پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا عمارت مسعودیه تهران

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا عمارت مسعودیه تهران، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M16

اطلاعات تاریخی

عمارت و باغ تاریخی مسعودیه از یادگاری های دوره قاجار است که در میان بافت تاریخی تهران و در قلب سیاسی پایتخت دویست ساله کشور- میدان بهارستان واقع شده است. باغ عمارت مسعودیه به دستور مسعود میرزا، ملقب به ظل‌السلطان، فرزند ناصرالدین شاه، در 1295 ق، در زمینی به وسعت حدود 4000 مترمربع، مرکب از بیرونی (دیوان خانه) و اندرونی و دیگر ملحقات بنا شده است.این مجموعه با عملکرد دیوان خانه و مجموعه اقامتی مسعود میرزا در بین سال های 1290-1295 هجری قمری با مساحتی حدود پانزده هزار متر مربع ساخته شده است.

عمارت مسعودیه تهران را می‌توان به نوعی یکی از راویان زنده تاریخ معاصر دانست؛ چراکه این بنا، وقایع پر اهمیتی چون قیام مشروطه را به چشم دیده و حتی بارها، به محلی برای گردهمایی مشروطه خواهان بدل گردیده است. اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود؛ زیرا عمارت مسعودیه، در نقش سپر بلای مشروطه خواهان نیز ظاهر شده و حتی بارها نیز گلوله باران شده است. ولی با این وجود، بر تمامی مشکلات فائق آمده و همچنان استوار و پابرجا مانده است.

اطلاعات معماری

عمارت مسعودیه به همراه باغ نگارستان، باغ لاله‌زار و باغ سردار ایروانی یکی از اماکنی است که در محدوده شمال حصار شاه طهماسبی تهران در عصر ناصری بنا شده و همچنان که خصوصیات باغ‌های ایرانی را داراست با نقش‌مایه‌ها و عناصری از معماری فرنگی مزین شده است. نام این عمارت نیز برگرفته از نام مسعود میرزا به مسعودیه شهرت یافته است و معمار این بنا استاد شعبان معمار باشی است.

فضا‌های مهم معماری

مجموعه عمارت مسعودیه شامل ۵ عمارت دیوانخانه، سفره‌خانه، حوضخانه، عمارت سید جوادی، عمارت مشیرالملکی و عمارت سردر، مملو از گچ‌بری، کاشی‌کاری، خطاطی، نقاشی دیواری و به طوری کلی تزئینات نفیس، تقسیم‌بندی‌های فضایی و عملکردهای متنوع است. این مجموعه تاریخی دارای ۷ کتیبه است که دو کتیبه در سردر اصلی، یک کتیبه در سردر کالسکه‌رو، دو کتیبه در عمارت دیوان‌خانه و دو کتیبه نیز در عمارت مشیریه قرار دارد.

طرح مرمت بنا

گذر ایام، سبب تغییرات کالبدی-فضایی گسترده ای در ماهیت مجموعه گردیده است. اهمیت میراثی مجموعه و لزوم حفاظت پایدار از آن سبب توجه بخش خصوصی به مقوله حفاظت، مرمت و ساماندهی این باغ-کاخ گردید. شرکت سرمایه گذاری عظام با درک چنین حساسیتی آمادگی خود را برای ورود به عرصه خطیر احیا و بهره برداری از آثار و اماکن تاریخی، فرهنگی اعلام کرد.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت و احیا عمارت مسعودیه تهران

فرمت فایل: ورد و اتوکدو پوستر
تعداد صفحات: 85
حجم فایل: 23مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت و احیا عمارت مسعودیه تهران، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا عمارت مسعودیه تهران به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان پروژه کامل مرمت ابنیه در تهران، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت عمارت مسعودیه تهران، مرمت خانه تاریخی در تهران، دانلود کامل پروژه مرمت و احیا عمارت مسعودیه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا