پروژه مرمت ابنیه

دانلود کامل پروژه مرمت حمام قجر قزوین

دانلود کامل پروژه مرمت حمام قجر قزوین، به همراه پلان اتوکدی

کد محصول:M30

اطلاعات تاریخی

حمام قجر یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌های قزوین است که نخست «حمام شاهی» نام داشته‌است. حمام قجر در خیابان عبید زاکانی کنار بازارچه و مسجد آقا کبیر قرار دارد و قدیمی‌ترین حمام موجود در قزوین به شمار می‌آید که در سال ۱۰۵۷ هجری قمری به دستور شاه عباس دوم صفوی توسط امیر گونه خان از سرداران و امرای وی ساخته شده است.

این اثر تاریخی در سال ۱۳۷۹ توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین خریداری و با سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین و مدیریت سازمان نوسازی و بهسازی مرمت شد و هم‌اکنون به عنوان موزه مردم‌شناسی در ۳ بخش اقوام، آداب و رسوم و مشاغل مورد بازدبد علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

معرفی جاذبه‌های گردشگری قزوین/ گرمابه قجر (موزه مردم شناسی) + تصاویر | پایگاه خبری صبح قزوین

اطلاعات معماری

این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شمارهٔ ثبت ۱۲۶۰۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. مساحت آن حدود ۱۰۴۵ متر مربع است. حمام از سه بخش اصلی سربینه، میاندر و گرمخانه و همچنین از دو قسمت مجزا جداگانه زنانه و مردانه تشکیل شده‌است، در اصلی آن رو به جنوب باز می‌شود و با راه پله‌های مارپیچ به سربینه منتهی می‌گردد. سربینه بزرگ گرمابه که حوض زیبایی در وسط آن قرار دارد شش شاه‌نشین و طاق نما را در پلانی هشت ضلعی با راهرویی به گرمخانه پیوند می‌دهد.

ایران پلنر | حمام قجر (موزه مردم شناسی قزوین)

فضا‌های مهم معماری

از قسمت‌های حمام قدیمی قجر (حمام شاهی) می‌توان به درب اصلی، سربینه، بینه با طرحی مستطیل شکل، گرمخانه چلیپایی شکل و اطاق‌هایی برای شست و شو اشاره کرد که با تزئینات کاشیکاری، رسمی‌بندی و یزدی‌بندی زیبایی آن دو چندان شده است.  سربینه بزرگ گرمابه که حوض زیبایی در وسط آن قرار دارد، شش شاه‌ نشین و طاق نما را در پلانی هشت ضلعی با راهرویی به گرمخانه پیوند می‌دهد. سربینه مکانی برای تعویض لباس و آماده شدن مراجعین برای استحمام بوده است. درب دیگری نیز از جانب غربی به حمام راه داشته که احتمالا مخصوص بانوان بوده است. تزئینات گرمابه شامل کاشیکاری و طاق‌های رسمی‌بندی شده است و کف آن با سنگ مرمر مفروش گردیده است. پشت بام این حمام نیز هم‌سطح خیابان است.

حمام قجر قزوین | آدرس ، عکس و معرفی (1399) ☀️ کارناوال

طرح مرمت بنا

حمام قجر در قزوین و یا به عبارتی دیگر؛ موزه ی مردم شناسی است. این جاذبه ی تاریخی که امروزه از آن به عنوان موزه استفاده می شود، یکی از بناهای معروف و خوش ساخت در زمینه ی معماری ایرانی در این شهر است که آن را از جهات مختلف مورد توجه قرار می دهد. این اثر تاریخی در سال ۱۳۷۹ توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین خریداری و با سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین و مدیریت سازمان نوسازی و بهسازی مرمت شد و هم‌اکنون به عنوان موزه مردم‌شناسی در ۳ بخش اقوام، آداب و رسوم و مشاغل مورد بازدبد علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

——————————————————————————————————————-

نام محصول: دانلود کامل پروژه مرمت حمام قجر قزوین
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد صفحات: 70
حجم فایل: 10 مگابایت

قابل پرداخت با کلیه کارت های بانکی

قیمت قبل از تخفیف 150000 تومان

نحوه خرید:

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره ۰۹۱۰۰۸۹۴۹۰۶ از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

دانلود کامل پروژه مرمت حمام قجر قزوین، دانلود کامل پروژه مرمت حمام قجر قزوین به همراه پلان اتوکدی، دانلود رایگان مرمت حمام قجر قزوین، دانلود پروژه کامل مرمت، پاورپوینت مرمت حمام قجر قزوین، مرمت ابنیه قزوین، پروژه مرمت ابنیه تاریخی، پروژه مرمت حمام قجر قزوین، مرمت و احیا حمام قجر، پاورپوینت حمام قجر قزوین، دانلود کامل پروژه مرمت حمام قجر قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا