رساله کارشناسی معماری

رساله طراحی سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم +نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

رساله طراحی سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم +نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی

کد محصول :G71

چکیده:

وقتی به معماری دوره خود می‎اندیشیم باید به یاد آوریم که معماری ما روزبه‎روز شهری‎تر می‎شود چرا که پاسخگویی به بعد اجتماعی انسان و تامین فرصت‏های لازم در زمینه کسب تجارت اجتماعی وی، مستلزم وجود فضایی است که در سلسله مراتب سکونت انسان در فضاهای عمومی تا عرصه‏های خصوصی تامین می‎شود. این را می‎توان تاثیر نیازهای مدرن انسان و نیاز وی به فضاهای جمعی در زندگی معاصر دانست. نتیجه این‏که مرز میان فضای عمومی و خصوصی منعطف و نرم شده و محیطی ایجاد می‎گردد که جهت‎گیری آن به سمت ارتقای روابط انسانی در مقیاس‌های مختلف است. چنین کالبدی برای تمام درجات زندگی خصوصی و جمعی عرصه‎ای خاص را بوجود می‎آورد و از این طریق توازنی پرثمر بین زندگی خصوصی و جمعی برقرار می‌سازد. به بیان دیگر فضا در چنین معماری‏ هایی به دنبال محو کردن و از میان برداشتن آثار مرزهای خود با فضاهای شهری است. گویی حضور در این فضاها عینا به معنای حضور در شهری است که مقیاس، حریم و سلسله مراتبی قابل قبول را به کاربر خود عرضه می‌کند. در شهر تهران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری  به سبب حجم گسترده گردشگران و مسافران از اقشار مختلف در اکثر روزهای سال در آن و تراکم مراکز اقامتی برای اسکان ، در پاره‏ای از موارد، فقدان کیفیت لازم، فضای سکونت آن‌ها را به فضای خوابگاهی صرف تبدیل کرده است. گفتگوی موثر چنین بناهایی با زمینه شهری اطراف می‌تواند اقامت چند روزه کاربران اصلی خود را به سکونت در یک تجربه موقت تبدیل کند. در این میان آسایش مورد نیاز فضای اقامتی به عنوان وجه خصوصی مجموعه در وهله اول و پیوند صحیح فضاهای عمومی و نیمه‎عمومی آن با شهر و زمینه اطراف و اختلاط کاربری‏ها به عنوان وجه عمومی در وهله دوم، می‌تواند درک شخصی از رابطه‎های فردی را در یک اقامت چند روزه به تولید اجتماعی و جمعی در عرصه ‏های مختلف سکونت تبدیل کند. در این راستا ضمن مطالعات کتابخانه‌ای در جهت تبیین و استخراج شاخص‌های مرتبط، پاسخدهی بهینه لبه بنا بر اساس مولفه‏های محیط‎های پاسخده در برخی نمونه‌های داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرارگرفته است. نتایج پژوهش حاضر با توجه به مطالعات انجام شده و نقد نمونه‏ها در مبانی نظری مطرح شده نشان می‎دهد یک بنای معماری در پیوند صحیح با فضاهای عمومی و همگانی همجوار خود می‎تواند به عنوان جزئی از شهر به حیات شهری کمک کرده و ارزش افزوده‏ای برای آن به همراه داشته باشد و با خلق فضاهای جمعی در کنار زندگی خصوصی و فردی طول عمر کالبدی و ذهنی خود را افزایش دهد. در نهایت این پژوهش با توجه به لزوم بازخوانی فضا در دنیای امروز و با تعریف جدیدی از لبه به عنوان فضای واسط بین شهر و بنا و با تاکید بر نقش آن در سه حوزه ارتباط، انتقال و اتصال به استخراج برخی راهکارها و مولفه‏ های عینی طراحی در سه مقیاس کلان، میانی و خرد می‎پردازد که با استناد به مولفه‎های معماری همساز با اقلیم و توجه به بافت و بستر طراحی حاصل شده است. در ادامه به منظور نشان دادن استفاده از این راهکارها و نمود آن در طراحی، بخش‎هایی از آن در فرآیند طراحی و در قالب طرح‎های سه بعدی ارائه شده است.

کلمات کلیدی: رساله سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم،دانلود پایان نامه سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم

3box ——————————————————————————————————————————————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: رساله سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی
  • فرمت فایل:wordواتوکد و سه بعدی
  • تعداد صفحات:135
  • حجم فایل:36 مگابایت
  • توضیحات نقشه:این پروژه شامل نقشه های اتوکدی کامل و مبلمان شده در تمامی طبقات،سایت پلان اتوکدی مبلمان شده،  برش های مبلمان شده ،پلان اتوکدی ستون گذاری تمام طبقات،تصاویر سه بعدی،و نماهای اتوکدی می باشد.متراژ کل بنا ۳۵۰۰ مترمربع و زمین سایت ۱۰۰۰۰ متر مربع می باشد.
قیمت قبل از تخفیف 460000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.


رساله سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم،نقشه های سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی، طراحی سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی, مطالعات سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم+نقشه های اتوکدی و تصاویر سه بعدی, برنامه فیزیکی سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم, دانلود سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم، دانلود سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم، رساله سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم، پروپوزال سرای اقامتی با رویکرد همساز با اقلیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا