پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی کاشی کاری دوره صفویه در معماری ایرانی

کد محصول:p58

با تحلیل و بررسی کاشی کاری دوره صفویه در معماری ایرانی و تاثیر آن بر دوره های بعد در ارسی همراه شما هستیم؛ کاشی و کاشی کاری هنری است که در تمدن اسلامی با پشتوانه ی هنر ایرانی پیش از اسلام به اوج خود رسید. کاشی کاری یکی از هنرهای اصیل اسلامی است که در طی دوره های متوالی تغییرات فراوانی یافته است. چنین تحولاتی بر اساس شرایط فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و … بوده و منجر به ساخت انواع مختلف کاشی مطابق با درخواست های زمانه شده است.

کاشی کاری در معماری ایرانی به طور عمده ای در تزیینات معماری ایرانی بکار رفته اند. تزیینات جلوه ای بسیار مهم در ساخت هر بنا است از اینرو کاشی کاری ماندگاری می طلبد ولی در دوره های بعدی به علت نیاز به ساخت سریع بنا تکنیک ساخت کاشی نیز دستخوش تحولات گردید. پس از گسترش اسلام به مرور هنر کاشی کاری یکی از مهم ترین عوامل تزیین و پوشش برای استحکام بنا های گوناگون به ویژه بناهای مذهبی گردید. هنر و صنعت کاشی کاری نیز همانند دیگر هنر های ایران در عهد اسلامی، دارای اعتبار و ارزش خاص خود است.

پس از گسترش اسلام به مرور هنر کاشی کاری یکی از مهم ترین عوامل تزیین و پوشش برای استحکام بنا های گوناگون به ویژه بناهای مذهبی گردید. هنر و صنعت کاشی کاری نیز همانند دیگر هنر های ایران در عهد اسلامی، دارای اعتبار و ارزش خاص خود است.

هنر كاشي كاري در سرزمين ايران كهن از قدمتي طولاني برخوردار مي باشد. از نظر باستان شناسان، كاشي از لحاظ تاريخي پنجمين شيوه ي اساسي و بنيادي در تزئينات ساختمان هاي سنتي به شمار مي آيد. معماری بی همتای ایران با بنا ها و آثار مختلف، از ویژگی طرح و اجرا به خصوص نماسازی های بدیع برخوردار است. وجود نماسازی های داخلی، خصوصا خارجی و استفاده از هنرهای وابسته به معماری بالاخص هنر بی مانند کاشی کاری، ایران را در جهان شهره ساخته است.

کاشی کاری های بسیار پر رمز و راز با نقش، اجزاهای دقیق و ظریف، خصوصا پدیده انتخاب رنگ کاشی برای آثار معماری کشور از جمله کاخ ها، کوشک ها، مساجد و مدارس و بسیاری دیگر باعث شده است تا این بناها همواره چون دری تابناک بدرخشد نام ایران را همیشه پرآوازه ساخته است. به طور كلی قرن دهم ویازدهم قمری، به عنوان دوران شكوفایی هنرهای اسلامی ایران، و اصفهان یكی از مهمترین و زیباترین شهرهای این دوره بوده است.

یكی از درخشانترین دوره های هنر ایران پس ازاسلام دوره صفویه است. در سال ۹۰۷ قمری (۱۵۰۲م.) شاه اسماعیل، سلسله صفوی را تأسیس كرد. در این دوره مراكز و كانون های صنعتی و هنری در ایران افزایش یافت، در ابتدای تأسیس این سلسله، تبریز پایتخت بود و به همین سبب این شهر مركزی شد برای فعالیتهای هنرمندانی مانند خطاطان، تذهیب كاران، نقاشان و صحافان و همچنین هنرمندانی كه در دیگر فنون و صنایع كار میكردند و هنرمندانی كه درصنایع منسوجات و بافت پارچه به كار می پرداختند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی کاشی کاری دوره صفویه در معماری ایرانی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 42
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


کاشی کاری دوره صفویه و تاثیر آن بر دوره های بعد، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری اسلامی، بافت تاریخی، معماری ایرانی، کاشی کاری دوره صفویه، کاشی کاری دوره افشاریه، کاشی کاری دوره زندیه، کاشی کاری معرق، کاشی هفت رنگ، کاشی کاری، کاشی کاری اسلامی، نقاشی روی کاشی، هنر کاشی کاری، کاشی کاری صفویه، دانلود پاورپوینت کاشی کاری دوره صفویه و تاثیر آن بر دوره های بعد، کاشی کاری دوره صفوی، دانلود پاورپوینت کاشی کاری دوره صفویه، پاورپوینت کاشی کاری دوره صفویه، پاورپوینت نمونه موردی، کاشی کاری دوره صفویه و تاثیر آن بر دوره های بعد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا