پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت سبک شناسی معماری

تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران

کد محصول: p244

با تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران به همراه پلان و تصاویر در ارسی همراه شما هستیم؛ در این پاورپوینت به تحلیل و بررسی کامل گرمابه در معماری ایرانی می پردازیم. žدر زمانهای خیلی قدیم ایرانیان حمام می کردند ولی آثاری از حمام در حفاریها ی باستان شناسی و غیره بدست نیاوردند. ولی در حفاریها سفالینه هایی بدست آمد که چیزی شبیه وان است منتها با اندازه ی بزرگتر، در ۱۵۰۰-۲۰۰۰سال پیش گرمابه ساختمانی گرم شستشو در ظرف بزرگی بنام آبزن. در بعضی مناطق برای جلوگیری از آلودگی آب کاریز از شیفتل بهره گیری می کردند. ورود حمام به خانه از اواسط دوران قاجاریه در میان ثروتمندان، دراواخر دوران بهلوی حمام وارد خانه ایرانیان شد.

تاریخچه اولین حمام ها در خارج از ایران طبق اسناد کتبی موجود، به بیش از دو هزار سال پیش از میلاد عیسی مسیح (ع) برمی گردد. به استناد کتب تاریخی موجود، جزیره ای به نام کرت دو هزار سال پیش از میلاد مسیح از چنان تمدن والایی برخوردار بود که تمامی منازل مسکونی (اعم از خانه ثروتمندان و فقرا) مجهز به حمام آب گرم روان بودند.

حمام، در تاریخ ایران قدمتی سه هزار ساله دارد. نظافت و پاکیزگی از دیرباز جزو اصول و آیین اعتقادی و مذهبی ایرانیان به شمار می رفت. غسل کردن در آیین زرتشتی، یکی از شروط شرکت در مراسم های مذهبی بود. قدمت ساخت حمام در ایران به پیش از دوره فرمانروایی هخامنشیان برمی گردد. پس از اسلام آوردن ایرانیان، حمام کردن به عنوان یکی از فرایض دینی مورد توجه ایرانیان قرار گرفت.

اغلب حمام ها را پیرامون مسجد و در بازار (مرکز شهر یا روستا) می ساختند. در سراسر ایران و حتی فراتر از مرزهای کشور، تعداد بی شماری گرمابه موقوفی وجود دارد. تعدد حمام های موقوفی که توسط افراد متمول، حکام و خیران وقف می شد، بیانگر توجه ویژه مردم به بهداشت و پاکیزگی بود. در گذشته، ثروتمندان از حمام های خصوصی که در منزل می ساختند و عوام از حمام های عمومی استفاده می کردند. بخشی از روز به حمام زنان و بخشی از روز به حمام مردان اختصاص داشت.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران به همراه پلان و تصاویر
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 41
  • حجم فایل: 7مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران به همراه پلان و تصاویر، تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران به همراه پلان و تصاویر، تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران به همراه پلان و تصاویر، تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران، گرمابه در معماری ایرانی، گرمابه، تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران به همراه پلان و تصاویر، تحلیل و بررسی حمام در معماری ایران

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا