پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی برج مسکونی

تحلیل و بررسی مارینا سیتی شیکاگو

کد محصول: p158

با تحلیل و بررسی مارینا سیتی شیکاگو به همراه پلان و تصاویر در ارسی همراه شما هستیم؛ برتراند گلدبرگ، یکی از بزرگ‌ترین معماران آمریکا، او را بیشتر به‌خاطر طراحی مجموعه مسکونی – بازرگانی Marina City در شیکاگو می‌شناسند، مجموعه‌ای ۶۵ طبقه که در سال ۱۹۶۶ تکمیل شد و یکی از بلندترین ساختمان‌های تجاری مسکونی در زمان خود بود.

” مارینا سیتی ” مجموعه ای از دو برج استوانه ای نزدیک رودخانه شیکاگو است. با توجه به شکل منحصر به فرد آن ها، این برج ها به عنوان “برج ذرت” شناخته می شود. برج های مسکونی دوقلوی 60 طبقه ای مارینا سیتی در هنگام تکمیل در سال 1964 بلندترین سازه های بتنی جهان بودند.

با طراحی آپارتمان هایی میان طبقات بیست یکم تا شصتم، این برج ها بلندترین مجتمع مسکونی نیز به شمار می آمدند و همچنین تجربه ای شجاعانه در زمانی بود که معماران و طراحان شهری به دنبال یافتن فرم های جدیدی از تراکم های بالاتر برای آینده ی شهر بودند. این مجتمع مسکونی در شهر ایلینویز ایالت شیکاگو آمریکا ساخته شد.

حامیان مالی این مجتمع، اتحادیه هایی بودند که در اوایل دهه شصت از جریان خروجی مردم شهرها و کاهش مشاغل نگران بودند. مارینا سیتی جایگزینی برای روستاها و شهرهای کوچک می باشد که همه چیز را در یک منطقه کوچک ارائه می دهد.

مارینا سیتی در زمان ساخت، بزرگ ترین ساختمانی بود که از بتن ساخته شده بود و شکل آن در تضاد با مفاهیم معماری معاصر یعنی خطوط راست و ساختمان های آپارتمانی مکعب بود. معمار این برج ها به جای فولاد از بتن استفاده کرده است زیرا این تنها موادی بود که می توانست در این ساختمان به شکل گلبرگ از آن استفاده کند.

براتراند گُلدبِرگ این طرح را با عبارت «شهری در دِل شهری دیگر» توصیف کرد و آنرا جبرانی برای مسائل ایجاد شده توسط طراحی  ناحیه بندی شهر دانست که در آن فضاهای مسکونی شهر از نواحی تجاری جدا شده بودند؛ همچنین این پروژه با جدا کردن کاربری های روزانه و شبانه برای دو نوبت زمانی (شیفت) طراحی شده است.

 این مجموعه شامل آپارتمان، امکانات تفریحی، ادارات، رستوران ها، بانک ها، تئاتر و ۱۸ فضای پارکینگ می باشد. در این مجموعه حتی یک اسکله در رودخانه شیکاگو زیر برج ها وجود دارد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی مارینا سیتی شیکاگو
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 38
  • حجم فایل: 12مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی مارینا سیتی شیکاگو، دانلود تحلیل و بررسی مارینا سیتی شیکاگو، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت تحلیل و بررسی مارینا سیتی شیکاگو، پاورپوینت نانو فناوری در معماری، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، پاورپوینت مارینا سیتی شیکاگو، عمران، معماری، فناوری معماری، برج مسکونی، طراحی مسکونی و تجاری، مارینا سیتی شیکاگو، مارینا سیتی، تحلیل و بررسی مارینا سیتی شیکاگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا