خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی

کد محصول: b24

با خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی با شما در ارسی همراه هستیم؛ تاثیر آرکی تایپ ها در معماری، ویژگی های الگوهای پایدار بنیادین، زیستن در فضا، آرکی تایپ پرواز، تفاوت نمادهای آرکی تایپی با دیگر نمادها، آرکی تایپ و ناخودآگاه جمعی، اصول بنیادین در طراحی معماری آرکی تایپی و … می باشد. این کتاب همچنین در سال های اخیر به عنوان منبعی جهت آزمون کارشناسی ارشد و دکتری معماری قرار گرفته است. لذا با توجه به اهمیت کتاب و طرح سوالات متعدد آز این کتاب در چند سال اخیر ،خلاصه نکات مهم و کلیدی این کتاب را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

در معماری آركی‎تایپی، والاترین هدف انسان است، چراکه فضای آرکی‎تایپی، فضای حضور انسان است. معماری براساس کهن‎الگوها، معماری آرکی‎تایپی (کهن‎الگویی) را به‎وجود می‎آورد. این معماری، در عین ثبات و ایستایی، پویا است؛ در عین عینی بودن ذهنی است، درعین بی‎زمانی در زمان زنده و جاودانه است و در عین كرانه‎مندی، بی‎کرانه است.

تعداد کهن‎گوها به‎عنوان نمونه‎های اولیه و الگو‎های پایه‎محدود است، ولی تنوع آنها در فرم‎ها بی‎شمار است. کتاب معماری آرکی‎تایپی (Archetypal Architecture) به شناخت و بررسی ویژگی‎های این معماری و نحوۀ بهره گرفتن از مفاهیم معماری آرکی‎تایپی و الگوهای پایدار بنیادین در معماری گذشته، حال و آینده می‎پردازد.

در فصل نخست کتاب، علل مرگ تدریجی برخی آثار معماری، تفاوت‎های معماری خودویرانگر و معماری ماندگار و علل آشفتگی موجود در حوزۀ معماری بررسی شده است؛ سپس بر اهمیت نقش انسان، تأثیر ناخودآگاه‎های فردی و جمعی انسان‎ها و نقش کهن‎الگوها در مقبولیت و ماندگاری یک اثر معماری پرداخته شده است.

معماری بر اساس کهن الگو ها، معماری آرکی تایپی(کهن الگویی) را بوجود آورده است که دارای تضاد و تناقض های متعددی است.معماری آرکی تایپی در عین ثبات و ایستایی، پویا و زنده است؛ در عین واقعی بودن، ذهنی است؛ و در عین بی زمانی، جاودانه است.در معماری آرکی تایپی والاترین هدف انسان است و همچنین تعداد اولیه ی کهن الگو ها و نمونه های پایه محدود؛ ولی تنوع آن ها در ایجاد فرم ها بیشمار است.

مفهومی چون آرکی تایپی یا همان کهن الگویی در معماری یکی از راههایی است که معماران را به ایجاد فضایی، با کیفیت مطلوب و به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف معماری رهنمون می شود. استفاده از کهن الگوها یکی از راههای رسیدن به یک معماری متعالی و متنوع است. هدف از کهن الگو گرایش آموزش نیافته ای است برای تجربه چیزها به شکل معین.

کهن الگوها مشابه هم هستند و الگوهای یکسانی دارند. به عبارتی آرکی تایپ ها همگی دارای یک محتوای اصلی و مشترک هستند که سبب ایجاد ارتباط عمیق با همه انسان ها شده و به همین دلیل موجب پایداری و ماندگاری این الگوها می شود که انتظار می رود با تجلی این الگوهای پایدار در حوزه معماری بتوان به ساخت فضاهایی دست یافت که بتواند به نیازهای روحی انسان پاسخ مثبت دهد و با طیف وسیعی از انسان ها ارتباط برقرار کند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی
  • نام نویسنده: دکتر محمود گلابچی و آیدا زینالی فرید
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 64
  • حجم فایل: 16مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، کتاب معماری آرکی تایپی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب، پاورپوینت خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، کتاب معماری آرکی تایپی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب، پاورپوینت خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی، خلاصه کتاب معماری آرکی تایپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا