خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی

کد محصول: b26

با خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی در ارسی همراه شما هستم؛ › هنر هندسی اسلامی بر مبنای اساس نقوش کیفی رقمی فلسفی و پایه ریاضی قوانین تکرار، تشکیل شده اند، و هنرمند اسلام نه تنها در ریاضیات به معنی هندسی آن فرو می رفت بلکه ریاضیات لازمه هنر او بود.

هیچ تمثیل و رمزی در جهان مشهودات برای بیان پیچیدگی درونی و وحدت و انتقال از وحدت تقسیم و تکثیر ناپذیر به «وحدت در کثرت» و یا «کثرت در وحدت» بهتر از سلسله طرح های هندسی در یک دایره یا کثیر السطوح ها در یک کره نیست. مطالعه هندسی منطقی منجر به مهارت در همه هنرهای علمی می شود.

در حالی که مطالعه هندسی عقلانی (معنوی) منجر به مهارت در هنرهای ذهنی می گردد. به منظور درک پایة ریاضی نقوش اسلامی باید با دقت تمام حرکت های ابتدایی در هندسه را که غالباً به سهولت نادیده گرفته می شوند مورد توجه قرار داد. نقطه، آغاز هنر اسلامی است، نقطه یعنی ساده ترین و واضح ترین مبداء و آغازی برای هندسه که ماهیتش جزء اسرار است.

هنر اسلامی پرداخته ی ملت های ایرانی و هندی و ترک و عرب و یونانی و اسپانیایی و مصری است که هریک صدها سال پیش از ظهور اسلام در هنر گذشته ای تابناک و درخشان داشته اند. اما چون اسلام سرزمین های پهناوری را فراگرفت و از هند تا اندلس گسترده شد، دورانی از رونق و شکوه پدیدار گشت و آنچه به نام هنر اسلامی به دستیاری این ملت ها پرداخته شد جلوه و درخششی خاص یافت. از میان هنرهای تجسمی اسلامی، نقش های هندسی که نخست در معماری روزگار کهن به ویژه در مصر با دسترسی نداشتن به معیارهای اندازه گیری دقیق برای انتقال نقشه ی ساختمان ها به کار برده می شد و تنها با ریسمانی و چند پاره چوب بهره گیری از آن میسر می گشت اهمیتی یافت و پایه ای گشت برای پیدایش نقش های دلکش و دلاویز اسلیمی.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی
  • نام نویسنده: اریک بروگ
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 46
  • حجم فایل: 3مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی، کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب، پاورپوینت خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی، خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی، اریک بروگ، خلاصه کتاب نقوش هندسی در معماری اسلامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا