خلاصه کتب معماری

خلاصه کتاب آشنایی با هندسه برخالی (فراکتال در معماری)

کد محصول: b28

با خلاصه کتاب آشنایی با هندسه برخالی در ارسی همراه شما هستم؛ › (بحث فراکتال در معماری) نوشته نايجل لسمير گوردوندر ارسی کنار شما هستیم؛ برای توصیف زیبایی یک ابر بهاری امروز با کتاب هندسه برخالی به دنیای زیبای ریاضی می رویم. اگر دقت کنیم بافت واقعیت طبیعت مانند شکل یک ابر با شکلهای نایکنواخت و لبه های ناهموار سر و کار دارد. نوعی تقارن در آن وجود دارد اما این تقارن هیچ گاه با هندسه اقلیدسی قابل توصیف نبوده است زیرا ابر شکل یکنواختی ندارد. طریقه توصیف اشیا و شکلهای دنیای واقعی چیزی است که تا این اواخر جایش در مباحث علمی خالی بوده است. اما اکنون به یاری هندسه برخالی می توانیم شکل یک ابر را به دقت نقش معماری یک خانه شرح دهیم!

هندسه برخالی گسترشی از هندسه سنتی است، البته جای هندسه سنتی را نمی گیرد، بلکه قدرت هندسه سنتی را بیشتر و ژرفتر می کند. هندسه برخالی زبان جدیدی است. برخال، فرکتال، یا فراکتال ساختاری است که هر جز» از آن با کلش متشابه است.برخالها (فراکتال) یا خودهمانند هستند. در خودهمانندی، شکل جز» شباهت محسوسی به شکل کل دارد. این جز، در همه جهات به نسبت ثابتی رشد می کند و کل را به وجود می آورد. برخال اولین بار توسط بنوا مندلبرو در سال 1975 ارائه داده شد.

معماری، علمی است در میان علوم دیگر و چند بُعدی! هندسه فراکتال باعث می شود تا شما همه چیز را متفاوت ببینید! خواندن بیشتر این مطالب خوشایند نیست! شما دیدگاه کودکانه خود را از ابرها جنگل‌ها کهکشان‌ها و گل‌ها و صخره‌ها و کوه‌ها و سیلاب‌ها و فرش‌ها و آجر‌ها و … از دست می‌دهید. توصیف شما از این چیز‌ها دیگر مانند قبل نخواهد بود! (پروفسور مایکل بارسنلی کتاب فراکتال در همه جا)

واژه فراکتال مشتق از واژه لاتینی فراکتوس یا فراکتورا- به معنی سنگی است که به شکل نامنظم تکه تکه و خرد شده است – در سال 1975 براي اولین‌بار توسط ریاضی‌دان لهستانی بنام بنویت مندل برات مطرح شد. وی وقتی پیرامون طول سواحل انگلیس تحقیق می‌کرد به این موضوع پی‌برد.

هندسه فراکتال به مطالعه اشکال ریاضی‌ای می پردازد که نمایانگر جریانی از اجزای خودمتشابه بی‌انتها و پیچ در پیچ است. در این مطالعات بعد فراکتال یک معیار ریاضی برای تعیین درجه‌ی پیچیدگی بافت در حال نمایش است. اشکال اقلیدسی کاربردهای خاص خود را دارند اما همانطور که همه ما دیده‌ایم این اشکال یک سری منحنی‌های صاف و یکنواخت‌اند اما طبیعت پر از پیچ و تاب است و اشکال فراکتالی هم همچون طبیعت به شیوه تکرار خود را در درون خود به صورت مقیاس کوچک و کوچک‌تر خلق می‌کنند و به شدت به اشکال طبیعی نزدیک‌اند.

خصوصیت فراکتالی یک ترکیب معماری در تسلسل جالب جزئیات است. این تسلسل برای حفظ جذابیت معماری لازم است. هنگامی که شخص به یک ساختمان نزدیک و سپس به آن وارد می شود همیشه باید مقیاس کوچکتر دیگری همراه با جزئیات جذاب وجود داشته باشد تا معنای کلی ترکیب را بیان کند که این  یک ایده فراکتال است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: آشنايی با هندسه برخالی نوشته
  • نام نویسنده: نايجل لسمير گوردون، ويل رود، رالف ادنی؛ مترجم: سیدعلی خرازی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 63
  • حجم فایل: 4مگابایت

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیانخلاصه کتاب آشنایی با هندسه برخالی (فراکتال در معماری)، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب آشنایی با هندسه برخالی، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت کتاب، پروژه معماری، پاورپوینت خلاصه کتاب آشنایی با هندسه برخالی (فراکتال در معماری)،کتاب آشنایی با هندسه برخالی، فراکتال در معماری، دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب، پاورپوینت خلاصه کتاب آشنایی با هندسه برخالی، خلاصه کتاب آشنایی با هندسه برخالی، خلاصه کتاب فراکتال در معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا