خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب پارادایم های پردیس

کد محصول: b5

با خلاصه کتاب پارادایم های پردیس در ارسی همراه شما هستم؛ استرس، تنش و بحران های عصبی حاصل از بحران محیطی، منشا اصلی اغلب بیماری های جسمی انسان معاصر است. ارتباط انسان با طبیعت تاثیر مستقیم بر بالا رفتن بهداشت و روان وی شد. نظام ساختاری باغ ایران زمینه هندسی تلفیق عناصر طبیعی و مصنوع را در باغ پدید آورده که عناصر طبیعی را با توجه به نظام های کاشت و آب سازماندهی می کند و عناصر مصنوع و ابنیه در نظام استقرار معماری معین می شوند.

محدوده ای مربع یا مستطیل شکل از زمینی نسبتا وسیع که با دیواری در پیرامون آن محصور است. سطح این محدوده با دو محور متقاطع عمود بر هم به چها قسمت مساوی تقسیم میشود. آب از فواره واقع در مرکز حوض در محل تقاطع این دو محور، فوران کرده و به چهر جوی هدایت می شود و درختان درون سطوح مربع شکل را آبیاری میکند. اصلی ترین بنای باغ ( کوشک )، ساختار اصلی تمام باغ های تاریخی جهان بر مبنای معماری طبیعت و مصنوع و یا روش تلفیق گیاه، آب و ابنیه است که ساماندهی کالبد برای خلق فضایی مناسب جهت زیست انسان می باشد.

کاشت گیاهان در باغ ایرانی از نظم خاصی پیروی می کند بطوری که این نظم تحت تأثیر نظم هندسی باغ و آّن شکل می گرفت. درختان نزدیک خیابانهای اصلی یا نزدیک میان کرت معمولاً درختانی بوده اند که چهار فصلشان زیبا بوده و درختان کم برگ تر دورتر از این مکان کاشته می شدند. در باغ ایرانی در دو طرف محورهای اصلی اکثر کاج و سرو می نشاندند، و یا اینکه معمولا یک دالان حرکتی با کاشت منظمی از درختان سرو، چنار و کاج در محور اصلی باغ به صورت منظم ایجاد می شده است.

تغییر شکلی که درختان چنار در چهار فصل سال از نظر رنگ برگها و یا ریزش آنها دارند، در مجاورت درختان سرو که همواره برگ داشته و سبز رنگ هستند، تنوع زیادی در رنگ و طرح و حجم باغ ایرانی به وجود می آورد. بهار و پاییز بسیار زیبایی دارند و در فصل زمستان وجود درختان سرو باغ را سرسبز نگه می دارند. و به تعبیری دیگر، در دو سوی میان کرت، در کنار گذر گاه و جوی آب درختان خزان دار و همیشه سبز را کنار یکدیگر می کاشتند؛ چرا که همیشه سبزها نماد بیمرگی، جاودانگی، نیروی حیات جوانی، نیرومندی و نیروی زاد و ولد هستند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب پارادایم های پردیس(درامدی بر بازشناسی و بازافرینی باغ ایرانی)
  • نام نویسنده: آزاده شاهچراغی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 50
  • حجم فایل: 7مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب پارادایم های پردیس، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب پارادایم های پردیس، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب پارادایم های پردیس، کتاب پارادایم های پردیس، خلاصه کتاب پارادایم های پردیس، پارادایم های پردیس، ارتباط انسان با طبیعت، نظام ساختاری باغ ایرانی، باغ ایرانی، کتاب پارادایم های پردیس، خلاصه کتاب پارادایم های پردیس

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام دوست عزیز
    بنده خلاصه کتاب پارادایمهای معماری را سفارش دادم ، پولش رو واریز کردم ولی فایل دانلود نشد . خواهش برام ایمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا