خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب بوطیقای معماری (جلد دوم)

کد محصول: b8

با خلاصه کتاب بوطیقای معماری (جلد دوم) در ارسی همراه شما هستم؛ ›این متن برداشتی خلاصه است از کتاب بوطیقای معماری (poetics of architecture ) جلد دوم،  کتابی که توسط یک استاد کهنه کار معماری نوشته شده و حاصل سالها تمرین در کنار دانشجویانی از سراسر دنیا و نیز در عرصه حرفه ای است.

مطالعه این کتاب را به تمام افرادی که دغدغه طراحی معماری دارند توصیه میکنم … و اما دانشجویان، اگر مطالعه این کتاب شروعی باشد بر راه بی پایان ساختن ،مسلما خوب است… اما پیمودن راه طراحی خصوصا راههای توصیه شده در این کتاب بدون راهبر و استاد را بسیار مشکل میدانم.

›این کتاب به یکی از اساسی ترین مباحث معماری یعنی خلاقیت اشاره دارد.

›جلد اول کتاب شامل: گفتار اول تا هفتم

›جلد دوم کتاب شامل: گفتار هشتم تا چهاردهم می باشد.

›تعریف بوطیقا: صرفا به معنی شعر نیست بلکه ساختن اثر هنری از دیدگاهی زیبایی شناسانه است.

نظرات برونو زوی در باره تاریخ گرایی و تاریخ؛ تعبیر سبک گرایانه فرمهای تاریخی همراه با قواعد و اصول تقارن، ترکیب پویا، ریتم و… آن گونه که بوزارتدوین می کرد نوعی شیوه گرایی را به وجود آورد که در تقابل با معماری خلاقانه قرار داشت.

در نوعی فرآیند طراحی که اصل پیروی فرم از عملکرد جای خود را با این مفهوم که «فرم و عملکرد با می توان با نیت پروردن متقابل دستکاری کرد» عوض کرده باشد، تاریخ گرایی و اقتباس ارجاعی می توانند اهمیت خارق العاده ای بیابند. شمایل نگاری و تشابه شکلی با مصادیقی از گذشته خود گواه درکی از سطحی از تاریخ است.

مطالعه تاریخ یا پیشینه های خاص، شخص را قادر می سازد تا با دقت نظر درباره ارزش های نسبی اثر، داوری هایی درست انجام دهد و درس هایی را که ممکن است در خلاقیت فردی سودمند باشد فراگیرد، در نهایت این رفتار ویژه فردی است که حرف آخر را دیکته می کند و به او اجازه می دهد تا با عنایت به هدف «اصالت در چارچوب فرهنگی خویش» دست به خلاقیت زند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب بوطیقای معماری(جلد دوم)
  • نام نویسنده: آنتوني سي.آنتونيادس، ترجمه دکتر احمدرضا آی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 100
  • حجم فایل: 2مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب بوطیقای معماری، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب بوطیقای معماری، دانلود کتاب بوطیقای معماری، پاورپوینت کتاب بوطیقای معماری، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، کتاب های معماری، کتب معماری، کتاب بوطیقای معماری، بوطیقای معماری، خلاصه کتاب بوطیقای معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا