پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معمارینمونه موردی خانه موسیقی

تحلیل و بررسی خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس

کد محصول: p245–

با تحلیل و بررسی خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس به طور اختصاصی در ارسی با شما همراه هستیم؛ Koolhaas  بدون شک یکی از پیشگامان دنیای معماری است این معمار هلندی، از بنیانگذاران یکی از مشهورترین شرکتهای معماری جهان، OMA و برنامه ریز و طراح شهری فوق العاده ای است. او فیلسوفی است که نظریه هایش مورد تحسین و انتقادهای زیادی قرار گرفته است.

در سی سال اخیر معماران تلاش کردند تمرکز خود را از طراحی مبنی بر اصول قدیمی سالن تئاتر که حول سال اصلی نمایش و مرکزیت آن میچرخید، بردارند. خانه ی موسیقی پورتو (کاسادا موزیک) به جای مبازه با برتری غیر قابل اجتناب راه های شنیدن صدا در این شکل سنتی تلاش میکند تا به شکل سنتی سالن کنسرت به روش دیگر توسط باز تعریف رابطه ی بین فضای مقدس داخلی و فضای عمومی خارجی نیرو بخشد.

موقعیت‌ ساختمان خانه موسیقی کلید توسعه‌ی تفکرات شرکت OMA بود؛ آن ها تصمیم گرفتند که سالن جدید کنسرت را در محدوده ی ساختمان های قدیمی که روتوندا را تعریف میکند نسازند، بلکه یک ساختمان منفرد در زمینی مسطح که با سنگ تراورتن سنگفرش شده، مقابل پارک روتوندا در همسایگی یک منطقه ی کارگر نشین، بسازند. با این نگرش، مسائل نمادگرایی، قابل رؤیت بودن و دسترسی در یک حرکت حل شد.

یک ساختمان انفرادی روی سطحی مربع شکل و جدید بسازد که توسط سه بلوک شهری محصور شده و به پارک تاریخی روتوندا متصل است.
تحلیل و بررسی خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس، که میزبان جدید ارکستر ملی پورتو محسوب می‌شود، در یک میدان عمومی جدید در روتوندا واقع شده است. این بنا با شکل متمایز چند وجهی ،از بتن سفید ساخته شده است که در عصر پیکره و تندیس های بیشمار جامد و باورکردنی باقی می ماند.

بعلاوه تالار کنفرانس مجلل، به عنوان یک توده ای ساده که از فرم جامد ساختمان ساخته شده است، به پایان رسید. ساختمان خانه ی موسیقی همچنین شامل یک فضای اجرای کوچک تر با انعطاف پذیری بیشتر و فاقد صندلی ثابت، ده اتاق تمرین نمایش، استودیو ضبظ،یک بخش آموزشی، یک رستوران، تراس، بار، یک اتاق VIP، فضاهای اداری و یک پارکینگ زیر زمینی با ظرفیت 600 خودرو می باشد.

در طراحی این بنا هیچ لابی ویا مرکز اجتماعی لحاظ نشده است، در عوض یک مسیر عمومی پیوسته که فضاهای اطراف تالار کنفرانس را با استفاده از پله ها،پله برقی ها و سکوها به هم متصل میکند. بعد از این که پورتو در سال 2001 به عنوان یکی از دو پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد، وزارت فرهنگ و شهرداری پورتو، «پورتو 2001» را به عنوان سازمانی برای آماده‌سازی و راه انداختن اقدامات فرهنگی و شهری متفاوت برای شهر پورتو، تاسیس کرد. در این زمینه پنج شرکت معماری بین‌المللی بررسی شدند که در بین آن‌ها از شرکت OMA برای یک همکاری محدود در ساخت یک سالن کنسرت جدید در مرکز تاریخی پورتو دعوت به عمل آمد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 53
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت خانه موسیقی، رویکرد معماری مفهومی، خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس، پروژه معماری، معماری مدرن، پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه موسیقی کاسادا، رم کولهاس پاورپوینت طراحی خانه موسیقی، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس، بافت شهری، معماری، فناوری معماری، طراحی فضای معنوی، تکنولوژی مدرن، معماری معاصر، معماری شهری، فضاهای شهری، تحلیل و بررسی خانه موسیقی کاسادا رم کولهاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا