پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه

دانلود کامل پروژه مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M29

اطلاعات تاریخی

خانه تاریخی فیض مهدوی، که در محله علافخانه، در بافت قدیم کرمانشاه قرار داره، متعلق به خاندان فیض مهدوی، از مراجع مذهبی شهر کرمانشاه در دوران قاجاریه ست. حاج آقا محمد مهدی فیض مهدوی، در هنگام قیام مشروطیت در شهر کرمانشاه از ارکان مهم آن نهضت به شمار می رفته. محمدعلی سلطانی پژوهشگر تاریخ کرمانشاه از این خانه با عنوان «خانۀ‌ مشروطیت کرمانشاه» یاد می‌کند.

خانه فیض مهدوی کرمانشاه: همه آنچه قبل از رفتن باید بدانید | لست سکند

اطلاعات معماری

خانه فیض مهدوی مربوط به دوره قاجار است و در کرمانشاه خیابان مدرس، کوچه علافخانه واقع شده و این اثر در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۵۶۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خانه فیض مهدوی کرمانشاه به دو بخش بیرونی و اندرونی تقسیم می‌شود که به وسیله اختلاف سطحی ناشی از عوارض زمین قابل تشخیص است که نشانه استفاده هوشمندانه معمار این بنا از اختلاف سطح برای جدا کردن دو بخش بیرونی و اندرونی و ایجاد محرمیت است.

ماجرای آتش‌سوزی خانه قاجاری در کرمانشاه - ایسنا

فضا‌های مهم معماری

خانه تاریخی فیض مهدوی، از نظر معماری، پلانی متفاوت با سایر خانه های هم عصر خود داره و در زمینی به مساحت بیش از ۹۰۰ متر مربع شامل طبقات زیر زمین ، همکف و اوله. این بنا به صورت درون گرا، در زمینی با اختلاف سطح ساخته شده و همانند اکثر خانه های قاجار، دو طبقه و اتاق ها و ارسی های زیادی داره. بام بنا شیروانی پوشه و به وسیله ساباطی که در ضلع غربی بر روی کوچه ایجاد کردن از فضای بالای کوچه نیز در ساخت بنا استفاده کرده اند.

طی سال‌های گذشته بیش از 150 خانه تاریخی کرمانشاه ثبت ملی شده است > اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه

طرح مرمت بنا

 شیروانی و ستون های بنا در سال ۱۳۸۴ توسط میراث فرهنگی مرمت شده است . مصالح بنا عمدتاً آجر، چوب و خشت و ملاتش گل، آهک و در بخش هایی هم از کاهگل استفاده کرده اند. خانه فیض مهدوی، مربوط به دوره قاجار است و هم اکنون، به عنوان موزه ریسندگی کرمانشاه، مورد استفاده قرار می گیرد.

ماجرای آتش سوزی خانه قاجاری در کرمانشاه

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 106
حجم فایل: 9 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 460000 تومان

نحوه خرید:

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه، دانلود کامل پروژه مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان مرمت خانه فیض، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه، مرمت ابنیه کرمانشاه، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، پروژه مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه، مرمت و احیا خانه فیض مهدوی، پاورپوینت مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه، دانلود کامل پروژه مرمت خانه فیض مهدوی کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا