سفارش انجام طراحی داخلی و خارجی

سفارش انجام طراحی داخلی و خارجی

طراحی معماری ( فاز صفر معماری ، فاز یک معماری ، فاز دو معماری )

برای سفارش انجام طراحی داخلی و یا خارجی، به طور کلی یک پروژه معماری مراحلی را باید به ترتیب طی کرد که قبل از شروع هر یک از مراحلِ طراحی معماری، باید مرحله پیش رو را به بهترین نحو و روش و بدون هیچ نقصی پشت سر گذاشت. کلیه پروژه های معماری جهت طراحی از سه بخش اصلی تشکیل می شوند. این سه بخش (فاز) بایستی به صورت منظم و متداوم پس از دیگری و پشت سر یکدیگر قرار بگیرند تا طراحی معماری مورد نظر به صورت استاندارد پیاده سازی شود هر سه این بخش ها لازم و ملزوم یکیدگر بوده و در صورت عدم اچرای مناسب یک فاز معماری یا عدم پیوستگی مناسب بین آنها کل مجموعه طراحی معماری پروژه با شکست مواجه خواهد شد.

اولین مرحله فاز صفر معماری یا همان مطالعات معماری می باشد در این قسمت مطالعات مربوط به زمین مانند خاک شناسی و ژئوتکنیک که بر شناخت گسل های موجود و میزان استجکام زمین و زلزله خیز بودن و میزان قدرت تحمل زمین برای ایجاد یک بنا و. تمرکز دارد انجام می شود ضوابط و شرایط اولیه جهت طراحی و ساخت، کلیه مطالعات شهری و مدنی از حیث ضوابط شهری و…  که پس از انجام مطالعات و پژوهش و انجام فاز صفر معماری و تایید آن به فاز بعد می رسیم. مرحله بعد فاز یک معماری که همان طراحی اولیه معماری می باشد که به طور مفصل در آیتم های بعدی بیان خواهیم کرد.پس از این مرحله میرسیم به مرحله فاز دو معماری و تهیه دیتیل ها و نقشه های اجرایی معماری می باشد.

گروه معماری ارسی (or30) در بخش فاز یک معماری و ارائه نقشه های اولیه معماری، سازه و تاسیسات و همچنین فاز دو معماری و ارائه نقشه های نهایی پروژه جهت اجرای ساختمان (فاز دو معماری) با هماهنگی کامل با ضوابط مقررات ملی ساختمان و همچنین یکپارچگی کامل با نقشه های سازه فاز دو معماری، نقشه های معماری فاز دو معماری و نقشه های تاسیسات فاز دو معماری، آمادگی کامل خود را جهت ارائه خدمات طراحی فاز دو معماری در سه فاز اصلی معماری شامل فاز صفر معماری و مطالعات کامل پروژه، فاز یک معماری، ارائه نقشه های اولیه معماری، سازه و تاسیسات و همچنین فاز دو معماری و نقشه های نهایی پروژه هماهنگ با نقشه های طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان اعلام می دارد.

طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان (Facade Designe) یکی از مهمترین ارکان معماری ساختمان می باشد.گروه معماری ارسی (or30) با بهره گیری از نخبگان طراحی معماری و توسط تیم های طراحی معماری ساختمان، طراحی داخلی ساختمان، طراحی مهندسی ساختمان، طراحی ویلا، متریال های ساختمانی، امکانات اجرایی و عمرانی ساختمان و … کوشش خود را به کار گرفته است تا به وسیله نوین ترین متدهای علمی روز بتواند طراحی معماری ساختمان را به گونه ای مهندسی و چشم نواز ارائه دهد.

طراحی نمای ساختمان از این رو که اولین آیتم از منظر بیننده میباشد از اهمیت ویژه ای در بحث معماری ساختمان برخوردار است. در طراحی نمای ساختمان بایستی به المان های مختلفی نظیر، اقلیم منطقه مورد نظر ، سبک معماری منطقه، نحوه معماری ساختمان های مجاور، ضوابط شهری حاکم در منطقه، شرایط جغرافیایی و فرهنگی و… در نظر گرفته شود.

بازسازی منزل و محل کار

بازسازی منزل و یا بازسازی محل کار از بیشترین موارد تقاضا جهت تغییر نقشه ی ساختمان و یا تغییر در طراحی دکوراسیون منزل یا دفتر کار می باشد چراکه با بالاتر رفتن عمر شهر نشینی انسان ها بر طول عمر ساختمانها نیز افزوده می گردد که این مهم نیاز به تغییر در نقشه و شکل معماری ملک را در طی زمانهای متمادی بیش از پیش سبب می شود. در خصوص بازسازی منزل و یا بازسازی محل کار با توجه به احساس نیاز فرد نسبت به محیط مورد استفاده و تقاضای متناسب شدن فضای معماری و طراحی دکوراسیون با بازسازی منزل و محل کار امری معمول می باشد.

یکی از موارد اقدام جهت بازسازی منزل و یا بازسازی دفتر کار در بدو انتقال به محیط جدید صورت می پذیرد به گونه ای که کاربر، طراحی ساختمان و دکوراسیون پیش رو را فاقد فضاهای لازم جهت رفع نیازهای خود در بحث طراحی ساختمان و دکوراسیون دانسته و نسبت به بازسازی منزل و بازسازی محل کار خود اقدام خواهد نمود تا فضاهای لازم برای آسایش و رفاه خود را تعبیه کند بازسازی منزل و محل کار در این دو مورد خلاصه نمی شود و بازسازی اداری، بازسازی تجاری، بازسازی آپارتمان، بازسازی ساختمان، بازسازی مجموعه های ورزشی و بازسازی مجموعه های آموزشی و فرهنگی و …. نیز شامل موارد ذکر شده می گردند که هریک بسته به نوع فضاهای مورد نیاز و نوع کاربری که دارند صورت می پذیرد.

به عنوان نمونه برای یک محیط فرهنگی یا ورزشی سطح زیر بنا و حجم امکانات و تاسیاتی که باید ایجاد شود قابل مقایسه با یک محیط مسکونی مثل آپارتمان نیست و این خود دلالت بر تخصصی بودن هر یک از این موارد دارد که مهندس معمار بایستی در کار خود این دست مورد ها را اعمال نماید.

———————————————————————————————————————————————————-

همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

تلفن تماس:09100894906

دکمه بازگشت به بالا