پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت حمام درویش دماوند

دانلود کامل پروژه مرمت حمام درویش دماوند، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M27

اطلاعات تاریخی

حمام تاریخی محله درویش دماوند در مسیر فرهنگی شهر دماوند که از امامزاده عبدالله آغاز و به مسجد جامع شهر منتهی می شود قرار گرفته و مربوط به ۴۰۰ سال پیش است.شواهد و مدارك موجود به خصوص نوع گنبدها و قوس هاي بناي حمام تاريخي محله درويش شهر دماوند، نشان مي دهد كه قدمت اين مكان تاريخي به دوران صفويه باز مي گردد.عمر حمام تاريخي محله درويش دماوند كه در مركز اين شهر قرار دارد را مي توان به چند صد سال تخمين زد.

حمام تاریخی محله درویش شهر دماوند به موزه تبدیل می‌شود

اطلاعات معماری

عمده حمام های تاریخی از آجر ساخته می شود ولی این بنا را می توان از جمله حمام های تاریخی کشور دانست که از سنگ ساخته شده که ابتدا در دوره قاچار و بعد از آن در پهلوی اول تغییر و مرمت شد. مصالح احداث شده در این مکان از سنگ لاشه و ملات گچ و ساروج بوده که در ابتدا سطح داخلی آن با ملات آهک اندوده شده است تا به دلیل مرطوب بودن فضا، مشکلی برای بنا ایجاد نشود. قوس های گنبدی و طاق و تویزه های بنا جناغی احداث شده و دارای توازن و ایستایی بسیار خوبی است و علت آنکه این حمام در زیرزمین احداث شده، به دلیل تامین آب حمام و دسترسی به آب چشمه بوده است.

حمام تاریخی محله درویش به کانون فرهنگی تبدیل می‌شود

فضا‌های مهم معماری

بنای حمام مستطیل شکل بوده و در جهت شمال به جنوب احداث شده است که در گذشته تنها مختص به آقایان بود ولی بعد از گذشت سالها، به دو بخش زنانه و مردانه تقسیم شد. این حمام در زمان احداث شامل بخش هایی همچون رختکن، گرمخانه، خزینه و بخش نظارت بود که بعد از تقسیم شدن حمام به دو بخش زنانه و مردانه، از حالت خزینه به حالت دوشی تغییر کرد. بناي اين حمام تاريخي، مستطيل شكل است. اين بنا در جهت شمال به جنوب احداث شده و شامل دو بخش در ورودي است كه در جبهه شمالي و جنوبي از يكديگر جدا شده اند. بخش شمالي حمام وسيع، سنتي و دست نخورده باقي مانده و مسير ورودي آن به رختكن به شكل دالاني پيچ دار ساخته شده است. بناي رختكن حمام شمالي كه با طرح چليپايي احداث شده، شامل گنبد بزرگي در وسط و چهار نيم گنبد است كه تركيب موزون و زيبايي به آن بخشيده و سه سكوي نشيمن در شمال، جنوب و غرب آن تعبيه و بدنه آنها با كاشي سفيد پوشانده شده است.

طرح مرمت بنا

حمام تاریخی شهر دماوند در سال ۸۴ با توجه به اعتبار تخصیص یافته به میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مورد مرمت قرار گرفت که به دلیل کمبود بودجه، مرمت قسمت هایی از حمام رها شد.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت خانه میرزا مهدی فراشباشی تبریز
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 130
حجم فایل: 14 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید:

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت حمام درویش دماوند، دانلود کامل پروژه مرمت حمام درویش دماوند به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان مرمت حمام درویش دماوند، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت حمام، مرمت ابنیه تهران، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، پروژه مرمت حمام درویش دماوند، مرمت و احیا حمام درویش دماوند، پاورپوینت مرمت حمام درویش دماوند، دانلود کامل پروژه مرمت حمام درویش دماوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا