پاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی الگوی طراحی باغ های ایرانی

کد محصول:p14

تحلیل و بررسی الگوی طراحی باغ های ایرانی، ساختار اصلی تمام باغ های تاریخی جهان بر مبنای معماری طبیعت و مصنوع و یا روش تلفیق گیاه، آب و ابنیه است که ساماندهی کالبد برای خلق فضایی مناسب جهت زیست انسان می باشد. باغ ایرانی به باغ‌هایی گفته می‌شود که بر پایه معماری و عناصر تشکیل دهنده آن از جمله ساختار هندسی، آب و درختان و کوشک میانی و غیره عمدتاً در فلات ایران و مناطق پیرامونی متأثر از فرهنگ آن رواج داشته‌است.

در ادبیات ایران به باغ ایرانی «باغ سرا»، پردیس یا فردوس، بوستان یا بستان گفته می‌شده است. واژه باغ ایرانی جدید و ترجمه پرشن گاردن است. طبیعت عبارت است از مجموع روندهائی که به شکل طبیعی، یعنی بدون دخالت و تاثیر فعالیت انسان جریان دارد. پدیده های مربوط به زمین و آب و هوا و فعل و انفعالات فیزیکی و شیمیائی و زیست شناسی جزء طبیعت هستند.

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از طبیعت بدست بدهیم باید بگوئیم که طبیعت عبارتست از جهان و واقعیت عینی که نه خلق شده، نه از بین خواهد رفت و بقول حکمای ما، قدیم است و فانی نیست، در زمان و مکان بی نهایت و بیکران است.

طبیعت محمل و مقدمه ضرورت پیدایش جامعه انسانیست. و تابع عام ترین قوانین آنست، که انسان عالی ترین محصول آنست. انسان و جامعه انسانی جزئی از طبیعت اگر طبیعت نبود جامعه انسانی هم پیدا نمی شد.

انسانی که جزئی از طبیعت است، دارای این تفاوت اساسی با تمام موجودات دیگر طبیعی اعم از جاندار و بیجان هست که فقط تابع صرف طبیعت نیست بلکه آن را دگرگون می کند، بر طبق مقاصد و هدف های خود آن را بکار می برد و می تواند در کنار اشیاء و پدیده های طبیعی، اشیاء و پدیده های مصنوعی بیافریند.

کالبد اصلی باغ ایرانی را هندسه آن تشکیل می دهد. هندسه باغ ایرانی متناسب با وضعیت زمین شکل می گیرد.

ویژگی های معماری:

دیوار محصور و محدود

دارای تقسیمات هندسی

شکل مربع در فضای تقسیم بندی باغ(شکل مربع فاصله بین اجزای باغ را روشن می کند،مرسوم بودن تقسیم مربعی برای جلوگیری از هدر رفتن زمین و آب)

مرحوم دکتر پیرنیا، باغ ایرانی را پیوند فرخنده ی زیبایی و سودمندی می نامد.

مرحوم ابوالقاسمی باغ ایرانی را چنان تعریف کرده اند: باغ ایرانی از ترکیب ساده و موزون، رابطه ی صحیح و استوار، سلسله مراتب حساب شده،منطق عقلانی،نظام هندسی مشخص، تقسیمات متعادل، گذر گاه های مستقیم ،شبکه ی مترنم جهت دار آب که در فضاهای باز و پوشیده وسعت یافته و به چهره ی آسمان و آسمانه لبخند شادمانه می زنند تشکیل یافته است، وی باغ ایرانی را اثر هنری زیبا،چند منظوره و عملکردی می داند.

باغ طبیعتی است برخاسته از ذهن و پرداخته به دست انسان، فضای خرم و رنگینی است، آراسته و پیراسته و تابع شرایط محیط که در شکل یابی آن ذوق، سلیقه، مهارت، فرهنگ و تصمیم انسان نقش اساسی همواره دارد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی الگوی طراحی باغ های ایرانی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 96
  • حجم فایل: 7مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی الگوی طراحی باغ های ایرانی، معرفی باغ های ایرانی، باغ ایرانی، معماری اسلامی، معماری باغ ایرانی، معرفی باغ ایرانی، معماری پیش از اسلام، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، دانلود پاورپوینت معرفی باغ های ایرانی، پاورپوینت معرفی باغ های ایرانی، پاورپوینت باغ های ایرانی، پاورپوینت معرفی باغ ایرانی، دانلود پاورپوینت نمونه موردی، پاورپوینت نمونه موردی، معرفی باغ های ایرانی، معماری ایرانی، معماری، باغ های تاریخی جهان، کوشک، پردیس یا فردوس، بوستان یا بستان، معرفی باغ های ایرانی، تحلیل و بررسی الگوی طراحی باغ های ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا