پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی مدرسه

تحلیل و بررسی معماری مدرسه دارالفنون

کد محصول: p333

™سنگ بنای دارالفنون در اوایل ۱۲۶۶ هـ.ق در قسمت شمال شرقی ارگ سلطنتی نهاده شد. نقشه آن را میرزا رضای مهندس كشید. میرزا رضا از نخستین شاگردانی بود كه در زمان عباس میرزا برای تحصیل به انگلستان رفته بود. محمدتقی خان معمار باشی دولت، ساخت آن را به عهده گرفت. امیر خودش به بنایی دارالفنون سركشی می كرد و اصرار زیادی در اتمام زودتر ساختمان داشت. ساختمان مدرسه هنوز تمام نشده بود كه امیر، ژان داوود خان را در سال ۱۲۶۶ هـ.ق به اتریش فرستاد تا معلمینی را از این كشور استخدام كند.
امیر اصرار داشت تا معلمین از كشور بی طرفی انتخاب شوند. او به شدت از آوردن اساتید روس، انگلیس و فرانسه اجتناب می كرد. سه كشور مذكور همواره به دنبال منافع خود در ایران بودند به همین دلیل در امور سیاسی مداخله داشتند.
امیر معتقد بود اساتید از مسایل سیاسی اجتناب كنند و فقط به تدریس علم و فن بپردازند به همین دلیل كشور اتریش را انتخاب كرد.

™دروازه ورودی ساختمان به شیوه معماری سنتی دارای طاق زنجیره بلندی است که در دو سوی درگاه دو ستون استوانه‌ای نقره‌ای ‌رنگ، طاق این دروازه را نگه داشته است که بالای درب دو لنگه چوبی و قهوه‌ای رنگ مدرسه، کتیبه‌ای قرار دارد که اسم دارالفنون و سال تاسیس آن (1268 ه. ق) حک شده است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی معماری مدرسه دارالفنون به همراه پلان و تصاویر
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 40
  • حجم فایل: 5مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی معماری مدرسه دارالفنون، نمونه موردی مدرسه معماری، تحلیل و بررسی معماری مدرسه دارالفنون به همراه پلان ها و تصاویر، معماری مدرسه دارالفنون، دانلود پاورپوینت تحلیل مدرسه، تحلیل و بررسی معماری مدرسه دارالفنون، پاورپوینت بررسی معماری مدرسه دارالفنون، دانلود پاورپوینت معماری مدرسه دارالفنون، تحلیل و بررسی معماری مدرسه دارالفنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا