پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی خانه اشریک لویی کان

کد محصول:p26

با تحلیل و بررسی خانه اشریک لویی کان در ارسی همراه شما هستیم؛ این اثر را لویی کان بین سال های 1951– 1961 در آمریکا، پنسیلوانیا طراحی و اجرا کرد. عملکرد های مختلف خانه ی اشریک را می توان به بخش های: اتاق خواب، اتاق غذاخوری و همچنین یک سالن نشیمن که سقف آن را تا بام بخش دوبلکس خانه ارتفاع یافته تقسیم و معرفی کرد البته درکنار عملکردهای اصلی خانه، فضاهای دیگری همچون لابی، سرویس بهداشتی، اتاق تاسیسات، آشپزخانه در طبقه ی پایین، حمام و اتاقی که برای تعویض لباس طبقه ی بالا پیش بینی شده قرارگرفته اند.

در این میان پله ها نقش تقسیم فضای دوبلکس خانه را در سالن نشیمن بر عهده دارند؛ دو دودکش هم به شکلی تندیس وار در دو سوی ساختمان طراحی شده اند: یکی به اتاق نشیمن و دیگری به اتاق تاسیسات و اتاق خواب طبقه ی دوم سرویس می دهد.

خانه ی اشریک لویی کان مثال مناسبی است که به وضوح بیانگر نحوه ی سازماندهی لویی کان در پرداختن به ساختار فضا به حساب می آید. ساختار مورد بحث در دوبخش مختلف از کیفیت فضا، ارائه و نظم یافته است: فضای نشیمن و دیگرفضاهای مرتبط با آن، و یا به عبارتی دیگر فضای ” خدمت پذیر ” و فضاهای ” خدمت گزار “. این دو فضای مطرح شده در خانه ،در چهار بخش و در میان دو دیوار موازی به نمایش درآمده اند.

دیوارهای نازکی که به منظور تقسیم فضا به کارگرفته شده اند، درمرکز علاوه بر ایجاد پله، یا اصلاح فضای ورودی، دو هشتی کوچک را پدید آورده اند؛ اولی از سمت ورودی اصلی خانه که در خیابان عمومی شهر گشوده می شود و دومی نیز به سوی باغِ محوطه ی خانه راه می یابد. ورودی اصلی ساختمان که مستقیما با خیابان شهری در ارتباط است، به کمک هشتی یک مسیر انحرافی را ترسیم کرده است که در ابتدا به لابی خانه راه دارد؛ این نظم شکل گرفته، سلسه مراتب دسترسی از خارج خانه تا داخل فضای نشیمن را خلق کرده است.

در طبقه ی بالا هر دو هشتی با ایجاد یک بالکن کوچک در بالای سرسرای ورودی، مستقیما به فضای خارج مرتبط شده اند. این دو هشتی در پلان به واسطه ی ایجاد سکو و کفش کن به سرسرای ورودی در طبقه ی همکف دسترسی یافته اند.

از میان دیوارهایی که به صورت موازی در پلان طراحی شده اند. سومین دیوار در محیط داخلی به شکلی ساده و تنها به همراه یک پنجره مستطیل شکل طراحی و پیش روی مخاطب قرارگرفته است . به طور کلی سلسله مراتب فضایی خانه در میان محیط بی آلایش و دیوارهایی که یک پنجره و یا شومینه را در خود جای داده اند به نظم مطلوب خود دست یافته است . خانه ی اشریک به وسیله ی دودکش مکعبی شکل در دو انتهای ساختمان از محیط پیرامون خود متمایز کرده است. اتاق خواب و فضای قرارگیری تلویزیون یادآور شومینه های خاموشی است که به طور سنتی پیش از این در اتاق های خواب قرار می گرفت.

هندسه ی به کار رفته در خانه ی اشریک نه ساده است و نه حاکم بر محیط پیرامون مخاطب. این پروژه می تواند در نقش ” آرامش بخش بودن و مرکز تحکیم ” محیط پیرامون خودظاهر شود؛ و در عین حال هندسه پیچیده ی آن اشاره بر دور کردن و ” در خارج نگه داشتن ” این ” نیروی بی نظم ” دارد. این نکته مساله ای است که در لحظه ای شکسته و حتی نفی هم می شود.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی خانه اشریک لویی کان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 28
  • حجم فایل: 1مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان

تحلیل و بررسی خانه اشریک لویی کان، دانلود پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اشریک لویی کان، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، معماری مدرن، پاورپوینت تحلیل و بررسی خانه اشریک لویی کان، پاورپوینت لویی کان، پاورپوینت نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، پاورپوینت خانه اشریک لویی کان، معماری، تکنولوژی مدرن، تکنولوژی معاصر، خانه اشریک لویی کان، خانه شریک، لویی کان، تحلیل و بررسی خانه اشریک لویی کان، خانه ی اشریک، آمریکا، پنسیلوانیا، بررسی خانه اشریک لویی کان، عملکردهای اصلی خانه، خانه اشریک لویی کان، تحلیل و بررسی خانه اشریک لویی کان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا