دیزاین و دکوراسیون با تیم Or30

خدمات دیزاین و دکوراسیون داخلی با تیم Or30:

طراحی داخلی، دیزاین و دکوراسیون با قیمت مناسب همراه با اطلاعات به روز معماری، در سبک های متفاوت، مشاوره های اصولی متناسب با شرایط شما، ارائه کالای متنوع با آلترناتیو های جذاب، و احترام به حقوق مشتریان از لحاظ کیفی و زمانی در جهت رضایت شما عزیزان از اصول کاری تیم طراحی ما است.

 

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل و اهمیت آن در بازسازی ساختمان:

طراحی داخلی به مجموعه اعمالی که جهت بهینه سازی و یا ایجاد تغییر در فضای داخلی بناها از لحاظ ساختار، چیدمان عناصر، نور و رنگ انجام می شود. طراحی داخلی به منظور ارائه راه حل هایی برای سهولت در استفاده ساکنان و پدید آوردن فضایی مناسب، بسته به نوع کاربری بنا انجام می شود.

طراحی داخلی، یک حرفه چند تزیینی است که محیط داخلی ساخته شده در یک سازه در هر خلاقیت و راه حل تکنیکی، کاربردش را بدست آورد. این راه حل ها کاربردی هستند، بالا بردن کیفیت زندگی و فرهنگ افراد، به شکل زیبا طلبی جذاب هستند. طرح ها به منظور پاسخ به نیازمندی های منظم و هماهنگ با آن خلق شده اند و اصول واقعیت محیطی را تشویق می کنند. روند طراحی داخلی یک روش شناسی قائده دار و هماهنگ را دنبال می کنند. شامل تحقیق، تحلیل و انظمام دانستنی در روند خلاقیت که با وسیله آن احتیاجات و منابع مشتری را به ارضاء می رساند و به تولید یک فضای داخلی که هدف پروژه را ایجاد می کنند، می رسد.

شناخت مصالح و لوازم در تعمیرات ساختمان:

شناخت مصالح و انواع متریال و روش های اجرایی آنها جزو ارکانی است که در صورت رعایت، هربخش باعث کاهش هزینه بازسازی ساختمان، زمان مورد نیاز اجرایی و کیفیت اجرایی نهایی پروژه بازسازی ساختمان می گردد.

دلایل نیاز به تعمیرات ساختمان:

با توجه به عدم ساخت و ساز اصولی ساختمانهای کشور و استفاده از اجناس بی کیفیت و عدم طراحی مناسب اولی با توجه به نیاز کاربران محیط، فرسودگی و استحلاک بخش های مختلف ساختمان از قبیل دیوار پوش ها کفپوش ها، تاسیسات ساختمان، کابینت و لوازم نورپردازی و همچنین نیاز به تغییر ابعاد فضاهای مورد نیاز در ساختمان…تغییرات و تعمیرات ساختمان با توجه به متریال ها و سبکهای طراحی به روز اجتناب ناپذیر می باشد.

رویکرد فضاگرا در دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان:

دغدغه این رویکرد فضا، حرکت در آن و کشف فضا می باشد. از متفکران این رویکرد می توان به زیگفرید گیدئون( فضا، زمان و معماری)، برونو زوی، جان هیدک اشاره کرد. امروزه با افزایش روز افزون جمعیت شهری و قیمت زمین، ساخت و ساز آپارتمان و زندگی آپارتمانی مقرون به صرفه تر شده است.

بیشتر ما حداقل یک بار زندگی در محیط بسته آپارتمانی را تجربه کرده ایم و از معایب و مشکلات آپارتمان نشینی آگاهیم. در همین راستا یکی از عمده معایبی که بیشتر مردم از آن گله مند هستند خفه و بسته بودن فضای آپارتمان است. بنابراین ما با استفاده از چندین نکته کوچک که بیشتر جنبه بصری دارد می توانیم این فضای مرده را زنده تر و آپارتمان خود را دلبازتر نماییم.

انتخاب رنگ دیوار در بازسازی ساختمان:

انتخاب رنگ مناسب برای فضای آپارتمانی بخصوص آپارتمان های با متراژ کم بسیار مهم است. رنگ ها از نظر درخشندگی و شفافیت انواع مختلف دارند که بهترین انتخاب، انتخاب رنگ های روشن با درخشندگی و شفافیت زیاد است. اصولا رنگ های روشن باعث می شوند که فضا بزرگ تر به نظر آید و هر چه شفافیت و درخشندگی آن بیشتر باشد به دلیل انعکاس نور فضا زنده تر(دینامیک) به نظر می رسد.

یکی از رنگ های مناسب آپارتمان رنگ استخوانی روشن است، که علاوه بر داشتن شفافیت و روشنی با بیشتر رنگ های وسایل منزل هم نشینی دارد و کمپوزیسیون را ایجاد می نماید. جهت ایجاد تنوع در رنگ می توانید در قسمت دکوراسیون آشپزخانه از مصالح سنگی با رنگ های متنوع متمایل به روشن استفاده نمایید.

انتخاب کفپوش در بازسازی ساختمان:

جهت پوشش کف آپارتمان از مصالح گوناگونی می توان بهره گرفت (از جمله سرامیک ها، پارکت های طرح چوب، موکت و …). اگر قصد تعویض کفپوش ساختمان را داشته باشید، در صورت استفاده از سرامیک می بایست در انتخاب رنگ آن دقت زیادی شود، زیرا استفاده از رنگ های تیره در کف، فضا را فشرده تر نشان می دهد.

معمولا استفاده از رنگ های بسیار روشن مثل سفید نیز معایبی به همراه دارند، یکی از معیب آن یک دست شدن فضا است که جهت برطرف کردن یک دستی آن می توان از یک قالیچه در زیر مبل استفاده کرد. یا این که در میان سرامیک ها با رنگ های متفاوت را به کار گرفت. در صورت استفاده از پارکت نیز می بایست نکات گفته شده را رعایت نمود و رنگ های روشن طرح چوب را انتخاب کرد.

انتخاب مبلمان و نحوه قرار گیری:

انتخاب رنگ مبل اختیاری است اما استفاده از رنگ هایی مثل کرم روشن و یا حتی سفید به زنده تر کردن فضا کمک بیشتری می نماید و فضا بزرگتر به نظر می آید. در مورد انتخاب طرح مبل بهتر است حتی المقدور مبل هایی با اشکال هندسی صلب و یا بدون منحنی انتخاب شود.

در مورد نحوه چیدمان آن بهتر است مبل ها را تقریبا چسبیده به دیوارها قرار داد علت انتخاب شکل بدون منحنی نیز این است که مبل ها در کنار دیوار صاف ترکیب مناسب تری را ایجاد نمایند. می توان با قرار دادن وسایل خانه را نزدیک به دیوارها قرار داد تا از هدر رفتن کوچکترین فضاها نیز جلوگیری شود. اگر در جلوی پنجره ها از پرده های پارچه ای استفاده گردد نیز بهتر است رنگ آن ها نیز روشن انتخاب شود.

نورپردازی در بازسازی ساختمان:

نور نیز نقش مهمی را در زنده کردن فضا به عهده دارد. استفاده از نور مناسب و یکنواخت در آپارتمان خفگی محیط را از بین می برد، البته استفاده از نور طبیعی مناسب تر است. در صورت ضعیف بودن نور طبیعی کمبود آن را با به کار گیری نو مصنوعی جبران نمایید. حتی المقدور از پرده های عمودی یا کرکره ای استفاده نکنید، زیرا از ورود نور خورشید به داخل تا میزان زیادی جلوگیری می نمایند.رده های پارچه ای یا توری بهترین انتخاب برای پنجره های آپارتمان محسوب می شوند. زیرا نور را به خوبی از خود عبور می دهند. استفاده از نورپردازی موضعی بر روی قاب ها و… نیز باعث تحرک و ایجاد حرکت در فضا بازسازی ساختمان می شود.

تقسیم بندی فضای داخلی در بازسازی ساختمان:

فضای داخلی و نحوه و تقسیم بندی پلان ها، نقش مهمی را در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد‌. طراحی فضایی با انعطاف پذیری بالا  و تنوع پذیر از لحاظ چیدمان و آرایش سطوح می تواند کارکردهای مختلفی را بپذیرد و این در حالی است که مخاطب احساس رضایت بیشتری از فضا خواهد داشت. استفاده از جدا کننده های سبک و قابل حمل، شفاف سازی، رنگ بندی های متناسب با نیازهای موج تنوع مصالح، توجه به نحوه قرارگیری و تعامل مابین فضاهای مختلف از جمله ویژگی هایی هستند که در کنار ساختار خاصی که برای یک پلان معماری در نظر گرفته شده است، می تواند بر غنای آن افزوده و حتی قسمتی از مشکلات آن را حل کند.بازسازی ساختمان.

از طرف دیگر معماری داخلی به لحاظ معیارهای روان شناسی اهمیت بسیاری دارد. میزان امنیت، صمیمیت، شور و هیجان و آرامش موجود در یک فضا را می توان با راهکارهای مناسب تشدید یا تضعیف کرد. هر کدام از انسان ها دارای تعلقات ذهنی و روحی خاصی هستند که پاسخ گویی به نیازهای آن ها در معماری داخلی اولویت قرار می گیرد، از این رو نگرشی علمی و راسیونال در کنار خلاقیت های هنری مطرح شده و یکی از مسائل مهم در این زمینه ایجاد تعامل و هماهنگی بین آن ها است.

امروزه مبحث دیزاین و دکوراسیون داخلی، اهمیتی خاص یافته و حتی به عنوان رشته ای مجزا تدریس می شود. معماری گذشته ما سرشار است از ظرافت ها و ریزه کاری هایی که هزاران ایده و خلاقیت را در خود نهفته است. تزئینات و کاشی کاری های داخلی با تناسبات و رنگ بندی خاص خویش در کنار کالبد درونی، فضایی رمزگون را تداعی می کنند و هم اکنون نیز ارزش فضایی خویش را حفظ کرده است.

سبک های متنوع در دکوراسیون داخلی منزل:

ژانر کنتپری ری آرت ( Contemporary Art) با هنر معاشر در دهه ۷۰ میلادی به وجود آمد، اما ریشه های آن به دهه ها قبل و آثار کسانی هم چون مارسل دوشامپ، کرت شویترز برمی گردد. این دو نفر کسانی بودند که اولین چیدمان های هنری را انجام دادند. بعد از آن ها و در دهه ۶۰ میلادی هنرمندان دیگری در قالب(کانسپتچوال آرت) اقدام به خلق آثاری کردند که بعدها در ژانر (اینستالیشن) یا هنر چیدمان قرار گرفت. به هرحال هنر چیدمان با اینستالیشن تعریف بسیار زیادی دارد. هنر چیدمان یا ( Installation art) استفاده کردن از عناصر مختلف است برای بیان تجربه هنرمند از فضایی مشخص است.

تماس با ما: 09100894906


منبع هنری:

دکمه بازگشت به بالا