پاورپوینت نمونه موردی

معرفی سبک آرت دکو

کد محصول:p45

با معرفی سبک آرت دکو در ارسی همراه شما هستیم؛ جامع ترین معنایی را که می توان معادل سبک ارائه کرد عبارتست از : شخصیت بیانی مخصوص و مربوط به گروهی از هنرمندان در برنامه ریزی ، سازماندهی و شیوه اجرایی آنها ، هنگامی یک سبک شکل میگیرد که عناصر و عوامل زیبایی شناختی بصری در زمان و مکانی خاص به صورت قالب مورد استفاده قرار گیرد.

درباره گرافیک کلمه سبک نشانه ارجحیت دادن هنرمند در استفاده از تصویری مخصوص یا خانواده ای از همان تصویر یا مشابه آن با رنگهای نزدیک به هم می باشد ، تا نوع برخورد کاربردی یا تزئینی او را به موضوعات روشن آشکار سازد . طراحان گرافیک معمولآ سعی دارند تا پیام خود را شکل داده و با مخاطب ارتباط برقرار می کنند تا اینکه بخواهند یک ایده و یا محصولی خاص را به آنها معرفی کند.

آرت دکو بین سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۴۰ میلادی در سطح بین‌المللی مورد توجه قرار گرفت اما چندین سال قبل از آن در فرانسه آغاز شده بود. آرت دکو از سبک‌های مختلفی همچون مدرنیسم، نئوکلاسیک، کوبیسم و… الهام می‌گرفت و در آمریکا به شکوفایی رسید.

آرت دکو (Art Deco) یا همان «هنر تزئینی»، جریان هنری خلاقانه اما کوتاهی بود که سبک معماری بیشتر شهرهای آمریکایی را تحت تأثیر قرار داد. همچنین توانست در زمینه‌های دیگر از جمله مد و فشن، هنر، جواهرات، مبلمان و لوازم خانه و حتی در طراحی هواپیما، قطار و ماشین‌هایی همچون (استودبِیکر کامندر) Studebaker Commander نیز وارد شود. آرت دکو از سال ۱۹۲۵ میلادی رواج پیدا کرد و تا سال ۱۹۴۰ ادامه یافت. طی این دوران، هنرمندان آمریکایی به شدت از آن استقبال کرده و آن را سبکی می‌دانستند که تغییر جدیدی نسبت به سبک‌های احیایی قبل از خود به حساب می‌آمد.

آرت دکو ابتدا در اروپاو در مناطقی مانند شهر پاریس به وجود آمد که آن‌ها را با نقششان در پیشرفت طراحی و دیزاین می‌شناختند. مسابقه‌ای در سال ۱۹۲۲ میلادی برگزار شد تا بهترین طرح را برای ساخت اداره‌ی مرکزی جدید روزنامه‌ی شیکاگو تریبون (Chicago Tribune) انتخاب کنند. معمار اهل کشور فنلاندبه نام الییِل سارینن (Eliel Saarinen)، طرحی با ویژگی‌های معماری آرت دکو را در این مسابقه ارائه داد.

طرح سارینن نتوانست مقام اول را به دست بیاورد اما تأثیر مهمی در تاریخ برجای گذاشت؛ زیرا معماران آمریکایی از این طریق با سبک آرت دکو آشنا شدند. برنده‌ی این مسابقه، معمار آمریکایی به نام ریموند هود (Raymond Hood) بود که از طرح نئوگوتیک او برای ساخت «برج تریبون» استفاده کردند. ریموند هود از طرح‌های آرت دکوی سارینن تأثیر پذیرفت و حتی از ویژگی‌های آن برای تکمیل طرح بعدی خود، یعنی پروژه‌ی ساختمان رادیاتور آمریکایی (American Radiator Building) در سال ۱۹۲۴ میلادی کمک گرفت. ساختمان رادیاتور، تلفیقی از سبک گوتیک و آرت دکو است و اولین آسمان‌خراش آمریکا به حساب می‌آید که از ویژگی‌های معماری آرت دکو در آن استفاده شده است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: معرفی سبک آرت دکو
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 67
  • حجم فایل: 3مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


معرفی سبک آرت دکو، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، معماران معاصر، معماری معاصر، سبک آرت دکو، موزه مرسدس بنز، دانلود پاورپوینت معرفی سبک آرت دکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا