خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک

کد محصول: b27

با خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک در ارسی همراه شما هستم؛ انسان ها همواره در پی مأمن و پناهگاهی جهت زندگی آرام و به دور از هرگونه تهدید و خطر بوده اند ودر ساخت آن اماکن از عناصر طبیعی پیرامون خویش چون خاک، آب و آتش بهره جسته اند اما دستیابی بشربه علم و فناوری و استفاده ازعلوم جدید در ساخت مصالح ساختمانی و در نتیجه ظهور کارخانه های صنعتی پیشرفته و مجهز به جدید ترین دستگاه های مکانیکی روز و درامتداد آن نیز ظهور سبکهایی در معماری چون ” سبک بین الملل ” سبب گردیدند تا مصالح و عناصر طبیعی جای خود را به مصالح و عناصر مصنوعی و غیر طبیعی دهند  و معماری بومی که بر گرفته از ارزشها، عقاید، باورها و فرهنگ مردمی هر منطقه و متأثر از شرایط اقلیمی و آب و هوایی بود جای خود را به سبکی جهانی دهد.

شاید بتوان ” معماری با خاک ” را جزئی از معماری بومی به حساب آورد  زیرا در هر منطقه از جهان از خاک بر حسب شرایط اقلیمی و آب وهوایی استفاده نموده اند و رنگها و برجسته کاریهایی که جهت زیبا سازی و بر حسب لذت طلبی خویش در خانه های گلی به کار می برده اند می توانند بیانگر نوع تفکر، عقاید، باورها و ارزشهای بومی آنها باشند  و برخی ها نیز سر منشاء نوآوری های هنری را معماری با خاک می دانند.

شاید برخی بر این تصور باشند که این نوع معماری تنها برای ساخت خانه های فقیرانه و محقر به کارگرفته می شود و بناهای گلی نمی توانند از استحکام و پایداری لازم برخوردار باشند اما با ارائه مثالهایی چون دیوار چین و باروهای عظیم دفاعی که در قرن 12 در اطراف بسیاری از شهرهای جنوب اروپا، آفریقا و خاورمیانه بنا گشته اند، بر پایداری و استواری و ماندگاری این نوع معماری تأکید می نماید.

ریشه‌ی سنت‌های مردمی معماری با خاک به مبدا ساخت شهرهای بشری باز می‌گردد. اولین اجتماعات شهری در حدود ده هزار سال پیش در بین‌النهرین با خشت خام ساخته شد: شهر ژریشو از قدیمی‌ترین آنها به شمار می‌‌رود. دیرینگی شهر خاکی معروف بابل و برج معروفش که مرکز آن نیز محسوب می‌شد، به بیست و هفت قرن پیش می‌رسد.

از آن زمان به بعد این مهارت ساخت در بیشتر شهرهای دنیا رواج یافت. از این روست که امروزه حداقل یک– سوم مردم این عصر در ساختمان‌های گلی زندگی می‌کنند. برای اینکه این سنت‌های هزار ساله به دست ما برسد تمدن‌های شهری و روستایی متعددی فنون ساخت را همانند سازی، بازسازی و اصلاح کرده‌اند. بدین صورت این فنون توانسته‌اند مزیت‌ها،  قابلیت‌های بالقوه‌ی تطبیق با شرایط جغرافیایی،  فرهنگی و موقعیت‌های گوناگون را به اثبات برسانند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک
  • نام نویسنده: ژان دوتیه، مترجم: محمد احمدی‌نژاد
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 93
  • حجم فایل: 75مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت کتاب، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک، کتاب معماری با خاک، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب، پاورپوینت خلاصه کتاب معماری با خاک، خلاصه کتاب معماری با خاک، خلاصه کتاب حال و آینده معماری با خاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا