خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب مبانی طراحی معماری

کد محصول: b15

در خلاصه کتاب مبانی طراحی معماری در ارسی همراه شما هستیم، این کتاب به اصول مبانی و طراحی ساختمان می پردازد و همچنین مباحث آن در هشت فصل با زبانی ساده و قابل فهم به بررسی سوالات زیر می پردازد:

-معماری چیست؟ اهداف و مبانی طراحی آن کدام است؟

-عوامل مختلف، انسانی، طبیعی، تکنیکی، فرهنگی موثر بر شکل گیری معماری کدام اند و هریک، چه  نقشی در کیمیت و کیفیت فضای زیست انسان دارند؟

-منظور از طراحی معماری چیست؟ طراحی معماری با چه روش یا روش هایی انجام گیرد؟

-روند طراحی و مراحل مختلف شکل گیری یک اثر معماری چگونه است؟

-انواع پروژه های معماری کدام است؟ آیا مبانی و روش طراحی معماری برای انواع پروژه ها یکسان است؟

-علوم ، هنرها و معارف مختلفی که میتوان از آنها در طراحی معماری کمک گرفت کدام اند و کدام تخصص  ها در کار طراحی مورد استفاده قرار میگیرند؟ و هرکدام چه کمکی به طراح پروژه می کنند ؟

…..و خلاصه اینکه ، برای طراحی یک پروژه معماری چه کار باید صورت گیرد؟

برنامه ریزی در طراحی یعنی مشخص کردن اهداف، فعالیت ها و برنامه ی زمانی مربوط به طراحی یک ساختمان و نحوه بررسی نیازهای استفاده کننده، میزان بودجه، مصالح و امکانات ساخت. و همچنین نحوه شناخت و استفاده از امکانات و محدودیت ها ی مرتبط با زمین، شرایط اقلیمی و…روشن شود و در  نهایت ابعاد و ویژگی های پروژه را مشخص کرده و فرایند انجام مطالعات و کار طراحی را مشخص و زمان بندی می نماید.

طراحی تلاشی اندیشمندانه و خلاقانه است که از تفکر، شروع و از طریق تصور و خلاقیت به ارائه محصولی زیبا، کارامد و اصیل ختم می شود و طرح نهایی همیشه عمق اندیشه و بصیرت طراح را در خود باز می تاباند و حکایتگر عمق احساس و سلیقه اوست.

صورت عقلانی و منطقی طرح: هر پروژه معماری یک صورت منطقی و عقلانی دارد که اهداف، ویژگیها ی کیفی و ابعاد کمی آن را بیان میکند و اصول و احکام حاکم بر طراحی انرا روشن می سازد.

”صورت عقلانی ومنطقی طرح“ یکی از اصلی ترین عوامل طراحی یک پروژه معماری است. به هرمیزان که اطلاع طراح از پروژه، ابعاد و الزامات آن، جامع تر و کامل تر باشد، طرح تهیه شده می تواند از انسجام، تناسب، کارایی و کیفیت مطلوب تری برخوردار شود.

صورت عقلانی و منطقی طرح بر حسب نوع پروژه، سرفصل ها و ابعاد مختلفی را در بر میگیرد برخی از مهمترین موارد به شرح زیر است:

مطالعه و عوامل موثر بر طراحی پروژه معماری

تعیین اهداف: معماری باید در پی ایجاد رابطه ای متوازن با طبیعت باشد، و برای ایجاد محیط مناسب برای زندگی، رشد، تربیت و بالندگی انسان بکوشد ودر پی ساختن فضا و محیط متناسب با شان ورسالت انسان باشد. لذا قبل از شروع کار طراحی هر پروژه ای لازم است تعریف،اهداف و ویژگی های اصلی انرا مشخص کنیم و در فرایند طراحی همیشه مد نظر قرار دهیم.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب مبانی طراحی معماری (هنرستان)
  • نام نویسنده: محمد علی خان محمدی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 51
  • حجم فایل: 6مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب مبانی طراحی معماری، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب مبانی طراحی معماری، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب مبانی طراحی معماری، دانلود کتاب مبانی طراحی معماری، پاورپوینت مبانی طراحی معماری، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، کتاب های معماری، کتب معماری، کتاب مبانی طراحی معماری، خلاصه کتاب مبانی طراحی معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا