پاورپوینت نمونه موردی

معرفی سبک معماری های-تک

کد محصول:p52

با معرفی سبک معماری های-تک در ارسی همراه شما هستیم؛ در سال 1971، دو معمار جوان با نام های ريچارد راجرز و رنزو پيانو،  با برنده  شدن در  مسابقه طرح ساختمان ژورژپمپيدو درپاريس، آغازگر سبکی به نام « های-تک » يا « تکنولوژی بسيار پيشرفته » در اروپا بودند.

نمای این ساختمان را مجموعه‌ای از دودكش‌ها، آبگردان‌ها، لوله‌های تأسیساتی و ستون‌ها، تیرها، بادبندها، راه پله‌ها و مسیرهای رفت‌ و آمد تشكیل می‌داد ولی از نظر شكلی تفاوت‌های بین این دو مكتب معماری مشاهده می‌شود.‌ آن سادگی و بی ‌پیرایگی كه در معماری مدرن وجود دارد، در های-تک ملاحظه نمی‌شود و اگر معماران مدرن در طرح‌های خود ماشین را به نمایش می‌گذارند، معماران های-تک داخل ماشین و اجزاء آن را نشان می‌دهند.

پیشنهاد ساخت یک کتابخانه در سال ۱۹۶۳ توسط «جولین کن» رییس وقت کتابخانه ملی فرانسه ارائه شد. وی که تصمیم داشت سالنی برای مطالعه عموم در محله هال (قلب شهر پاریس) تاسیس کند، از «جان پییر سگن»، مدیر بخش نشریات کتابخانه ملی درخواست کرد در این باره بررسی و تحقیق کند. بنابراین مطالعات لازم برای محقق کردن این پروژه در دستور کار قرار گرفت و سفرهای مطالعاتی سگن برای تحقیقات بیشتر به آمریکا و کانادا آغاز شد. سایت انتخاب شده برای احداث بنا در مرکز شهر پاریس و در یک کیلو متری کاتدرال و موزه لوور بود. این سایت شامل مجموعه ای از بلوک های ساختمانی و یک پارکینگ شهری بود.

میدان استراوینسکی در کنار ساختمان این مرکز با مجموعه ای از تندیس های متحرک در میان و کنار یک استخر آب جلوه دیگری از هنر مدرن را به بازدیدکنندگان عرضه می کند. سال ۱۹۶۹، جورج پمپیدو، رییس جمهور وقت فرانسه پیشنهاد کرد پروژه کتابخانه گسترده و به مرکزی فرهنگی برای ارائه آثار هنری مدرن اعم از هنرهای تجسمی، تئاتر، سینما، موسیقی و … تبدیل شود ودرسال ۱۹۷۰ طراحی ساخت این مرکز توسط پمپیدو به مسابقه گذاشته شد.

یکی از سبک هایی که در دهه هشتاد در معماری اروپا مطرح شد سبک های- تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته بود. معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهم ترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم می دانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است. به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها می باشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمان های امروز می باید نمایش دهنده عصارة فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد.

معمار سبك های-تك معماری را شاخه ای از تكنولوژی و صنعت دانسته و نتیجه كار خود را ساختمانی كار آمد و مفید می بیند، نه هنری و سمبلیك. البته نوعی تضاد نیز دیده می شود: معماری هر چند سخت تلاش كند، نهایتا نمی تواند مطلقا كاربردی باشد. یك ساختمان اصیل های-تك بیشتر از اینكه تكنولوژی را جهت بهبود عملكرد به كار برد، به نمادی از تكنولوژی تبدیل شده است. ایجاد یك دیوار آجری باربر به مراتب ارزانتر و سریع تر است. در حالیكه معمار های-تك ترجیح می دهد قابی از استیل و پانلهای سبك فلزی طراحی كند زیرا این نوع فناوری با روح زمانه هماهنگی بیشتری دارد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: معرفی سبک معماری های-تک
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 45
  • حجم فایل: 5مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


معرفی سبک معماری های-تک، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماران معاصر، معماری معاصر، های-تک، نورمن فاستر، دانلود پاورپوینت معرفی سبک معماری «های-تک»، پاورپوینت معرفی سبک معماری «های-تک»، پاورپوینت معماری های-تک، «های-تک»، معرفی سبک معماری « های-تک »، معماری های-تک، معرفی سبک معماری های-تک ، پاورپوینت معرفی سبک معماری « های-تک »، پاورپوینت نمونه موردی، معرفی سبک معماری «های-تک»، معماری های تک، پاورپوینت معماری های تک، ريچارد راجرز، رنزو پيانو، ساختمان ژرژ پمپيدو درپاريس، تکنولوژی بسيار پيشرفته، مكتب معماری، معماران مدرن، معماران های-تک، معرفی سبک معماری « های-تک »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا