پاورپوینت تحلیلی و تئوری معماریپاورپوینت نمونه موردینمونه موردی مسجد

تحلیل و بررسی مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان

کد محصول: p338–

با تحلیل و بررسی مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان دبی در ارسی همراه شما هستیم؛ طراحی مسجد شیخ زاید مستقیماً تحت تأثیر معماری موگالی و مساجد عرب به ویژه مسجد پادشاهی در لاهور، پاکستان با گنبد و گیاه و مسجد حسن دوم در کازابلانکا، مراکش تأثیر پذیرفته است. طاقهای آن موروسی و مناره های آن اساساً عرب است. طرح مسجد را می توان تلفیقی از معماری موروشی، موریشی و مغولی تعریف کرد.

تحلیل و بررسی مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان، تصنیف بزرگی مسجد از لحاظ عمرانی در شمار دهمین مسجد جهان اسلامی آمده است, ظرفیت مسجد ۴۰۹۶۰ هزار نفر نماز گذار در یک وقت می‌باشد. همچنین از معالم جاذبه‌ای مسجد وجود چهار مناره كه أرتفاع هر مناره (106 ) متر است، ودر چهار رکن از صحن خارجی مسجد قرار دارد و بر زیبایی مسجد افزوده‌است.

در مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان دبی، پهنای (قالیچه) «سجاده» قاعهی اصلی مسجد (۷۱۱۹) متر مربع است، و یکی از بزرگترین سجاده‌های جهان است، این قالیچه یکی از شاه‌کارهای مصمم بزرگ ایرانی (علی خالقی) است، در این قالیچه (سجاده) ۳۵ تن پشم و پنبه و ابریشم به کار رفته‌است. در ساخت این سجاده ۱۲۰۰ نفر از حرفیین از منطقهٔ مشهد شرکت داشته أند.

این فرش بزرگ به دست هنرمندان ایرانی برای مسجد شیخ زاید بافته شده‌است، و نیز بزرگترین لوستر جهان نیز توسط شرکت‌های اروپایی ساخته شده است. همجنین معاون شهردار ابوظبی بیان نموده‌است که گنبد مسجد شیخ زاید در ابوظبی، یکی از بزرگترین گنبدهای موجود در جهان شناخته شده‌است. این گنبد (قبه) با ارتفاع ۸۳ متر وقطر داخلی ۳۲٫۸ متر و با قطر خارجی ۴۲ متر ، بزرگترین گنبد جهان است و وزن این گنبد بیش از یک هزار تن می‌رسد.

 

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 40
  • حجم فایل: 6مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانتحلیل و بررسی مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، شهرسازی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان دبی، پروژه معماری، معماری مدرن، مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان، پاورپوینت نمونه موردی، مسجد شيخ زايد بن سلطان آل نهيان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا