پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی موزه کیمبل رنزو پیانو

کد محصول:p18

با تحلیل و بررسی موزه کیمبل رنزو پیانو در ارسی همراه شما هستیم؛ این موزه در باغی قرار دارد که اطراف آن را زمین وسیعی احاطه کرده است. بنابراین تصمیم گرفته می شود که ساختمان آن در سطح افق گسترش یابد و برای ایجاد روشنایی طبیعی ، از نور گیر های سقفی استفاده شود. اشیای موزه در مجموع از آثار نسبتاً ظریف مربوط به قرن نوزدهم و قبل از آن تشکیل شده اند و چون نور فضا های موزه به طور طبیعی تامین می شود؛ لذا لویی کان تصمیم می گیرد اشیای آن را نیز با نور طبیعی در معرض دید قرار دهد.

بنابراین رنزو پیانو از دو طریق نور را به داخل موزه کیمبل هدایت می کند. یکی نور نقره ای رنگ آسمان که از شبکه های آلومینیومی گذشته وانعکاس آن از صفحات منحنی شکل به فضا های داخلی می رسد و دیگر نور سبز رنگ که از انعکاس نور خورشید بر روی برگ های درختان و گیاهان باغچه واقع در سه حیاط و صفحه های منحنی به داخل موزه سرایت می کند . البته این شبکه های آلومینیومی و صفحه های منحنی به خاطر انتشار بهتر نور و ایجاد روشنایی یک دست به کار گرفته شده اند.

در موزه کیمبل طراحی در سایت های همجوار با بناهایی که دارای ارزش های تاریخی و معمارانه هستند، همواره یکی از مهم ترین دغدغه های معماران بوده است. در چنین مواقعی، طراحی بنای جدید، خواه ناخواه متاثر از بنای مجاور خواهد بود. میزان مشخصی از این تاثیرپذیری، عاملی است که ضمن محفوظ داشتن خلاقیت معمار در روند تولید اثر، احترام متقابل را نسبت به ارزش های مذکور در بنای مجاور تضمین خواهد نمود و کلیتی یکپارچه را به مخاطب ارائه می کند.

علاوه بر این، نوع، درجه ی تاثیرپذیری و نیز ابزار ارائه ی آن، از جمله موارد حائز اهمیت در دستیابی به طرح ایده آل است. موزه هنر کیمبل که در ابتدا در 1972 و توسط لویی کان طراحی شده بود، اخیراً به منظور توسعه ی فضایی خود، دستخوش تغییراتی از جمله توسعه ی فیزیکی شده است.

رنزو پیانو به لطف پدر، که مانند چهار عمو و برادرش همه پیمانکار ساختمانی بودند، بی درنگ امکان آشنایی با زندگی کارگاهی و تجربه حرفه‌ای را به دست آورد و اولین روابط حرفه‌ای خود را با مشتریان پایه گذاشت. از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ بین انگلستان و ایالات متحده در سفر بود تا تحصیلات خود را تکمیل کند. در همین دوران با ژان پرووه(۱۹۰۱-۱۹۸۴)، معمار فرانسوی آشنا می‌شود و دوستی پایدار و پر ثمری را با او آغاز می‌کند. ژان پرووه بعدها رییس ژوری گزینش طرح پروژهٔ مرکز پمپیدو شد.

در مجموع، می توان ادعا نمود که رنزو پیانو، با مفروض داشتن کلید واژه هایی چون شفافیت و گشودگی به عنوان ایده های اصلی بکار رفته در پروژه لویی کان، اقدام به طراحی این بنا نموده و سعی داشته تا این ادبیات طراحانه را در جلوه ای متفاوت و بیانی نوین به ظهور بکشاند. اهمیت بررسی این پروژه، آن جائی مشخص خواهد شد که به عنوان یکی از موفق ترین پروژه های الحاقی در دنیای معماری به شمار رفته و گویای اصول الحاق و طراحی در همجواری یک بنای ارزشمند می باشد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی موزه کیمبل رنزو پیانو
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 29
  • حجم فایل: 2مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


بررسی و تحلیل موزه کیمبل رنزو پیانو، دانلود پاورپوینتبررسی و تحلیل موزه کیمبل رنزو پیانو، پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پروژه معماری، معماری و عمران، پاورپوینت بررسی و تحلیل موزه کیمبل رنزو پیانو، پاورپوینت نمونه موردی، معماری و سازه، موزه کیمبل، رنزو پیانو، پاورپوینت موزه کیمبل رنزو پیانو، پاورپوینت موزه کیمبل، معمار فرانسوی، ژان پرووه، طرح پروژهٔ مرکز پمپیدو، موزه کیمبل رنزو پیانو، کانسپت موزه کیمبل، پلان موزه هنر کیمبل، پلان موزه کیمبل، تحلیل موزه کیمبل، بررسی و تحلیل موزه کیمبل رنزو پیانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا