پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت سبک شناسی معماری

معماری صخره ای کندوان

کد محصول:p71

با بررسی معماری کندوان تبریز در ارسی همراه شما هستیم؛ هر گاه در صخره ای حفره ای ايجاد نماييم و به تدريج حفره را وسعت دهيم تا فضاهای مورد احتياج ايجاد شود آن را معماری صخره ای می ناميم. ميمند روستايی صخره‌ای و دستکند با چند هزار سال قدمت يادآور ايامی است که انسانها خدايان خود را در بلندای کوه‌ها جستجو ميکردند و کوه مظهر صلابت و قدرت و الهه عزم و اراده و ايمان تلقی می‌شد. صخره های مخروطی شکل در مراحل اوليه که پوسته زمين در حال سخت شدن بوده فرم گرفته و سپس در اثر ساييدگی به صورت فعلی درآمده اند.

کندوان در استان آذربایجان شرقی و در شهر اسکو قرار گرفته است و از آن جا که در دل صخره ها ساخته شده است، به روستای صخره ای ایران مشهور است. این روستا هم به عنوان یک اثر بسیار ارزشمند در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و هم شهرت جهانی دارد و تنها روستای صخره ای در جهان است که در حال حاضر در آن سکونت می شود. دو رستای دیگر، یکی روستای کاپادوکیه در کشور ترکیه و دیگری روستای داکوتا در آمریکا است که بر خلاف کندوان که در آن زندگی جاری است، در این ۲ روستا سکونت نمی شود.

تاریخچه ی سکونت در این روستا به قرن هفتم هجری می رسد. در آن دوران، مردم روستای حیله ور که در ۲ کیلومتری غرب کندوان زندگی می کرده اند، تصمیم می گیرند تا از چنگال مغول ها در امان بمانند و به همین دلیل به دشت کنار یعنی کندان می روند. آن ها کم کم شروع به کندن روستا با دست می کنند تا بتوانند در دل آن برای خود پناهگاهی بسازند و این چنین می شود که سکونت در روستای کندوان آغاز می شود.

 

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: معماری صخره ای کندوان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 49
  • حجم فایل: 6مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

معماری صخره ای کندوان، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری ایران، معماری دوران باستان، معماری کندوان، پاورپوینت معماری صخره ای کندوان، دانلود پاورپوینت معماری صخره ای کندوان، معماری صخره ای، کندوان، ميمند روستايی صخره‌ای، صخره های مخروطی شکل، معماری صخره ای، حفره در کوه، معماری صخره ای کندوان، پاورپوینت نمونه موردی، پاورپوینت معماری صخره ای، پاورپوینت معماری، معماری صخره ای کندوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا