خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب بدون سایت 1001 فرم ساختمانی

کد محصول: b22

با خلاصه کتاب بدون سایت 1001 فرم ساختمانی در ارسی همراه شما هستم؛ › 1001 فرم ساختمانی را میتوان گونه ای متفاوت از کتاب های معماری دانست که با تمامی کتاب های به انتشار رسیده در این زمینه متفاوت و متمایز می باشد گویی که این کتاب از هیچ بوجود آمده است. فرانسوا بلنیسک بر این باور است که معماران برای دستیابی به تنوع فرمیک بایستی فرم را نقطه آغازی در فرایند طراحی بدانند و ذهن خود را از محدودیت های سایت ، برنامه و بودجه آزاد کنند ؛ تا بتوانند به نتیجه ای مملوء از فرم های متنوع دست یابند.

بلنیسک که خود معماری فرانسوی است و حرفه ی خود را در ژاپن دنبال می کند؛ در کتابی با عنوان « بدون سایت 1001 فرم ساختمانی»، مجموعه ای از انواع فرم ها را گردآوری کرده است. این کتاب شیوه جدیدی از اندیشیدن را به معمار و معماری میدهد که توانایی ادراک بیشتری به فرد و خواننده اطلاق میکند و مواردی را در ذهن وی بیدار میکند تا معمار بتوانند آزادنه تر فکر کند و طراحی انجام دهد و در جهت ساخت سازه های مختلف با فرم های متفاوت و بدون محدودیت تلاش کند.

نحوه سازماندهی فضایی، نظام حرکتی، چگونگی تعامل بنا با محیط، ساز و کار کالبد در هماهنگی با کارکرد ساختمان و… از جمله مسائلی است که طراحی فرم بنا پاسخگوی آن است. آن چه امروزه در روند رو به رشد صنعت ساختمان کمتر دیده می شود نوعی آزاداندیشی و  نمایاندن انواعی از فضاها در پوشش فرم های منحصر به فرد است.

به بیان دیگر نوعی همسان سازی و یکنواختی در کالبد ساختمان ها رخنه کرده و هر بنا فارغ از پتانسیل ها، ویژگی ها و رویکردهای پروژه تعریف می شود. در این صورت آن چه بر جای می ماند ساختمان هایی سایه افکنده بر زمین و افراشته در آسمان است؛ که بدون در نظر گرفتن استعداد پروژه برپا شده اند.

در این کتاب ترتیب سنتی برنامه به اضافه ی سایت برابر است با فرم اینجا عمدتا برعکس شده است. همانند نظام ستون های باستانی، طرح ها پیش از دخالت دادن سایت و جرح و تعدیل ها و روابط بعدی به دست می آیند. در نبود یک سایت معین، فصل های کتاب به سادگی به نام محلی که ایده های مجود در آن ها در آنجا شکل گرفته اند، نامیده شده اند. توالی نامرتب شهرها نشانه ای است از محتوای آن و بر طبیعت ناپیوسته ی این فراِیند خلاق صحه می گذارد.

آن چه امروزه در روند رو به رشد صنعت ساختمان کمتر دیده می شود نوعی آزاداندیشی و نمایاندن انواعی از فضاها در پوشش فرم های منحصر به فرد است. به بیان دیگر نوعی همسان سازی و یکنواختی در کالبد ساختمان ها رخنه کرده و هر بنا فارغ از پتانسیل ها ، ویژگی ها و رویکردهای پروژه تعریف می شود. در این صورت آن چه بر جای می ماند ساختمان هایی سایه افکنده بر زمین و افراشته در آسمان است ؛ که بدون در نظر گرفتن استعداد پروژه برپا شده اند.

کتاب بدون سایت ، 1001 فرم ساختمانی مجموعه ای است با پایان باز که بدون مقیاس و ترتیب، فراروی معمارانی قرار گرفته که با نگاه متفاوت به فرم آن را نه محصول نهایی بلکه نقطه آغاز فرایند طراحی می دانند.
روند کتاب بر اساس ارائه تصویری ایده های متنوع با واژگان اندک شکل گرفته است. در انتها نویسنده موضوعی را با عنوان آزمون مقیاس مطرح می سازد.

این آزمون، فرم پیشنهادی را به مرحله ی اجرای آن نزدیکتر می کند. بدین ترتیب یکی از فرم های ساخته ذهن طراح در سایت مشخص قرار می گیرد. کتاب با به تصویر کشیدن پتانسیل های این فرم ها برای تبدیل شدن به تناسبات واقعی این نکته را گوشزد می کند که : تطبیق فرم ایده آل با شرایط واقعی، نتیجه ای به همراه دارد که مختص به بستر پروژه است و با نهایت به کارگیری نقاط قوت محیط ، به طرز هنرمندانه ای پروژه را در سایت معین شخصی سازی می کند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب بدون سایت، 1001 فرم ساختمانی
  • نام نویسنده: فرانسوا بلنیسک، ترجمه پویان روحی، شانای ظهرابی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 78
  • حجم فایل: 19مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب بدون سایت 1001 فرم ساختمانی، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب بدون سایت 1001 فرم ساختمانی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب بدون سایت، 1001 فرم ساختمانی، طراحان چگونه می اندیشند، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب بدون سایت، 1001 فرم ساختمانی، پاورپوینت خلاصه کتاب بدون سایت 1001 فرم ساختمانی، کتاب بدون سایت 1001 فرم ساختمانی، بدون سایت، 1001 فرم ساختمانی، خلاصه کتاب بدون سایت، 1001 فرم ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا