پاورپوینت نمونه موردی

بررسی مفاهیم باغ ایرانی

کد محصول:p15

با بررسی مفاهیم باغ ایرانی در ارسی همراه شما هستیم؛ باغ ایرانی سه ساختار و طراحی منحصر به فرد دارد: اول در مسیر عبور جوی آب قرار دارد. دوم: محصور است با دیوارهای بلند سوم در داخل باغ عمارت تابستانی و استخر آب قرار دارد.

دائره المعارف اسلامی: محوطه ای غالبا محصور، ساخته انسان با بهره گیری از گل، گیاه، درخت و آب و بناهای ویژه که بر قواعد هندسی و باورهای ملت ها مبتنی است.

منشور فلورانس-کمیته باغ های تاریخی: ترکیبی معماری از جماد و نبات است.

باغ اثری زنده و نمایانگر فرهنگ هر قوم و شرایط اقلیمی زادگاهش است ساختار اصلی تمام باغ های تاریخی جهان بر مبنای معماری طبیعت و مصنوع و یا روش تلفیق گیاه، آب و ابنیه است که ساماندهی کالبد برای خلق فضایی مناسب جهت زیست انسان می باشد. باغ ایرنی در پی لذت بخشاندن به تمام حواس پنجگانه است.

آغاز ساماندهی باغ را باید در زمان هخامنشیان جستجو نمود. در باغ‌های سلطنتی پاسارگاد (سده ۶ پیش از میلاد) وجود هندسه سازمند و منظم در باغ شاهی (اختصاصی) و در مقیاس کلان در باغ‌های پیرامون کاخ‌ها، تبدیل به الگویی شده‌است که بعدها در دوره ساسانی و پس از اسلام شاهد تکامل آن هستیم.

در نوشته‌های گزنفون آمده‌است که شاه هخامنشی هر جا ساکن می‌شده و به هر جا که می‌رفته، همواره در نظر داشته‌است که در همه جا باغ‌هایی باشد پر از آفریده‌های زیبا، که زمین از می‌روید. این باغ‌ها را پردیس می‌نامند. اگر هوا مانع نباشد، شاه بیشتر اوقات خود را در چنین باغ‌هایی به سر می‌برد.

در واقع این باغ سراهای ایرانی را جهانگردان اروپائی که مشاهده کردند آن را با مشخصه و نام «پرشن گاردن» وصف کردند. باغ ایرانی یا «باغ سرای» به ساختار و طراحی منحصر به فرد آن اشاره دارد. باغ ایرانی با تاریخ پیدایش قنات پیوند دارد اولین باغ‌های ایرانی در مسیر خروجی قنات‌ها شکل گرفته‌است.

نمونه این‌گونه باغ‌ها را می‌توان در طبس، یزد، گناباد، و بیرجند و اکثر مناطق کویری دید. یکی از مشخصه‌های باغ ایرانی عبور جوی آب در داخل باغ هست که معمولاً در این باغ سراها در وسط باغ استخر و یک عمارت یا ساختمان تابستانی وجود داشته‌است. بعضی باغ‌ها به صورت چهار باغ بوده و آب را در ۴ مسیر عبور می‌داده‌اند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: بررسی مفاهیم باغ ایرانی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 50
  • حجم فایل: 12مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


بررسی مفاهیم باغ ایرانی، باغ ایرانی، معماری اسلامی، معماری باغ ایرانی، معرفی باغ ایرانی، مفاهیم باغ ایرانی، اصول طراحی باغ ایرانی، معماری پیش از اسلام، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، دانلود پاورپوینت بررسی مفاهیم باغ ایرانی، پاورپوینت بررسی مفاهیم باغ ایرانی، پاورپوینت مفاهیم باغ ایرانی، دانلود پاورپوینت مفاهیم باغ ایرانی، دانلود پاورپوینت باغ ایرانی، بررسی مفاهیم باغ ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا