پاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی ویلا ساوای لوکوربوزیه

کد محصول: p11

تحلیل و بررسی ویلا ساوای لوکوربوزیه، ویلا ساوا در سال 1929 با طراحی فوق العاده ی لوکوربوزیه در فرانسه،حومه ی غربی پاریس ساخته شد. موقعیت فعلی ویلا ساوا به شکلی است که اثر در منظره ی وسیعی از درختان که همواره ساختمان های مجاور را از دید خانه می پوشاندقرارگرفته است.

باتوجه به سفر هایی که لوکوربوزیه پیش از این به ترکیه، ایتالیا و یونان داشت و اسکیس هایی که به شیوه ای متفاوت در دفتر خود ثبت کرده است وهمچنین صحبت های خود او در کتاب ” به سوی یک معماری نوین “می توان گفت ویلا ساوای در واقع برداشتی از اکروپولیس اتن و خانه های پمپی است”.

نحوه ی رسیدن انسان ها به اثر و حالت تقدیس گونه ی ان بر بالای شهر، لایه بندی فضاها و عملکردها، هندسه ی طلایی و نظم موجود در نماها و پلان ان را می توان برگرفته از آکروپولیس و بازی نور و سایه و محورهای حرکتی ویلا را برداشتی از خانه های پمپی دانست.

ویلا ساوا نیز مانند خانه ی ساکنین پمپی در گرداگرد محور هندسی خود مسیری مارپیچ دارد. البته مشابه خانه های پمپی این محور ویلا ساوا نیز ابتدا و انتهای خود را داردو علاوه بر آن به شکل مشابه محورهای فرعی و متفاوت دیگری نیز در اطراف امتداد محور اصلی وجود دارند.در ویلا ساوا محور اصلی توسط یک رمپ در مرکز پلان واقع شده است. این وضعیت را می توان نشانه ای از بازگشت به نقطه ی آغازی دانست که در اندیشه ی طراحی این محور لحاظ گردیده است.

سیستم هندسی اولیه، یک شبکه عمود بر هم فاقد جهت بود. این مکعب ،یک خط مبنای منظم پدید می آورد، که به تحقق موضوع اصلی طراحی ،یعنی ارتباط فرم و محیط پیرامون کمک نماید. صفحه تراس بام و حجم ورودی، بیان کننده تنش بنیانی میان منحنی ها و سیستم عمود برهم هستند. هر یک از فضاها، اجزای هدف مندی دارند ،که به نیازهای عملکردی و نمادین طراحی پاسخ می دهند.

به عنوان یک ایده شکل دهنده، رابطه پلان با مقطع و نما با تشخیص چگونگی ترکیبات افقی و عمودی ساختمان موجب ایجاد طراحی می شود و تجسم نهایی در ادغام این دو است. ارتباط موجود بین پلان و نما در این پروژه بصورت ارتباط نسبی می باشد. بطوری که کلیت طرح یکسان است ولی یکی از آنها در یک بعد تغییر کرده اند.در این ارتباط پیوستگی بین پلان و مقطع بیشتر در خطوط بیرونی آنهاست. در این نوع ارتباط مقاطع کوچکتر از پلان ها می باشد و برخی فرمهای داخلی آن به هم وابسته است.

بیشترین تنش در تقسیمات فضایی طبقه اول و در پویایی قدرتمند فرم حاصل از مدول بندی و غنای آشکار سطوح است. این پویایی فزاینده توسط سیستم شبکه خطوط عمود بر هم کنترل شده است، خصوصا توسط نیروهای دوگانه ناشی از تاثیرات فرمهای اصلی بر سیستم.

نظریه غالب در طراحی این ویلا، استفاده از احجام اصلی قابل درک و عناصر عملکردی دارای فرمهای جدیدو تکامل یافته ای چون پنجره های نواری، پله های مدور است که آن را بعنوان عناصر استاندارد یک معماری بین الملل ذکر کرده است. از دید لوکو ایده آل ترین معادل معماری مدرن برای ویلاهای رنسانس، یک ویلا دارای ارتفاع از سطح زمین قرار گرفته برچشم انداز بود، که یادآوریگانگی و تعادل ویلاهای رنسانس است.

 

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول:  تحلیل و بررسی ویلا ساوای لوکوربوزیه
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 45
  • حجم فایل: 6مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی ویلا ساوای لوکوربوزیه، لوکوربوزیه، ویلا ساوای لوکوربوزیه، شارل ادوارد ژانره، تحلیل نمونه موردی، تحلیل ویلا ساوا، مدرنیته، معماری مدرن، تحلیل و بررسی ویلا ساوای لوکوربوزیه، ویلا ساوا، دانلود پاورپوینت ویلا ساوا، پاورپوینت تحلیل ویلا ساوای، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، بررسی و تحلیل ویلا ساوای لوکوربوزیه، تحلیل و بررسی ویلا ساوای لوکوربوزیه، تحلیل و بررسی ویلا ساووا لوکوربوزیه،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا