پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی انستیتوی زیست شناسی سالک لویی کان

کد محصول:p36

با تحلیل و بررسی انستیتوی زیست شناسی سالک لویی کان در ارسی همراه شما هستیم؛ موسسه سالک در سال 1960 به وسیله ی جان سالک توسعه دهنده واکسن فلج اطفال بنیان نهاده شد. او این پروژه را به لویی کان واگذار کرد. ساخته ی کان شامل دو سازه متقارن است که حیاطی را از دو طرف در بر گرفته است. هر ساختمان دارای 6 طبقه ( 3 طبقه لابراتوار و در بالای هر یک طبقه ی تأسیسات) است. انستیتو در کل از 29 سازه جدا از هم تشکیل شده که یک کل واحد را تشکیل می دهد. تأثیر معماری کان در حیاط کاملا مشهود است. او در خلق فضا و استفاده از نور و سایه مهارت خاصی داشت.

بسیاری از تصمیمات طراحی کان در موسسه سالک از درس‌هایی که در طول کار او در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پزشکی ریچارد در دانشگاه پنسیلوانیا اموخته بود، مشتق شد. مشکلات مربوط به شلوغی در آزمایشگاههای ریچاردز منجر به طرح بازتر و بدون مانع در سالک شد. همچنین در پنسیلوانیا بود که کان برای اولین بار مفهوم تفکیک فضاهای تحقیقاتی را از زیرساختهای تاسیسات در طبقات مختلف ابداع کرد، نوآوری که در پروژه بعدی وی بطور جامع تر اعمال می شود. تغییر سطح آزمایشگاهی و زیرساختی باعث می شود تعمیر و نگهداری ساختمان بدون ایجاد اختلال در تحقیقات انجام شده در بالا یا زیر اتفاق بیفتد.

لوئی ایزادور کان(۱۹۰۱-۱۹۷۴) معمار استونی تبارآمریکایی بود. او در اکثریت کارها تحت تاثیر مکتب بوزار بود و از همین روست که در کارهای او یک نوع نگرشی به تاریخ است و به خاطر همین او را به پست مدرن های تاریخ گرا نزدیک حس می کنیم. معماری کان نه در قالب معماری ارگانیک فرانک لوید رایت جای می گیرد و نه در قالب دیگر نهضت‌های معماری مدرن، مثل مکتب معماری مدرن لوکوربوزیه و میس وندروهه. کان اغلب از فرم، نور و روشنایی و از فضاهایی که عملکردی بر آنان مرتبط است، صحبت می داشت.

طبق دستورالعمل های سالک، کان همچنین آزمایشگاه ها را طوری طراحی کرد که به آسانی به روز شوند. تیرهای پشتیبانی به لبه های هر آزمایشگاه محدود می شوند و امکان تنظیم انعطاف پذیری بیشتری در تنظیم مجدد تجهیزات و فضاهای موجود را فراهم می آورند.

سیستم های مکانیکی در پشت بتن بسته نمی شوند ، بلکه در پشت دیوارهای بلوک قرار دارند که می توانند در حین نگهداری و نوسازی از آن خارج شوند. سالک پیشنهاد کرد که پنجره های آزمایشگاهی توسط پیچ ها در محل نگهداری می شوند و به آنها اجازه می دهد موقتاً از بین بروند تا تجهیزات بزرگ بتوانند از داخل ساختمان و خارج از ساختمان حرکت کنند بدون اینکه به هیچ وجه به ویرانی ساختمان احتیاج داشته باشند. در سال 1967 سالک بیان کرد ساختمان باید بتواند فردا را پیش بینی کند.

آزمایشگاه‌ها با طراحی، فضای سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری خود خودی هستند، کسانی که به دنبال حریم خصوصی می‌گردند باید از پل‌ها به یکی از ده برج که میدان مرکزی را خط می‌زنند عبور کنند. این برج‌ها شامل مطالعات کوچک، با پنجره‌های غربی مشرف به سمت میدان و اقیانوس آرام فراتر از آن هستند. انتهای غربی هر دو شاخه آزمایشگاهی هم به فضای اداری اختصاص دارد و نتیجه آن این است که هم دفاتر و هم مطالعات در مورد دریا دیده می‌شوند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی انستیتوی زیست شناسی سالک لویی کان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 42
  • حجم فایل: 2مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی انستیتوی زیست شناسی سالک لویی کان، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، انستیتوی زیست شناسی سالک، آثار لویی کان، لویی کان، بررسی و تحلیل انستیتوی زیست شناسی سالک، دانلود پاورپوینت بررسی و تحلیل انستیتوی زیست شناسی سالک، پاورپوینت بررسی و تحلیل انستیتوی زیست شناسی سالک، پاورپوینت انستیتو زیست شناسی سالک،  پاورپوینت انستیتو زیست شناسی سالک لویی کان، انستیتوی زیست شناسی سالک لویی کان، پاورپوینت نمونه موردی، موسسه سالک، معماری کان، انستیتو سالک، بررسی و تحلیل انستیتو زیست شناسی سالک اثر لویی کان، تحلیل و بررسی انستیتوی زیست شناسی سالک لویی کان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا