پاورپوینت نمونه موردی

بررسی عناصر تشکیل دهنده فضای شهری

کد محصول:p39

با بررسی عناصر تشکیل دهنده فضای شهری در ارسی همراه شما هستیم؛ به‌ تمامی افعال‌ انساني‌ كه‌ در راستاي‌ برآوردن‌ يكي‌ از نيازهاي‌ او انجام‌ مي‌گيرند، فعاليت‌ گفته‌ مي‌شود. عليرغم‌ تنوع ‌زياد رفتارهاي انساني‌، مي‌توان‌ آنها را از طريق‌ تشابه ‌در جنبه‌ فيزيكي‌ آنها يا اشتراك‌ برآوردن‌ نياز، در بسته‌هاي‌ بزرگتري ‌دسته‌بندي‌ كرد و به‌ آن‌ نام‌ يك‌ فعاليت‌ خاص‌ را داد.

فعاليتهايي‌ را مي‌توان‌ مرتبط با فضاي‌ شهري‌ خواند كه‌ به‌گونه‌اي‌ حضور فرد و ساير افراد در يك‌ فضاي مشترك‌ و عمومي با ديگران در آنها دخيل‌ است. فعاليتهايي‌ كه‌ در حضور ديگران‌ امكان‌پذير نيستند از اين‌ مقوله‌ حذف‌ مي‌گردند.  البته‌ ممكن‌ است‌ يك‌ فضاي ‌شهري‌ به‌ عده‌اي‌ از رفتارها اجازه‌ بروز ندهد. ولي‌ همين‌ كه‌ بسترمناسب‌ براي‌ تعدادي‌ از رفتارهاي‌ ناشي‌ از يك‌ فعاليت‌ را فراهم‌ آورد مي‌گوييم‌ اين‌ فعاليت‌ در ارتباط با فضاي‌ شهري‌ موجوديت‌ دارد، مانند: راه‌ رفتن‌، نشستن‌، ديدن‌، شنيدن‌، صحبت‌ كردن‌، خريد و فروش‌ و…

برای دستیابی به یک مکان شهری جذاب، فضا باید به شکل مطلوبی محصور شود و در واقع میتوان گفت نخستین اصل حاکم بر طراحی مکانهای شهری، محصوریت‌ است.
عناصر شهری، محله ای و یا واحدهای مسکونی به طور معمول، عناصر محصور کننده فضا میباشند. براساس این اصل، انسان مهمترین رکن فضا محسوب میشود و فضا باید مقیاس انسانی یابد. این اصل هنگامی نمود می‌یابد که فضای بین ساختمانها احساس انسانی را برانگیزد. محصور بودن فضایی با پیوستگی بدنه محصور کننده فضا ارتباط دارد، بدین مفهوم که وجود فواصل متعدد بین بدنه ساختمانها و اختلاف فاحش بین نماها موجب تضعیف فضای محصور می‌گردد.

علاوه بر این، محصوریت با سادگی شکل در کل و جزء و همچنین ایستایی و پویایی فضاهای محصور ارتباط پیدا میکند. فضاهای ارتباط دهنده یعنی معابر اصلی و فضاهای میدان مانند که عناصر مختلف را در شهر و در مرکز آن به هم پیوند می‌دهند، واجد شرایط خصوصیت پویایی و ایستایی هستند. در این صورت، میدان و میدانچه ایستا و گذر و خیابان پویا می‌باشند. احساس محصور بودن در فضا اساساً بر رابطه فاصله چشم ناظر از ارتفاع بدنه محصور کننده فضا استوار است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: بررسی عناصر تشکیل دهنده فضای شهری
  • قیمت محصول: 7هزار تومان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 33
  • حجم فایل: 12مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


بررسی عناصر تشکیل دهنده فضای شهری، فضای شهری، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، انواع عناصر شهری، مبلمان شهری، شهرسازی، محیط شهرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا