خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم

کد محصول: b23

با خلاصه کتاب آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم در ارسی همراه شما هستم؛ › طراحی همساز با اقلیم یکی از موضوعات بحث برانگیزی است که همواره در میان معماران مطرح است. خلق فضاهای گوناگون در حالی کارایی دارد که بتواند با اقلیم و شرایط جغرافیایی محیط سازگار باشد و آسایش کاربر را فراهم سازد.

در این راستا کتاب « آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم» به قلم دکتر محمود رازجویان نگاشته شده تا با بررسی جامع و دقیق، عمیقاً به این موضوع بپردازد. تلاش کتاب بر آن است تا با آگاهی بخشیدن به دانشجویان، فارغ التحصیلان و معماران جوان حاضر در این عرصه، فرایند طراحی را به سمت ایجاد ساختمان های سازگار با محیط سوق دهد.

محتوای کتاب در قالب سه بخش تدوین شده است. در بخش اول کلیاتی مانند احساس سردی، گرمی، راحتی و شاخص های سنجش راحتی آمده است. ارائه مطالب در این بخش با نمودارها و جداولی همراه شده که در فهم بهتر موضوع نقش بسزایی دارند.

به کمک این نمودارها می توان وضعیت گرمایی یک مکان را ارزیابی کرد و عوامل جوی نامساعد و راه های مقابله با آنها را تشخیص داد. در فصل دوم موضوعاتی که پیش از این طرح شده دنبال می شود تا تکمیل گردد. بدین ترتیب نحوه استفاده از یک الگوی ارزیابی وضعیت اقلیمی، عمیق تر واکاوی می شود. همچنین در این فصل از کتاب روش ترسیم تقویم نیاز اقلیمی عنوان می شود.

در فصل دوم کتاب روش ترسیم تقویم نیاز اقلیمی و موارد استفاده از آن معرفی می شود که هنوز معتبر و کارآمد است و در هیچ یک از کتاب های اقلیمی با این دقت و جزییات به آن پرداخته نشده است. این در حالی است که تقویم نیاز اقلیمی یکی از اصلی ترین معیار های سنجش و تصمیم گیری در مورد نیاز های طراحی همساز با اقلیم است و آشنایی با آن روش ترسیم، تحلیل و نتیجه گیری از آن یکی از پایه های ضروری دستیابی به اصول طراحی همساز با اقلیم است.

در فصل سوم کتاب که به معرفی ایدۀ گنبد آسمان، نقاب سایه، روش ترسیم نقاب سایۀ الگو می پردازد با دقت نظر و حوصلۀ تمام مفهوم و روش استفاده از این ایده، به صورت خود آموزی در اختیار خواننده قرار می گیرد. ایدۀ گنبد آسمان و روش طراحی سایبان الگو یکی از ابزار های بسیار مفید در مهار سایه و آفتاب در فضا های باز و جداره های خارجی و بازشو های ساختمان به شمار می آید و آگاهی از آن و درک مفاهیم آن به طراحان در ارایۀ ایده های مناسب طراحی کمک شایانی خواهد کرد. تاکنون در هیچ یک از کتاب های معماری اقلیمی فارسی یا خارجی، این روش با چنین دقتی توضیح داده نشده است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: خلاصه کتاب آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم
  • نام نویسنده: دکتر محمود رازجویان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 90
  • حجم فایل: 5مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

خلاصه کتاب آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم، آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب، پاورپوینت خلاصه کتاب آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم، خلاصه کتاب آسایش در پناه معماری همساز با اقلیم

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا