پاورپوینت نمونه موردی

معرفی انواع بناها با محوریت آب

کد محصول:p16

با معرفی انواع بناها با محوریت آب در ارسی همراه شما هستیم؛ که همان درک «معماری آب» است: درک قوانین فیزیکی رفتار آب، احساسات ما در مقابل کنش و واکنش آب، و مهم تر از همه، نقش و تمثیل و ارتباط آن با زندگی انسان هاست.

موثرترين ويژگی آب در معماری، نشانه هاي شكل گرای آن است كه ملموس ترين و قابل درك ترين آن نيز می باشد. ظهور آب در معماری به صور مختلف، تجسم كننده عقايد و آراء طراحان است. تاثير عظيم آب در معماری ايران به نحوي است كه حتی برخی بناهای اصلی شهر و حتی شهرها در كنار آن شكل گرفته اند. وجود يك سرچشمه و منبع آب دليلی موجه برای ساختن تلقی می شده است.

«موریل روکیسر» می گوید: «جهان هستی، نه از اتم ها که با افسانه ها بنا شده است». آب نیز چنین است؛ نه فقط ترکیبی از مولکول های اکسیژن و هیدروژن، بلکه مضمون مجموعه ای از قصه هاست. طراح و معماری که آب را در مجموعه خود وادار می کند، گنجینه ای از خصوصیات فیزیکی، اسطوره ها و تمثیل ها را به خدمت می گیرد که به کار او قدرت و غنا می بخشد. ارتباط کنونی ما با آب میراث پیوند کهن انسان با آن است.  گذشت قرن ها، تمثیل ها را قوت بخشیده و آن را از جزر و مد هزاره ها مصون نگاه داشته است.

در ایران باستان معماری کنار آب و در دامن طبیعت و در نهایت احترام به وجود آب شکل گرفت. رودخانه ها، چشمه ها و دریاچه ها دارای جایگاه آیینی و اعتقادی بودند و این جایگاه به خودی خود شکل نمی گرفت و نیاز به ساخت بناهایی بود که باورها، افسانه ها و آداب و رسوم را متجلی می ساخت.

ایران به دلیل تنوع اقلیمی در همه جا از منابع آب طبیعی برخوردار نیست، به همین دلیل در مناطقی که به آبهای سطحی مثل دریا و رودخانه دسترسی ندارند نیاز مردم از راه منابع زیرزمینی مانند قنات و چاه ها تامین می شود.

نقش آب در شکل گیری زیستگاه های انسانی پاسخی است به یک نیاز زیستی انسان؛ با شروع عصر کشاورزی و سپس عبور از عصر فلزاتو در آستانه قدم گذاشتن به عصر تاریخ بهترین مکان را برای ساخت شهر های خود کنار رودخانه ها یافت.

از مهمترین دلایل شکل گیری تمدن ها در کنار رودخانه و دریا می توان به نیاز به آذوقه بیشتر ،احتیاج به زمین حاصلخیز، آب فراوان اشاره کرد. از جمله شکل گیری این تمدن ها میتوان به بین النهرین سومر، بابل، آکد و آشور در کنار دجله و فرات، مصر در کنار رود نیل، عیلام در کنار رود کارون، هند در کنار رود سند، چین در کنار رود زرد اشاره کرد.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: معرفی انواع بناها با محوریت آب
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 76
  • حجم فایل: 4مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


معرفی انواع بناها با محوریت آب، معماری اسلامی، معماری باغ ایرانی، معرفی بناهای آبی، مفاهیم معماری آب، بند، گرمابه، پل، آب انبار، معماری پیش از اسلام، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معرفی انواع بناها با محوریت آب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا