پاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری

کد محصول:p96

با تحلیل و بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گهری در ارسی همراه شما هستیم، معماران سبك دیكانستراكشن كه در اوایل دهه نود میلادی به سمت مكتب فولدینگ گرایش پیدا كرد ند براین نظریه خود را پایبند ندیدند. آنها در روند شكل گیری موضوعات علمی و فلسفی جدیدتر حركت علمی و فلسفی جدیدی كه از اواخر دهه 1970 بامبحث دیكانستراكشن شروع شده بود را ادامه دادند. یكی از ساختمان های جالب توجه كه در این سبك ساخته شد طرح فرانك گری برای موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو است.

تحلیل و بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری، فرانک گری بر خلاف اكثر معماران زیاد اهل بحث و تبیین مبانی نظری نیست. معماری گری از یك معماری دو بعدی كه سطوح را در مقابل و در تقابل با یكدیگر نشان می داد به سمت یك معماری سیال و سه بعدی گرایش پیدا كرده است وبهترین نمونه كار او در این زمینه موزه گوگنهایم است.

نکته بسیار جالب در روند طراحی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری استفاده از رایانه در این روند است. بر خلاف سایر معماران که از نرم‌افزارهای معمول دو بعدی و سه بعدی مانند CAD و MAX برای کارهای خود استفاده می‌کنند، گری از نرم‌افزار کاتیا، نرم‌افزاری مربوط به طراحی جامدات، استفاده می‌کند. این نرم‌افزار اغلب برای طراحی خودرو و هواپیما و محاسبات پیچیده بدنه‌های مختلف کاربرد دارد و هماهنگی بسیار عالی با سایر نرم‌افزارها دارد.

موزه گوگنهایم بیلبائو توسط شاه سابق، خوان کارلوس اول در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد. این موزه معماری مدرن را به هزاره سوم سبک وارد کرد. تقریباً در مدت یک شب، سازه برجسته موزه، این شهر شمال اسپانیایی را از یک مرکز پساصنعتی رو به افول که زمانی به ساخت کشتی شهرت داشت، تبدیل به قطب فرهنگ و معماری کرد.

کاتیا سطوح را تحلیل و بر اساس محدودیت سازه‌ای، کارکردی و اقتصادی پروژه آن را تصحیح می‌کرد. داده‌های عددی که به این ترتیب به دست می‌آمدند بار دیگر روی یک مدل پیاده می‌شدند تا حجم‌ها کنترل شوند و در صورت لزوم تغییر کنند. این رفت و برگشت بین مدل‌های مطالعاتی و داده‌های دیجیتال بنیاد شکلی پروژه را به وجود می‌آورند. سپس از داده‌های کامپیوتر برای تهیه پلان‌های ساخت موزه استفاده شد.

تحلیل و بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری، در سال ۱۹۹۷ درهای گوگنهایم با نمایشگاهی از ۳۰۰ اثر متعلق به قرن بیستم به روی مردم بازگشایی شد که با شاهکارهایی از هنرمندان اروپایی چون پیکاسو، میرو، ماتیس و شاگال آغاز شده و به هنر پاپ آمریکایی با آثاری از «کلاوس اولْدِنبرگ» (Claes Oldenburg) و «اندی وارهول» (Andy Warhol) و برخی آثار ویدئویی ختم می‌شد.

بنای موزه در محوطه‌ای به مساحت ۳۲,۵۰۰ مترمربع در کنار رودخانه «نِرْویون» (Nervión) قرار دارد، طرح دریا گونه گِری به صورتی بی‌انتها با منظره شهری در می‌آمیزد و با شکل کشتی گونه و دم ماهی تیتانیومی‌اش روزگار خوش صنعت دریایی شهر را به یاد می‌آورد. اما قسمت‌های شیشه‌ای سازه بازدیدکنندگان را به تماشای نقاط برجسته مدرن شهر دعوت می‌کنند.

با ۱۱,۰۰۰ مترمربع فضای نمایشگاهی، موزه به ۱۹ گالری تقسیم شده که بزرگ‌ترین آن‌ها گالری آرسِلور (Arcelor)  با ۱۳۰ متر طول است. این گالری محل نمایش دائمی «موضوع زمان»، یک مجموعه مجسمه از هفت ورقه استیل موج‌دار زنگ‌زده، اثری از ریچارد سِرا می‌باشد که آن را به طور اختصاصی برای این موزه ساخت.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 40
  • حجم فایل: 6مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری، دانلود پاورپوینت بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو، گوگنهایم، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری، پاورپوینت بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو، معماری مدرن، مدرنیته، موزه گوگنهایم بیلبائو، طراحی موزه، موزه گوگنهایم، بیلبائو، مكتب فولدینگ، دانلود پاورپوینت موزه گوگنهایم بیلبائو، پاورپوینت نمونه موردی، معماری و سازه، پست مدرن، بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو، موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری، فرانک گری، موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری، موزه گوگنهایم، تحلیل و بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری، تحلیل و بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو فرانک گری، دانلود پاورپوینت بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو، گوگنهایم، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری، پاورپوینت بررسی موزه گوگنهایم بیلبائو، معماری مدرن، مدرنیته، موزه گوگنهایم بیلبائو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا