پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی بافنده کاشان

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی بافنده کاشان

کد محصول:M13

اطلاعات تاریخی

خانه بافنده مربوط به دوره قاجار است و در کاشان، خیابان علوی، محله سلطان امیر احمد، کوچه احسنی واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۳۲۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. شهر کاشان مرکز شهرستان کاشان در استان اصفهان است. کاشان یکی از اولین مراکز تشکیل تمدن انسانی بوده‌است. طبق حفاریهای باستان‌شناسی در تپه‌های سیلک کاشان، سابقه حضور بشر در این منطقه به هفت هزار سال پیش می‌رسد منطقه کاشان که در غرب ایران مرکزی واقع شده است، بخشی از این واحد مهم زمین شناسی و ساختمانی ایران محسوب می‌گردد که به شکل مثلث در مرکز ایران قرار دارد.

پروژه مرمت خانه تاریخی بافنده کاشان(پروژه مرمت ابنیه)

اطلاعات معماری

قدمت و دوره تاریخی: صفویه ـ زندیه

تعداد طبقات: سه طبقه

آدرس خانه اخباری کاشان : اصفهان، اصفهان، کاشان، محله ی امیر احمد کاشان درخیابان فاضل نراقی، خیابان علوی

منطقه کاشان در 982 متر از سطح دریا قرار دارد . این منطقه بخش کوچکی از یک واحد طبیعی و زمین شناسی است که خود به دو بخش مجزا و متمایز منطقه کوهستانی و منطقه دشتی تقسیم می‌شود. به طور کلی شهرستان کاشان دارای دو حالت نسبتاً متفاوت اقلیمی است و در این امر بیش از هر چیز عامل ارتفاع مؤثر می‌باشد. این دو حالت عبارتند از شرایط اقلیمی پایکوه و شرایط اقلیمی دشت. دشت دارای اقلیمی بیابانی با تابستانهای بسیار گرم و خشک و زمستانهای نسبتاً معتدل می‌باشد و پایکوه دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک با تابستانهای معتدل و خشک و زمستانهای سرد می‌باشد.

مرمت واحیا خانه تاریخی بافنده کاشان(پروژه مرمت ابنیه)

این خانه مربوط به دوره قاجار است و در خیابان علوی محله سلطان امیر احمد کوچه احسنی واقع شده است. محله ی امیر احمد کاشان درخیابان فاضل نراقی،خیابان علوی  کاشان واقع شده است. مطابق اطلاعات میراث فرهنگی کاشان «در محله سلطان امیراحمد حدود 60% بناها فرسوده و یا مخروبه هستند و از طرفی حدود  22 اثر تاریخی ثبت شده (20 خانه , یک امام زاده و یک حمام) موجود است».

پروژه مرمت خانه بافنده کاشان به همراه نقشه های خانه بافنده

فضا‌های مهم معماری

بیشترین فضای مورد استفاده در کل مجموعه ی خانه بافنده، بخش گودال باغچه بوده است. بنا مجموعا دارای دو طبقه و نیم طبقه زیرزمین بصورت سرداب است و قدمت آن دوران قاجار بر می گردد . درضلع غربی وشرقی گودال باغچه سه رواق در هر طرف وجود دارد که در رواق های وسطی از تزیینات وطاق وقوس استفاده شده است. در رواق سمت راستی حیاط(گودال باغچه) راهرویی وجود دارد که به هشتی در ورودی منتهی میشود .این مسیر شیبدار است و بعد از حدود 1.5 مترسطح کف این فضا با دو پله به ارتفاع حدود 60 سانتیمتر بالا تر می رود.

پروژه مرمت خانه تاریخی بافنده کاشان(پروژه مرمت ابنیه)

طرح مرمت بنا

یکی از دغدغه های دانشجویان معماری، طراحی و تهیه ی پلانهای معروف و مرمت این بناها است. پروژه مرمت خانه بافنده کاشان شامل سه بخش شناخت شهر و منطقه، شناخت بنا و آسیب شناسی و ارائه راهکارهای مرمت است. 

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی بافنده کاشان
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 80
حجم فایل: 5مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی بافنده کاشان، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی بافنده، به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه کامل مرمت ابنیه در کاشان، دانلود پروژه کامل مرمت، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی بافنده کاشان، مرمت خانه بافنده کاشان، دانلود پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی بافنده کاشان، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا خانه تاریخی بافنده کاشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا