جدید ترین اخبار معماری ایران و جهان

10 برج و آسمان خراش برتر سال 2019

گسترش زندگی از خیابان های شهری به آسمان، برج ها و آسمان خراش ها از برجسته ترین ساختارهای شهرهای مدرن هستند. در سال 2019 ، چندین برج توسط معماران برنده جوایز، ارائه و تکمیل شدند که رویکردهای خلاقانه و نوآورانه ای نسبت به راستای عمودی ارائه می دهند. یک آسمان خراش توسط معماران zaha hadid بلندترین آتریوم جهان را به نام خود ثبت کرد و همزمان یک پروژه بسیار بزرگ توسط معماران safdie شروع به کار کرد و در چین افتتاح شد. در همین زمان، طرح های پیشنهادی توسط معماران MAD و MVRDV نیز صاحب شهرت شدند.
حال در ابتدای سال 2020، با نگاهی به ده برج پیشنهادی و تکمیل شده در 12 ماه گذشته، به مرور پروژه های برتر سال 1019 میپردازیم.

1. خیابان 57 ام غربی 111 توسط  معماران SHoP  در نیویورک

در اکتبر ، آسمان خراش باریک و بلند واقع در دامنه پارک مرکزی نیویورک، با تمام ارتفاعش، 425 فوت (435 متر) نمایان شد . ‘111 west 57th street’ ، طراحی شده توسط معماران SHoP ، ضمن بیان جدیدترین فن آوری ها و شکستن محدودیت های مهندسی و ساخت ، بیانگر بافت تاریخی و شهری است. در تحقق پروژه یادمانی ، توسعه دهندگان و طراحان تعهد خود را نسبت به فلسفه پشت آسمان خراش های کلاسیک شهر جدید یورک ، با یکپارچه سازی هماهنگ با سالن تاریخی استینوی که در موقعیت مشابه قرار دارد ، نشان داده اند.

2. برج leeza SOHO در پکن توسط معماران zaha hadid

در ماه نوامبر ، برج leeza SOHO، طراحی شده توسط معماران zaha hadid (ZHA) ، با بلندترین آتریوم جهان در چین افتتاح شد. پروژه موقعیت منطقه تجاری جدید فنگتای پکن – مرکز رشد اقتصادی و حمل و نقل بین مرکز شهر و فرودگاه بین المللی تازه افتتاح شده در جنوب را برجسته میکند. منطقه جدید برای برنامه شهری چند منظوره پایتخت چین با هدف تأمین رشد بدون تأثیر بر شبکه های زیربنایی موجود در مرکز شهر ، کاملا مناسب است. به عنوان بخشی از برنامه ، برج 45 طبقه 172،800 متر مربعی حرفه های کوچک و متوسطی را ​​با فضای اداری انعطاف پذیر و کارآمد درجه A فراهم می کند.

3. اثرانگشت حاکم دبی،  مبنای فرم برج طراحی شده توسط SOM

در ماه فوریه، از برنامه هایی برای برج جمیره که توسط SOM برای ساخته شدن در دبی طراحی شده است، رونمایی شد. پایه برج مطابق با اثر انگشت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم – معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحد عرب ، و حاکم امارات دوبی است. این فضای اجتماعی دلباز برای پذیرایی از طیف وسیعی از رویدادهای فرهنگی و هنری برنامه ریزی شده است و شامل عناصر بی شماری مانند چشمه ها و یک سالن آمفی تئاتر در فضای باز خواهد بود. مرحله اول توسعه در سال 2023 تحویل داده می شود.

4. معماران MAD برج “باریک و روان”  برای نیویورک

در ماه آوریل ، معماران MAD ، به ریاست ma yansong ، نگرش جایگزینی را برای ساختمان های مرتفع نیورک ، با ” ام شرقی34″ منتشر کردند. بر خلاف برج های رایج شهر که به طور معمول طرح کلی و برجسته ای دارند، طراحی MAD شامل نمای یک دیوار پرده ای شیشه ای با رنگ های عمیق می شود که به آرامی درون یک کلاهک شفاف باریک و روان محو می شود. این پروژه که تصور می شد برای صاحب سایت ، گروه caerus ، باشد در حال حاضر به عنوان بخشی از یک نمایشگاه مجموعه یک ساله دائمی در مرکز pompidou در پاریس استفاده می شود.

KPF .5 برج CITIC ، بلندترین ساختمان پکن

برج CITIC که در ارتفاع 528 متری (1372 فوت) ایستاده است ، امسال به عنوان بلندترین ساختمان پکن ، چهارمین بلندترین در چین و هشتمین بلندترین در سراسر جهان افتتاح شد. شکل این آسمان خراش الهام گرفته از “Zun” ، یک کشتی مذهبی است که منشاء آن در دوران برنز چین است و توسطkohn pedersen fox associates طراحی شده است. این برج با یک تاج به عرض 69 متر ، یک کمر به طول 54 متر و یک پایه 78 متری یادآور فرم گلدانی شکل Zun است.li lei مدیر طراحی می گوید: هدف KPF برای برج CITIC ایجاد مرکزی برای منطقه است که می تواند ضمن پیشنهاد یک معماری اشتیاق برانگیز و معاصر ، با پایتخت تاریخی همخوانی داشته باشد.

Raffles city Chongqing .6 توسط معماران safdie

پس از هشت سال طراحی و ساخت و ساز ، معماران safdie نزدیک به اتمام پروژه ” Raffles city Chongqing ” هستند. این مجتمع با کاربری های مختلف که در منطقه پرتراکم و توسعه یافته شهر چینی ، yuzhong ، واقع شده است ، مجموعه های اداری ، مسکونی ، هتل ، خرده فروشی و تفریحی را در یک سایت 22.7 جریبی با هم ترکیب کرده است. این مکان برجسته تاریخی واقع در محل تقاطع رودخانه های یانگ تسه و جیالینگ زمانی محل مهمترین دروازه شهر و ورودی شاهنشاهی شهر، دروازه chaotian ، بوده است. امروز ، chongqing یکی از در حال رشد ترین و پرجمعیت ترین شهرها در جهان با جمعیت کلانشهری بیش از 30 میلیون نفر است.

MVRDV. 7 آراستن “برج های دوقلو تایپه” با نمای رسانه ایی

در ماه ژانویه ، MVRDV از طرح خود برای برج های دوقلوی تایپه برای احیای منطقه ایستگاه مرکزی تایپه رونمایی کرد. طراحی برجها با “توده از بلوک ها” شناخته می شود که یک محله عمودی شهری را ایجاد می کند. هر جعبه به عنوان یک بیان تصویری از برنامه خود در میان مجموعه ای از رسانه ها در نما عمل می کند. این پروژه به عنوان یک Time Square برای تایوان طراحی شده است ، و یک مقصد پر جنب و جوش و جذاب را ارائه می دهد که منطقه ایستگاه مرکزی تایپه را به عنوان مکان برتر شهر برای خرده فروشی ، کار و گردشگری مجدداً تعیین می کند.

harmonic+masson .8  برجی با طرح “استخر شنای جزیره ای”

شرکت معماری فرانسوی harmonic+masso ایده یک برج مسکونی خیال برانگیز را به منظور تسخیر زیبایی و اتمسفر قبرس ارائه داده است. برج که برای تماشای افق مدیترانه ای درخشان شهر ساحلی جنوبی لیماسول برنامه ریزی شده ، پیشنهادی بی نظیر برای یک سیستم ساختاری پرمفهوم و نوع جدیدی از مسکن را معرفی می کند. برج با بهره گیری از چنین هندسه هایی که به طور طبیعی وجود دارند مانند گل برجسته ، از طبیعت بلند می شود و ستون های در حال اوج در استخرهای بیرونی و بخش های سبز شکوفا می شوند و هر کدام مستقیماً به یک واحد مجزا متصل هستند.

9. بلندترین آسمان خراش در غرب اروپا که برای بخش روستایی دانمارک طراحی شده

در حال حاضر ، بلندترین ساختمان در اروپای غربی The Shard است – یک آسمان خراش طراحی رنزو پیانو که در قلب لندن قرار دارد. این سازه بسیار بلند با صعود به ارتفاع کلی 309.7 متر (1،017 فوت) ، در کنار سایر ساختمان های مرتفع در پایتخت انگلستان قرار دارد از جمله ‘one canada square’ و ‘leadenhall building’ که توسط rogers stirk harbour + partners طراحی شده اند. اگرچه، پروژه ای با مقیاس مشابه – که توسط dorte mandrup تصور شده بود- اخیراً برای یک قطعه زمین در خارج از یک شهر کوچک در ناحیه روستایی دانمارک تصویب شده است.

10. “برج کشتی شکسته” پراگ در جمهوری چک

در اکتبر ، از نقشه هایی برای یک برج به طول 135 متر (443 فوت) در پراگ ، که بخشی از آن توسط مجسمه david černý طراحی شده بود ، رونمایی شد ، که شبیه یک کشتی شکسته عمودی است. این طرح پیشنهادی با کاربرد چندگانه، که می تواند به بلندترین ساختمان جمهوری چک تبدیل شود ، علاوه بر فضای اداری ، دارای بخش مسکونی است و یک بخش عمومی بزرگ نیز در سطح پایین آن وجود دارد. “برج برتر” واقع در محله nové butovic در پراگ ، یک جایگاه برای تماشای عمومی در بالاترین نقطه خود دارد و منظره هایی را در سراسر شهر و مناطق اطراف آن ارائه می دهد.

 


منبع: www.arel.ir

top-10-towers-skyscrapers

 

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا