پاورپوینت پروژه روستاپاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران

کد محصول: p337

با تحلیل و بررسی پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران در ارسی همراه شما هستیم؛ روستای یوسف آباد صیرفی یکی از روستاهای شهرستان شهریار در بخش مرکزی دهستان فردوس است. نام روستا از نام بزرگ مالک و ارباب قدیمی این محدوده گرفته شده است. این روستا در نواحی ارتفاعات  دشتی البرز جنوبی واقع شده است. دشت هایی که در این منطقه جغرافیایی قرار دارد می توان به دشت های شهریار،ری،رباط کریم،اشتهارد و بخش های جنوبی و مرکزی ساوجبلاغ اشاره نمود. طول شرقی این روستا ۵۱ درجه و ۲۹ دقیقه و عرض شمالی آن ۳۵ درجه و ۴۲ دقیقه است.

در بررسی پروژه روستا مهم ترین عوامل طبیعی که نقش غالب را در زمینه ی استقرار و شکل گیری روستا ایفا نموده می توان به عامل منابع اب و خاک و اقلیم معتدل در این منطقه اشاره نمود. این عوامل زمینه ی مناسبی را در جذب جمعیت روستا در این مکان فراهم نموده بنابراین بخش قابل توجهی از اراضی به زمین های زراعی و باغات اختصاص یافته است که این مسئله در پیدایش روستا عامل مهمی به حساب می اید. این منطقه دارای یک جریان هوایی به نام باد شهریار است که از غرب به شرق با اندکی تمایل به جنوب می باشد.

روستای یوسف‌ آباد صیرفی نیز همانند بسیاری از روستاهای ایران، فاقد اثری تاریخی خاصی بوده و معماری آن، دنباله‌رو معماری شهری ایران مدرن است. عمده مصالح مورد استفاده در ساخت خانه‌های این روستا، بتن، آهن و آجر است و خلاقیت خاصی در جهت خلقی آثاری دارای ارزش معماری در این شهر، چه از سوی شهرداری و اماکن دولتی و چه ساکنین آن به چشم نمی‌خورد؛ هرچند طی سال‌های اخیر با بالاگرفتن تب استفاده از سنگ در نما به منظور اجرای نمای رومی، خانه‌ها و آپارتمان‌هایی با نمای رومی نیز در این روستا در این روستا خودنمایی می‌کنند.

هسته اولیه روستا خانه هایی بود که در کنار حمام شکل گرفته است و به مرورگسترده شده و مسجد ساخته شد و بعد از ساخت مسجد خانه های نسبتا جدید از اطراف مسجد شکل گرفت .هم اکنون حمام بلا استفاده ومخروبه شده است. از موانع توسعه ی روستا میتوانیم به شرایط اقتصادی وخشک شدن بیشتر زمین های کشاورزی اشاره کنیم.البته توسعه ی شهر فردوسیه هم کم تاثیر نبوده چراکه وارد بافت روستا شده و تا سالهای جاری بافت روستا را از بین میبرد و جایی برای توسعه ی روستا نمیماند.

در گذشته مصالح به کار رفته در ابنیه بیشتر از مصالح بومی میباشد که به سهولت و با قیمت ارزان در اختیار مصرف کننده قرار میگیردکه اغلب از خشت و گل و چوب استفاده شده بود.با این حال تغییر شیوه زندگی و نزدیکی روستا به شهر شهریار باعث رواج و استفاده زیاد از مصالح مقاوم شده به نحویکه مصالح اسکلت واحد های نوساز از اهن و اجر است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 128
  • حجم فایل: 12مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانتحلیل و بررسی پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت روستا، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماری ایرانی، معماری سنتی، پاورپوینت تحلیل و بررسی پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران، مرمت معماری روستا، پاورپوینت مرمت روستا، پروژه روستا، پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران، پروژه روستا تهران، تحلیل و بررسی پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران، پاورپوینت تحلیل و بررسی پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران، مرمت معماری روستا، پاورپوینت مرمت روستا، پروژه روستا، پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران، پروژه روستا تهران، تحلیل و بررسی پروژه روستا یوسف‌آباد صیرفی تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا