پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ناصر الدین میرزا تهران

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ناصر الدین میرزا تهران

کد محصول:M14

اطلاعات تاریخی

خانه تاريخي ناصرالدين ميرزا از بناهاي تاريخي دوره قاجار مي باشد كه در محله ارگ تهران از جمله محلات منطقه 12 ، منصوب به قلب تاريخي تهران واقع شده است. اين بنا كه در تاريخ 30 تير 1384 به شماره 12214 در فهرست آثار ملي كشور ثبت شده متعلق به ناصرالدين ميرزا فرزند مظفرالدين شاه بوده است و جزء معدود خانه‌هاي باقيمانده ارزشمند در محدوده ارگ سلطنتي تهران است. خانه ناصرالدين ميرزا در سال 1285 ه. ق. به فرمان وي با مساحت چهار هزار و 500 متر ساخته مي‌شود كه امروز تنها 918 متر از فضاي بيروني و حدود 870 متر زيربنا از عمارت مجلل آن باقي مانده است.

اطلاعات معماری

این بنا در محدوده ارگ سلطنتي تهران و حريم كاخ جهاني گلستان با مساحت كنوني بنا حدود 912 مترمربع است و در شمال كاخ گلستان در خيابان خيام شمالي، خيابان صور اسرافيل، پشت كوچه قورخانه، كوچه معروف به ناصر الدين ميرزا، پلاك 16 واقع است. دسترسي اصلي به اين خانه ازطريق خيابان صور اسرافيل واقع در جنوب بنا ميسر است . اين خانه مربوط به اواخر دوره قاجار و متعلق به شخص ناصرالدين ميرزا، فرزند مظفرالدين شاه قاجار، از پادشاهان سلسله قاجار بوده است.در گذشته مشتمل بر دو بخش اندروني و بيروني و مجموعا مساحتي حدود چهار هزار و پنجاه و چهار دسي مترمربع داشته و در طول سالهاي مختلف از زمان پيدايش تا به امروز تغييرات بسياري نموده است . ساختمان امروزي اين خانه، زميني مستطيل شكل به ابعاد 50 در20 با كشيدگي شمالي-جنوبي مي باشد كه تنها شامل بخش اندروني بناست.

فضا‌های مهم معماری

از ويژگي‌هاي بارز اين بنا مي‌توان به چهارصفه بودن، تزئينات ارزشمند و گنبد كلاه‌فرنگي آن اشاره كرد. اين بنا يكي از دو بناي گنبدي‌شكل تهران و با معماري منحصر به فرد كويري در قلب پايتخت است.

 

طرح مرمت بنا

بر اساس توافق صندوق بازنشستگي كشوري و اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران، صندوق بازنشستگي اوايل دهه 80 متعهد به مرمت بنا شد و در مدت سه سال مرمت اين بنا را زير نظر سازمان ميراث فرهنگي به پايان رساند و آن را آماده احياء و بهره‌برداري كرد.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ناصر الدین میرزا تهران
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 128
حجم فایل: 15مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ناصر الدین میرزا تهران، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ناصر الدین میرزا تهران به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه کامل مرمت ابنیه در تهران، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ناصر الدین میرزا تهران، مرمت خانه تاریخی در تهران، دانلود پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی ناصر الدین میرزا تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا