پاورپوینت نمونه موردی

معرفی انواع موزه و ضوابط طراحی

کد محصول:p42

با —معرفی انواع موزه و ضوابط طراحی آن در ارسی همراه شما هستیم؛ معمار جهت طراحی اصولی موزه و نمایشگاه می بایست از اصول و ضوابط طراحی این فضاها و فضاهای جانبی آن آگاهی کافی داشته باشد.

امروزه تنوع موزه ها به حدی است که دسته بندی آن ها غیر ممکن بوده و همواره موزه هایی را می توان یافت که در هیچ دسته ای محدود نمی گردند. هرچند که بار تاریخی و محوریت عنصر زمانی وجهی مشترک در تمامی موزه ها محسوب می شود،با این وجود بر اساس رایج ترین دسته بندی ،موزه ها را از لحاظ نوع آثار و اشیاء به نمایش در آمده در آن ها می توان به دو دسته اصلی دسته بندی نمود.

ماده اساسنامه « شورای بین المللی موزه ها، ایکوم » ( museum international council ) مصوب یازدهمین مجمع عمومی ایکوم مورخ ١٤ ژوئن ١٩۷٤ – کپنهاک (١٣٥٣) موزه و هدف آن را چنین بیان می کند:” موزه موسسه ای است دائمی و بدون هدف مادی که درهای آن به روی همگان گشوده است و در خدمت جامعه و پیشرفت آن فعالیت می نماید. هدف موزه ها تحقیق در مورد شواهد بر جای مانده انسان و محیط زیست او و گردآوری و حفظ ایجاد ارتباط بین این آثار بویژه به نمایش گذاردن آنها به منظور بررسی و بهره وری معنوی است. “

—بند ب ماده ١٤ اساسنامه ایکوم علاوه بر موزه هایی که بدین ترتیب تعیین گردیده اند، موارد مشروحه زیر را نیز مشمول تعریف یاد شده ماده ٣ تشخیص می دهد:”محل ها و آثار باستانی ، طبیعی ، مردم شناسی و تاریخی که به علت فعالیت در زمینه گردآوری ، حفظ و نگهداری و نمایش آثار باستانی دارای ماهیت موزه ای می باشند .”

همه موزه‌هایی که مجموعه‌هایشان از دیدگاه تاریخی تشکیل و عرضه شده‌اند موزه تاریخی شمرده می‌شوند، و هدفشان اساساً ارائه مستند تسلسل زمانی به یک رشته رویداد یا مجتمعی نمایانگر لحظه ای از یک لحظه متحول است. مدرن‌ترین این موزه‌ها تمام تاریخ یک کشور، یک منطقه یا یک شهر را (همراه با تاریخی طبیعی یا جغرافیای آن از زمان پیدایش آن تا عصر حاضر، و بدون نادیده انگاشتن دیدگاه‌های واقعی رشد، از قبیل دسترسی به زمین رشد شهری، نمایش می‌گذارند.
این موزه‌ها معمولاً جنبه تعلیمی دارند و بازسازیها و مدلهایی را در بر می‌گیرند. مخازن و تالارهای مطالعه در این بناها فضای عمده‌ای را اشغال می‌کنند، چون وسعت موضوعات موردنظر چنان است که دانش مربوط به آنها بی‌وقفه پیشرفت می‌کند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: معرفی انواع موزه و ضوابط طراحی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 41
  • حجم فایل: 6مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


معرفی انواع موزه و ضوابط طراحی آن، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، انواع موزه ، ضوابط طراحی موزه، ویژگی های موزه، برنامه فیزیکی موزه، تاریخچه موزه، معرفی انواع موزه و ضوابط طراحی موزه ها، معرفی انواع موزه و ضوابط طراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا