پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی مرکز هنرهای بصری کارپنتر لوکوربوزیه

کد محصول: p10

تحلیل و بررسی مرکز هنرهای بصری کارپنتر لوکوربوزیه، زمانی که پیشنهاد طراحی مرکز هنرهای بصری برای دانشگاه هاروارد به لوکوربوزیه مطرح شد، وی علیرغم مخالفت ها و بحث های موجود در خصوص ساخت یک بنای مدرن در قلب بافتی سنتی، معتقد بود ساختمانی که در خدمت هنرهای بصری خلق می شود، باید تجربه ای از آزادی و خلاقیت بدون حد و مرز را ارائه نماید و طراحی بنایی با خصوصیات سنتی مطابق با بافت شهری موجود با این تجربه مغایرت خواهد داشت.

لذا لوکوربوزیه طرح مرکز هنرهای بصری کارپنتر را تحت عنوان همبستگی هنرها مطرح نمود که به عقیده او معماری را با هنرهای بصری همچون نقاشی و مجسمه سازی به شیوه ای خلاقانه پیوند می دهد. پنج سطح مختلف بنا بصورت آزاد و انعطاف پذیر طراحی شده و فضای لازم را برای خلق آثار هنری فراهم می کنند.

شیبراهه میانی کارپنتر با عبور از قلب ساختمان، بازدیدکنندگان را به تجربه بنا و فرآیندهایی که درون فضاهای آن شکل می گیرند فراخوانده و بدین ترتیب سعی بر نمایش روند خلق آثار هنری به عموم بازدیدکنندگان را دارد. گالری سِرت در طبقه فوقانی، آثار هنرمندان معاصر را به نمایش گذاشته و فضای نمایش اصلی در همکف بنابر برنامه ریزی های مختلف دانشکده مکانی برای نمایش آثار گوناگون می باشد.

از اسکیس مقدماتی لکوربوزیه برای مرکز هنرهای بصری کارپنتر، 4 عبارت در سمت چپ تصویر استنباط می شود که بر 4 بخش عمده بنا دلالت دارند. این 4 بخش اساس طرح بنا را تشکیل می دهند. علاوه بر عبارات فوق، شاخص دیگر، نوار صعودی در میانه تصویر است که بصورت دو خط موازی شیبدار از میان دو توده فضایی قابل تشخیص است. این شیبراهه در حقیقت عنصر قابل توجهی در بناست که عملکردهای پیش بینی شده را در در اطراف خود سازماندهی و به یکدیگر مرتبط می سازد.

همچنین مرکز کارپنتر محل آرشیو فیلم هاروارد است که گنجینه ای از ارزشمندترین و کمیاب ترین فیلم ها را در خود جای می دهد.

بنا در میان بافتی با هندسه منظم و راست گوشه قرار دارد. معماری به جای انطباق با محورهای موجود و هندسه بافت محصورکننده اش، با حرکتی مایل نسبت الگوی شهرسازی سایت خودنمایی می کند. بر خلاف مصالح رایج در سایت (آجر و بلوک) بنای مرکز کارپنتر تماما از بتن و شیشه است؛ کاربرد این مصالح به همراه فرم عملکردگرایانه ساختمان، تبلور تفکر مدرنیست کوربو و معماری راتسیونال در بافت شهری امریکای شمالی است.

پس از جنگ جهانی دوم، اصولی که مبانی معماری لکوربوزیه را تعریف می کردند، پیلوت ها و ستون ها، دیوارهای شیشه ای یا پنجره های کشیده، آفتاب شکن ها، تراس های روی بام و استفاده عملکردی از بام (نمای پنجم ) و نیز طراحی آزاد پلان و نما بوده اند. در مرکز هنرهای بصری کارپنتر نیز مانند سایر آثار کوربو این اصول کم و بیش مشاهده می شوند.

در مرکز هنرهای بصری کارپنتر که در واقع تنها اثر معماری لکوربوزیه در امریکای شمالی است، برخی عناصر معماری برگرفته از سایر آثار وی به چشم می خورند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی مرکز هنرهای بصری کارپنتر لوکوربوزیه
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 44
  • حجم فایل: 5مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی مرکز هنرهای بصری کارپنتر لوکوربوزیه، مرکز هنرهای بصری کارپنتر لوکوربوزیه، لوکوربوزیه، مرکز هنرهای بصری کارپنتر، شارل ادوارد ژانره، تحلیل نمونه موردی، تحلیل مرکز هنرهای بصری، مدرنیته، معماری مدرن، کارپنتر سنتر، مرکز هنرهای بصری کارپنتر لوکوربوزیه، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، دانلود پاورپوینت مرکز هنرهای بصری کارپنتر، پاورپوینت مرکز هنرهای بصری کارپنتر، پاورپوینت بررسی مرکز هنرهای بصری کارپنتر، پاورپوینت نمونه موردی معماری، معماری و  عمران، معماری، معماری مدرن، مدرنیسم، مدرنیته، مرکز هنرهای بصری کارپنتر، تحلیل و بررسی مرکز هنرهای بصری کارپنتر لوکوربوزیه، مرکز هنرهای بصری کارپنتر، مرکز هنرهای بصری کارپنتر لوکوربوزیه، بافت شهری، پاورپوینت مرکز هنرهای بصری کارپنتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا