پاورپوینت نمونه موردینمونه موردی ویلا

تحلیل و بررسی خانه مشا تهران

کد محصول: p322

با تحلیل و بررسی خانه مشا تهران به همراه پلان و تصاویر در ارسی همراه شما هستیم؛ پروژه ویلایی خانه مشا در مجاورت شمال شهر تهران، در دامنه ی کوه های البرز و در شیب تند کوهستان و دشت مشا واقع گردیده است، بطوریکه چشم انداز طبیعی بسیار زیبایی دارد. شاید بهتر باشد این خانه را ویلای سه منظره نامید.

در خانه مشا؛ انسان همیشه در پی راهی برای تفریح و خارج شدن از روزمرگی بوده است. طبیعت و کوهستان همواره حس نشاط و شادی را در انسان برمی‌انگیزد. سایت پروژه خانه مشا در شیب تند کوهستان واقع شده است و حس آرامش در این منطقه به واسطه طبیعت بکر آن، موج می‌زند.

با توجه به موقعیت خاص منطقه و به منظور بهره گیری بیشتر از چشم انداز طبیعت اطراف، حجم طراحی شده برای این پروژه، یک حجم متقاطع در راستای طولی است بطوریکه به شکل سه جعبه معلق، با چرخشی خاص نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند. در این حالت فضاهایی اضافه تولید می شود که سقف هر حجم معلق، تراسی برای حجم معلق بالایی محسوب می شود.همچنین به منظور ایجاد چشم اندازی بهتر به مناظر اطراف از پنجره های سراسری از سقف تا کف استفاده شده است، بطوریکه فراتر از یک پنجره هستند و مانند تابلوهای زنده ای می باشند که درون و بیرون بنا را در هم آمیخته اند.

تیم معماری در مطالعات اولیه خود به بررسی توپولوژی ویلاهای منطقه پرداخته است. با توجه به نتایج حاصل از این بررسی ویلاهای موجود در منطقه روی زمین کشیده شده و بخش عمده‌ای از مساخت زمین را استفاده کرده‌اند. در واقع ویلاهای موجود در بافت منطقه، به صورت عمودی گسترش نیافته‌اند. تیپولوژی موجود در بافت منطقه، پتانسیل‌های بالقوه سایت را نادیده گرفته‌اند و ساختمان‌های شهری را در ذهن مخاطب القا می‌کنند. اما در طراحی پلان خانه مشا و فرم آن این نقص برطرف شده است.

یکپارچگی درون و برون، احساس لذت، تعلیق، آزادی و آرامش در فضای درون و بیرون بنا از اهداف تیم معماری خانه مشا بوده است. آنها به دنبال از بین بردن مرزهای بین درون و بیرون خانه بودند. سه مکعب در محور طولی سایت بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند. نقطه مشترک بین این سه مکعب، پله‌های مرکزی بنا است. این نوع طراحی به همه نیازهای پروژه با ساختاری نو پاسخ داده است.

محافظت از فضای سبز و احترام به طبیعت در طراحی این بنا لحاظ شده است. چشم انداز این ساختمان به سمت طبیعت است. هر کدام از این سه مکعب کاربری‌های متفاوتی دارند. بخش زندگی، ورزش، تفریح، معاشرت، استراحت، هر کدام در میان این مکعب‌هااست و از یکدیگر تفکیک شده است. استفاده از پنجره های قدی برای استفاده بیشتر از چشم انداز کوهستان طراحی و اجرا شده است.

در فرم خانه مشا، یک گروه سه تایی از احجام که روی هم چیده شده اند. این ویلای واقع شده بر روی دامنه ی کوه در نزدیکی تهران را شکل می دهند. هر کدام از این احجام سه گانه به سمت مناظر مختلف چرخیده اند. این خانه توسط گروه معماری موج نو طراحی شده است. این گروه معماری، خانه ی “مشا” را برای یک مهندس سازه و خانواده اش در یک سایت شیب دار و رو به رشته کوه البرز طراحی کرده است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی خانه مشا به همراه پلان و تصاویر
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 26
  • حجم فایل: 5 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی خانه مشا به همراه پلان و تصاویر، تحلیل و بررسی خانه مشا، نمونه موردی مسکونی، پاورپوینت تحلیل مسکونی، برنامه فیزیکی مسکونی، دانلود پاورپوینت تحلیل مسکونی، پلان مسکونی، مسکونی مدرن، تحلیل و بررسی خانه مشا به همراه پلان و تصاویر، تحلیل و بررسی خانه مشا تهران، طراحی خانه، معماری خانه های قدیمی تهران، تحلیل و بررسی خانه مشا تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا