پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

بررسی و تحلیل کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان

کد محصول:p22

در تحلیل و بررسی کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان، لویی کان در سال 1901 میلادی در کشور استونیا متولد شد و در سال 1905 به همراه خانواده به ایالت فیلادلفیا کشور آمریکا مهاجرت کرد. در دوران دبیرستان برنده جایزه هنرهای زیبا آکادمی هنر پنسیلدانیا شد و توانست بورسیه تحصیلی دانشگاه پنسیلوانیا را بدست آورد .وی در سال 1924 از این دانشگاه در رشته ی معماری فارغ التحصیل شد و در سال 1933 گروه تحقیقات معماری خود را تاسیس کرد .در سال 1957 مدرک دکترای خود را از دانشگاه ییل کسب کرده و از آن تاریخ تا زمان مرگش سال 1974 در این دانشگاه مشغول به تدریس شد.

در سال 1965 لویی کان توسط آکادمی اکستر فیلیپس برای طراحی یک کتابخانه گماشته شد. آکادمی خیلی سختگیر و دقیق در شناساندن نوع ساختمان که آن ها می خواستند بود. یک بیرون آجری و خشتی برای جور بودن با ساختمان های اطراف و یک درونی با ایده آل برای مطالعه. ” کیفیت یک کتابخانه، از طریق الهام و القای یک دانشگاه برتر و جذب دانش آموزان برتر ، موثر بودن یک مدرسه را معین می کند. نه مثل گذشته یک انبار انحصاری کتاب ها و مجله ها.

کتابخانه مدرن یک آزمایشگاه برای پژوهش می شود. یک گوشه نشینی و انزوای ساکت و آرام برای مطالعه، خواندن و تفکر و بازتاب، مرکز فکری و عقلانی جامعه، از دیدگاه لویی کان بشمار می رفت.” از طبقه اول یک مجموعه بزرگ پله های سنگی به سمت طبقه اول بالا می رود.

 هراکلیتوس گزاره “هستی پوشیده است” را از خود به جای گذاشته و لویی کان امر غیر قابل اندازه گیری را خاموش توصیف کرده است، اما خاموشی “خواست معطوف به وجود” را می زید که جهت بخش هستی چیزهاست.در این زمینه، اصطلاح خاموش شاید تا اندازه ای عجیب به نظر رسد، اما در عمل بدان معناست که آنچه پنهان است خاموش می ماند تا خود را در اثر آشکار سازد و به سخن درآید. این هنگامی رخ می دهد که “خاموشی و نور با یکدیگر دیدار کنند، خاموشی در آرزوی شوند و شدن و صیروریت است و نور حضور را به کل اشیا می بخشد.”

نور به خودی خود کافی نیست و حضور را تنها در ارتباط با ساختمان می توان دریافت. به واقع لویی کان معتقد است که “خورشید زیبایی خود را نخواهد فهمید مگر اینکه به دیوار پهلوی ساختمانی بتابد.” و از این رو “گزینش شیوه ساخت و ساز به معنای گزینش خصلت نور مورد نیاز در ساختمان است.” کان در عین حال می گوید که هر فضایی به نور طبیعی نیاز دارد:”نمی توانم هیچ فضایی را بدون نور طبیعی تعریف کنم، زیرا اقلیم های گوناگون به ساعات مختلف روز بستگی دارند و فصلهای چهارگانه سال می گویند که یک مکان می خواهد چه باشد

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول:  تحلیل و بررسی کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان به همراه پلان و تصاویر +همراه با فیلم تحلیل بنا
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 25
  • حجم فایل: 49مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی کتابخانه لویی کان، لویی کان، معماری مدرن، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، تحلیل کتابخانه دانشگاه فیلیپ اکستر لویی کان، کتابخانه، کتابخانه دانشگاه، دانلود پاورپوینت تحلیل کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان، پاورپوینت کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان، پاورپوینت کتابخانه لویی کان، پاورپوینت کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر، پاورپوینت بررسی کتابخانه آکادمی فیلیپس اکستر لویی کان، پاورپوینت تحلیل کتابخانه لویی کان، کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان، کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر، دانشگاه ییل، کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان، کتابخانه لویی کان، تحلیل کتابخانه لویی کان، تحلیل و بررسی کتابخانه لویی کان، تحلیل و بررسی کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان، کتابخانه آکادمی فیلیپس اکستر لویی کان، آکادمی فیلیپس اکستر، کتابخانه آکادمی فیلیپس اکستر، تحلیل و بررسی کتابخانه دانشگاه فیلیپس اکستر لویی کان به همراه پلان و تصاویر و فیلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا