جدید ترین اخبار معماری ایران و جهان

ترندهای دکوراسیون داخلی 2021

ترندهای اصلی طراحی داخلی در سال ۲۰۲۱

2021 color trends (and what it means for interior design trends for 2021) | Fab Everyday

در حالی که در ابتدای سال جدید میلادی هستیم، به دنبال روندی هستیم تا در خانه و سبک زندگی ما در سال 2021 تأثیرگذار باشد. به‌ مانند بسیاری چیزهای دیگر، دکوراسیون خانه‌ها هم در طول زمان تغییر پیدا می‌کند و تکامل می‌یابد. اگرچه تغییرات بزرگ در طول دوره‌های طولانی‌تری به‌ چشم می‌آید اما به هر حال هر سال ترندهای جدیدی وارد فضای طراحی می‌شود، از اهمیت روز افزون مواد پایدار گرفته تا المان های منحصر به فرد دکوراسیون داخلی؛ به همین دلیل به سراغ ترندهای دکوراسیون داخلی خانه در سال ۲۰۲۱ رفتیم تا در این روزهایی که بیش از هر زمان دیگری، عمرمان را در خانه می‌گذرانیم شما را در جریان آخرین تغییرات و ترندهای روز قرار دهیم، تا شاید با اندک تغییراتی محیط پیرامون خود را پویاتر کنید.

با توجه به نگرش بسیاری از مردم در مورد زندگی در طول سال 2020، توجه به فضای شخصی و حریم خصوصی از ترندهای اصلی طراحی در سال 2021 است. چه در دکوراسیون و چه در نقشه خانه!

بنابراین کارخانجات نساجی از طراحان خود خواستار طرح های خاص و ویژه در سال 2021 شدند. البته این ترندها بیشتر پیش‌بینی‌هایی هستند که متخصصان و پیشگامان حوزه‌ی طراحی داخلی خانه هر سال انجام می‌دهند و درباره‌ی آن بحث می‌کنند؛ ترندهایی که ممکن است برخی از آن‌ها با استقبال مخاطبان روبه‌رو نشوند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

راحت و سنتی بودن فضاها، همچنان در مرکز توجه

راحتی و سنتی بودن فضاها، دو فاکتور اصلی دلخواه مردم در سال ۲۰۲۰ برای طراحی داخلی خانه‌ها بود و به نظر می‌رسد این دو گزینه همچنان در ترندهای دکوراسیون داخلی خانه در سال ۲۰۲۱ هم با استقبال مواجه شود. در اصل این روزها مردم زمان بسیار بیشتری را در خانه می‌گذرانند و به دنبال این هستند تا گزینه‌های بیشتری برای راحت بودن در فضای خانه داشته باشند. به‌عنوان مثال، اگر سال‌هاست که یک اتاق نشیمن رسمی دارید، احتمالا در این فکر هستید تا به روش‌های مختلف این فضا را به مکانی کاربردی‌تر و صمیمی‌تر تبدیل کنید.

استفاده از مبلمان بیشتر از حد معمول، استفاده از وسایلی که منحنی‌های نرم‌تری در طراحی آ‌ن‌ها به‌کار رفته و استایل‌های سنتی، گزینه‌هایی هستند که همیشه حسی از راحتی و حمایت را می‌توانند برایتان خلق کنند، به ویژه زمانی که چنین بحران‌های بی‌سابقه‌ای در جهان پیش می‌آید.

Interior Design Trends 2021: Top 4 Home Looks - TLC Interiors

آغوشتان را برای مبلمان گرد و ساده باز کنید

مبلمان با اشکال نرم و گرد، ترند سال ۲۰۲۱ هستند. نرمی و منحنی بودن اشکال، مد دهه ۷۰ را به ما یادآور می شود. با استفاده از این سبک، فضای داخلی راحت تر و ظریف تر به نظر می آید. شما می‌توانید با خرید مبلمانی گرد و ساده برای خانه‌ی خود، راحتی و سنت را یک‌جا در آغوش بگیرید و این دو را در کنار هم داشته باشید. به‌ دنبال مبل‌ها و صندلی‌های دسته‌داری باشید که ظاهری راحت دارند و روی آن‌ها احساس خوبی دارید، چیزی که بتوانید واقعا روی آن‌ها چمباته بزنید و تلویزیون تماشا کنید یا کتاب بخوانید.

minimalistic – Bahrain Confidential

دیوارهایی با رنگ‌های پررنگ

دیوارهایی با رنگ‌های پررنگ یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی خانه در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. در سال‌های گذشته دیوارهایی با رنگ‌های خنثی ترند بوده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد رنگ‌های پررنگ، امسال دیوار خانه‌ها را به تسخیر خود درآورند. دلیل ترند شدن این مدل رنگ‌ها برای دیوار، به خاطر قطع ارتباط مردم با دنیای بیرون است. مردم می‌خواهند از این طریق اصالت و شخصیت بیشتری به خانه‌ی خود ببخشند.

Wallpaper Trends for 2021 • Milton & King

در مورد رنگ‌ها انتظار داشته باشید که تناژها در سال 2021 گرم شوند.خانه‌های ما بیش از هر زمان دیگری به گرما، راحتی و دنج بودن بیشتری احتیاج دارند.احتمالا هر چه خانه مرکزیت بیشتری در زندگی‌ پیدا می‌کند، ما هم تمایل بیشتری به امتحان گزینه‌های جسورانه از طریق رنگ پیدا می‌کنیم.

Interior Design Trends for 2021 in 2021 | Interior design bedroom, Bedroom trends, Trending decor

استقبال از چوب‌هایی با رنگ‌های ملایم

به نظر می‌رسد استقبال از این تن رنگی، نتیجه علاقه جدید مردم به مینیمالیسم است که بیشتر در دکوراسیون‌های ژاپنی و اسکاندیناویایی دیده می‌شود. این روزها این ایده که «تنها چیزهایی را نگه داریم که دوستشان داریم.» طرفداران بسیاری دارد و فرهنگ مردم در حال رفتن به سمتی است که می‌خواهند چیزهایی کمتر اما باکیفیت‌تر در خانه‌شان داشته باشند.

The best home design trends for 2021 - Vogue Australia

چه انتخابمان چوب اسکاندیناویایی طلایی رنگ باشد یا چوب بلوط روستایی کمرنگ، متوجه می‌شویم کم‌کم چوب‌هایی با رنگ‌های ملایم جای چوب‌هایی با رنگ‌های متوسط یا تیره را در طراحی‌های داخلی خانه می‌گیرند. با استفاده از این رنگ برای چوب، برای طراحی فضایی با ظاهری مدرن کار آسان‌تری دارید، حتی اگر فضای دلخواهتان قرار است جایی راحت و دنج تبدیل باشد.

New Interior Decoration Trends for 2021 - New Decor Trends

بازگشت به خانه‌ی مادربزرگ‌ها

شاید انتظار این را نداشتید اما سبک «خانه‌ی مادربزرگ» یکی از ترندهای امسال خواهد بود. این روزها که مردم به دنبال سبک‌های سنتی برای کاستن از نبود اطمینانشان به دنیا هستند، استایل خانه‌ی مادربزرگ می‌تواند کمکی به آن‌ها برای رسیدن به این هدف باشد. این استایل برگرفته از سبک‌های طراحی کلاسیک، آرت دکو است و وسایل آنتیک و الگوهای شلوغ  به طور کلی سبک‌های دکوراسیون سنتی و کلاسیک در آن به میزان زیادی دیده می‌شود.

Interior design trends 2021 – the must-have styles and looks for the New Year | Homes & Gardens

از عناصر به ‌کار رفته در کلبه‌های چوبی بگیرید تا قلاب‌بافی‌، سبک خانه‌ی مادربزرگ در سال ۲۰۲۰ جزوی از گزینه‌های انتخابی برای طراحی شده است و به نظر می‌آید نقش بسیار پررنگی در ترندهای دکوراسیون داخلی خانه در سال ۲۰۲۱ داشته باشد. فرم‌ها و الگوهای طراحی کلاسیک، معماری تاریخی و البته مبلمان قهوه‌ای رنگ، پایه‌های این سبک را تشکیل می‌دهند. مردم به این سبک تمایل زیادی پیدا کرده‌اند تا از این طریق حس‌ و حالی منحصربه فرد به خانه‌شان بدهند. در استایل خانه‌‌ی مادربزرگ، طراحی‌های مدرن با دکورهایی که ممکن است در خانه مادربزرگتان انتظار دیدنش را داشته باشید، ترکیب می‌شود و به نظر می‌رسد این استایل در آینده‌ای نزدیک ترند برتر طراحی‌های داخلی خانه باشد.

Design Trends: What COVID-19 Will Mean for Interiors in 2021 | Architectural Digest

مقرون‌به‌صرفه و دوست‌دار محیط‌‌زیست

COVID-19 باعث شده که بسیاری از صاحبان خانه نظافت را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند. دیزاینرها انتظار دارند که شاهد افزایش مواد غیر متخلخل مانند شیشه و فلز باشند که کمتر در معرض رشد باکتری ها هستند، کم‌تر کثیف می‌شوند و نظافت آ‌ن‌ها آسان‌تر است. این در مورد سطوح نرم مثل فرش‌ها یا پارچه‌ها نیز صدق می‌کند. یعنی پارچه‌هایی که در برابر لکه و سایش مقاومت بیشتری دارند احتمالاً محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

7 Renovation Trends To Look Out For In 2021 | Architectural Digest

تمرکز بیشتر بر پایداری نیز بدون شک ترند دکوراسیون 2021 خواهد بود. موضوع گسترده‌ای که بسیاری از جنبه‌های زندگی روزمره ما از جمله چگونگی تهیه وسایل خانه و دیزاین آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. امروزه بیشتر افراد طرفدار محصولات با کیفیت هستند تا ارزان. آن‌ها خرید محصولات باکیفیت و دوست‌دار محیط زیست را به محصولات ارزان‌قیمت نا مرغوب ترجیح می‌دهند.

Interior design trends 2021: home decor, colours and styles to watch | Homes To Love

از گذشته تا به امروز

به مانند دنیای مد، دهه ۸۰ در حال بازگشت به ترندهای دکوراسیون داخلی خانه در سال ۲۰۲۱ است. اگرچه راحتی و سنت دو فاکتور مهم و اثرگذار در سال ۲۰۲۱ خواهند بود اما طراحی‌های مدرن که در دهه ۸۰ ترند شده بودند هم دوباره در حال محبوب شدن هستند. در آن سال‌ها اشکال و وسایل مدرن موفقیت دکورهای داخلی خانه را تضمین می‌کردند. اشکال زاویه‌دار، شیشه، سنگ و آرت دکو (هنز تزئینی | Art Deco) مشخصه‌های دکوراسیون داخلی خانه در دهه ۸۰ است. این اشکال مدرن دوباره در حال بازگشت به صحنه و پیدا کردن طرفداران خود هستند.

اگر هوس خانه‌ای با تم دهه ۸۰ کرده‌اید، می‌توانید با استفاده از طرح‌های رنگی متضاد یا مبلمان مدرن به هدف خود برسید. دکوراسیون داخلی در دهه ۸۰ با نوع بسیار خاص و محبوبی از مبلمان شناخته می‌شد، چیزی که استفاده از آن‌ها امروزه هم می‌تواند همان حس‌و‌حال را در خانه شما زنده کند.

Interior design trends 2021 – the must-have styles and looks for the New Year | Homes & Gardens

موزاییک های دکوراتیو

اکثر ترند های رنگ و مبلمان سال ۲۰۲۱، ترکیبی از راه حل های قبلی هستند. امروزه دکوراسیون موزاییکی دوباره به میان آمده است همانطور که در دهه ۸۰ مورد استفاده بود. ترکیبی از تراشه های مرمر، گرانیت، کوارتزو سیمان به عنوان چسب است که با طیف رنگی ای که در آن وجود دارد قابل شناسایی بوده و بسیار با دوام است.
در قرن گذشته این ماده به عنوان کفپوش زمین و پله ها استفاده می شد. امروزه در موارد بیشتری مورد استفاده قرار گرفته است که شامل کفپوش های تایلی، دکور های تزئینی، چراغ ها و المان های مبلمان می شود.

BEHR Color Trends 2021 Palette Invites Designers to Embrace Elevated Comfort | Interior Design Magazine

طبیعت در خانه

مردم در سال ۲۰۲۱ به احتمال زیاد به سراغ وسایلی که ظاهری طبیعت‌گونه به خانه‌شان بدهند می‌روند. به جای انتخاب دکورهایی با ظاهری زمخت، مردم به سمت انتخاب موادی که ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد خواهند رفت. طراحی‌هایی با ظاهر نرم‌تر و زمینی‌تر وارد ترند دکوراسیون داخلی خانه ۲۰۲۱ شده است، طراحی‌هایی که بیشتر از موادی مانند نی، کنف هندی، سرامیک، گیاه، چرم و دیگر بافت‌های ارگانیک استفاده می‌کند. فضاهایی که با وسایلی مانند این‌ها پر می‌شود، حس‌وحال طبیعی بیشتری به شما می‌دهد و اثری آرامش‌بخش روی شما دارد.

Interior Design Trends for 2021 | Trending decor, Home decor trends, Interior design trends

هوشمندانه انتخاب کنید

استفاده از طرح‌های چندلایه و خرید هوشمندانه به شما کمک می‌کند تا بتوانید ظاهری طبیعی به خانه‌ی خود بدهید. یک کار هوشمندانه که برای رسیدن به این هدف می‌توانید انجام بدهید این است که از لایه‌های بافت و پارچه در جای‌جای خانه‌تان استفاده کنید و در نهایت به یک سبک ترکیبی برسید.

Decorilla Online Interior Design

مردم به طور فزاینده ای تمایل به خرید اقلامی دارند که به صورت سفارشی و مختص به آن ها طراحی شده اند. امروزه خریداران نه تنها به زیبایی ظاهری یک شی علاقه مندند بلکه به چیزی فراتر از آن اهمیت می دهند: پیشینه، معنای خاص و ارزش شیء. البته به این نکته هم توجه کنید که امسال در هنگام خرید مبلمان و وسایل دکوری به دنبال متریال‌هایی باشید که توسط سازندگان آن تأیید شده و از اثرات زیست محیطی آن احساس خوبی دارید.

40 Interior Design Trends For 2021 - New Decor Trends

استفاده از متریال‌های طبیعی

ما در سال گذشته شاهد علاقه به مبلمان چوب خیزران و استفاده از حصیر بودیم و این به عنوان ترند دکوراسیون 2021 نیز کماکان پابرجاست. تقاضا برای محصولات ساخته شده با مواد طبیعی رو به افزایش است. طراحان تلاش می کنند تا ترکیبی ماهرانه و پیچیده از انواع بافت ها را بیابند. به طور مثال می توان چوب را با کوارتزیت یا سنگ مرمر و سرامیک را با بتن و فلز ترکیب کرد.

The 5 interior trends that will take over in 2021 - RUSSH

متریال‌های طبیعی مانند چوب با رنگ روشن، کنف، چرم، سرامیک و گیاهان زنده همچنان زینت‌بخش بسیاری از خانه‌ها در سال جدید هستند. دیزاینرها پیشنهاد می‌دهند که انواع مختلفی از وسایل و صنایع دستی طبیعی را در یک فضا به صورت لایه لایه برای ایجاد عمق و بافت به کار ببرید.

Kitchen Design Trends 2020 / 2021 – Colors, Materials & Ideas | Kitchen design trends, Kitchen design, Kitchen cabinet trends

در انتهای می توان گفت که سبک زندگی آرام هاوایی در سال 2021 دوباره تصور شده است. در حالی که آرزوی گشت و گذارهای گرمسیری را داریم ، فضای داخلی با الهام از سواحل دوردست، فضای زندگی آرام را ایجاد می کند تا خانه را به مکانی امن و دعوت کننده برای استراحت تبدیل کند. در کنار آن در سال 2021 رنگ رنگ فیروزه ای و آبی تیره یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی منزل است و رنگ مناسبی برای ایجاد یک خانه آرام است.

Interior Design Trends 2021: What's Coming Next | Wallsauce US


منبع: insider

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا