خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی

کد محصول: b19

با خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی در ارسی همراه شما هستم؛، مبانی به هر گونه فعالیتی که حاصل قریحه و قوه خلاق باشد گفته می شود البته به شرطی که مهار شده و کنترل شده باشد. اما اصطلاح هنر در معنای مشخص به فعالیت هایی مثل نقاشی، مجسمه سازی، طراحی، گرافیک، معماری، موسیقی، شعر و ادبیات، رقص، تئاتر، سینما و هنر های رسانه ای اطلاق می شود.

مبانی هنرهای تجسمی، basic visual art اصطلاحی است که از میانه صده بیستم رایج شده و به اصول اساسی ساختمان در هر اثر هنری اشاره می کند. آموزش مبانی طراحی در مدارس هنری شناخت ویژگی های عناصر بیان هنری و اصول عینی کاربرد و ترکیب عناصر بصری را شامل می شود.

خط تجسمی معنایی نسبی از خط به صورت نشان دادن یک حرکت ممتد وپیوسته در سطح و فضاست. یک قطار که از بیرون دیده می شود یک خط است. حرکت ممتد بصری خواه با ضخامت یا بی ضخامت به صورت دوبعدی یا با سه بعدی است.

خط هندسی چیزی مرءی است از حس حرکت میان نقاطی که به طور فشرده در کنار هم قرار گرفته اند واز حالت ایستا به حالت متحرک در آمده است. به عبارتی خط اثر قابل رویت یک نقطه متحرک است . پس خط متکی به نقطه است و نه به شکلی بستگی دارد و نه به مرکزی. خط عنصریست که فرآیند رشد را پشت سر گذاشته است.

شکلی که دارای دو بعد (طول و عرض) باشد سطح نامیده میشود و همچنین روی چیزها را سطح گویند. در هنر تجسمی سطح را به انحای مختلف میتوان تجسم بخشید و به وجود آورد.از حرکت یک پاره خط در فضا یا روی صفحه در یک جهت خاص سطح ساخته می شود. همچنین اگر نقطه ای را را در دو بعد گسترش دهیم سطح تشکیل میشود و به همین ترتیب فضای تجسمی میان حداقل 3 نقطه جدا از هم و یا فضای بین دو پاره خط سطح را تشکیل می دهد.

رنگ، ترگی و روشنی، بافت و شکل سطح ها ارزشهای بصری متفاوتی را به نمایش میگذارند. سطح ممکن است مستوی باشد مانند دیوار یا کف اتاق ، سطح زمین فوتبال و یا سطح روی یک جلد کتاب. سطح می تواند منحنی باشد مانند سقف گنبدی.

اصطلاح سطح اصلی به معنای ماده ای است که در محتوای یک اثر هنری پنهان است. سحط اصلی طراحی شده با دو خط افقی و دو خط عمودی محدود شده است و به عنوان شکل شخصی در دنیای اطرافش قرار دارد. مجموع چند نقطه یا شکل در کنار هم بسته به فاصله ای که دارند تصویری نقطه ای شکل را می سازند براساس نظریه گشتالت تجمع چند شکل در کنار هم با ایجاد تمرکز بصری مفهوم نقطه را تداعی می کنند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی
  • نام نویسنده: آرمین هوفمان و مهرنوش اسدی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 37
  • حجم فایل: 3مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی، دانلود کتاب مبانی هنرهای تجسمی، پاورپوینت مبانی هنرهای تجسمی، پاورپوینت نمونه موردی، معماری، معماری منظر، کتاب های معماری، کتب معماری، خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی، کتاب مبانی هنرهای تجسمی، خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی آرمین هوفمان، خلاصه کتاب مبانی هنرهای تجسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا