پاورپوینت تحلیلی و تئوری معماریپاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی موزه سامایاک تادائو آندو

کد محصول:p5

تحلیل و بررسی موزه سامایاک تادائو آندو، موزه به عنوان یک نهاد اجتماعی میتواند تامین کننده ی بخشی از نیازهای جامعه باشد و با ایجاد موزه ای با موضوع آرامش می توان یکی از نیازهای مهم و ضروری انسان یعنی آرامش را در حد توان برآورده ساخت. موزه سامایاک آندو این ویژگی را دارد.

بخش بزرگی از آرامش را انسان از طبیعت دریافت میکند، همه ی ما بارها با موسیقی آرامش بخش و یا آوایی از طبیعت چون آواز پرندگان، صدای امواج، قطرات باران، خش خش برگ ها و یا با وجود یک آب نما که در واقع صدای واقعی و انرژی زای آب را از آن می شنویم و یا با حضور در طبیعت و نیروی جادویی آن ودر کنار همه ی آنها نور و رنگ که به تمامی آنها شکل و زیبایی و لذت میبخشد حسی از آرامش را در خود یافته ایم، نمونه بارز این احساس ها در موزه سامایاک تادائو آندو دریافت می گردد.

در ابتدا هدف اولیه از پیدایش موزه‌ها به مفهوم نوین و به روش شناخته شده امروزی، ایجاد مكان­هایی برای نگهداری اموال شخصی و یا ثروت­های صرفاً ملی بوده است. موزه‌ها به عنوان مؤسساتی در جوامع نوین وظیفه دارند اشیائی را كه به لحاظ فرهنگی‌ ارزشمند هستند نگهداری نموده و تا سر حد امكان از ویرانی و زوال مصون دارند.(موزه در اصطلاح، محلی غیر انتفاعی است كه اهداف آموزشی دارد، وظیفه جمع‌آوری و نگهداری آثار هنری را دارد و به وسیله جمعی متخصص اداره می‌شود.)

اوساکا سومین شهر بزرگ ژاپن و مرکز استان اوساکا است. این شهر بر روی جزیرهٔ هونشو، جزیرهٔ اصلی ژاپن واقع شده. اوساکا پایتخت تاریخی و تجاری ژاپن است. این شهر همچنان از بزرگ ترین بنادر و مراکز صنعتی ژاپنی محسوب می شود.

سبک کار آندو از آیین و سبک زندگی ژاپنی ناشی می‌شود. برای ساخت یک اثر هایکو، برجسته کردن هیچ، فضاهای خالی برای نمایش زیبایی سادگی. تغییر مفهوم سکونت، سبب تغییر شهر و بازسازی جامعه می‌شود. سادگی کار آندو سبب یزرگنمایی کانسپت درک و احساس فیزیکی فضا شده‌است. اصطلاح آیینی ”زِن“ بر کانسپت سادگی و توجه به احساسات درونی است به جای توجه به ظاهر. استفاده از بتن در اغلب کارها ایجاد حس پاکی و سبکی در یک زمان شده‌است.مصالح آندو، بتن خام، خورشید، آسمان، سایه و آب هستند.

 آب  یکی از اساسیترین عناصر طبیعی منظر و به تبع آن منظر شهری در موزه سامایاک تادائو آندو است، شناخت ویژگیهای فیزیکی،بصری و ذهنی آب دستمایه ی طراحیها در غالب حوض ،آب نما و فواره و .. شده و حضور اب سبب کاهش فشارهای روحی و روانی خواهد بود.در شکل گیری و کمال معماری ایران از گذشته آب نقش ارزشمندی داشته و در ایفای این نقش چگونگی تماس با آب ،دریافت معانی معنوی آن و توجه به آثار مثبت روانی حاصل از این تماس به عنوان عنصری با ویژگیهای معنوی در طرحهایمان حضور داشته.

ارزشهای حسی آب شامل رنگ،بافت ،موسیقی ،حرکت و سکون و انعکاس است. آب با انعکاس آبی آسمان در دل خود آیینه ی تمام نمای هستی را به نمایش می گذارد،توانایی آب در برانگیختن ذهن و جلب توجه انسان آن را به یکی از مهمترین و چند سویه ترین ابزارهای طراحی محیط و منظر تبدیل کرده.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی موزه سامایاک تادائو آندو
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 67
  • حجم فایل: 8 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی موزه سامایاک تادائو آندو، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی موزه سامایاک، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پاورپوینت شناخت موزه و نکات طراحی، پاورپوینت نمونه موردی، معماری و سازه، شناخت موزه و نکات طراحی، تحلیل و بررسی موزه سامایاک، دانلود پاورپوینت بررسی موزه سامایاک، پاورپوینت بررسی موزه سامایاک، طراحی موزه، پاورپوینت موزه، موزه سامایاک، تحلیل و بررسی موزه سامایاک، تحلیل و بررسی موزه سامایاک، موزه سامایاک، تحلیل و بررسی موزه سامایاک، پاورپوینت موزه سامایاک، موزه سامایاک، موزه سامایاک تادائو آندو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا