پاورپوینت نمونه موردی

تحلیل و بررسی نقش آب در معماری مساجد

کد محصول:p13

یکی از اساسی ترین عناصر طبیعی منظر و به تبع آن منظر شهری است، شناخت ویژگیهای فیزیکی، بصری و ذهنی آب دستمایه ی طراحیها در غالب حوض، آب نما و فواره و … شده و حضور آب سبب کاهش فشارهای روحی و روانی خواهد بود. در شکل گیری و کمال معماری ایران از گذشته آب نقش ارزشمندی داشته و در ایفای این نقش چگونگی تماس با آب ،دریافت معانی معنوی آن و توجه به آثار مثبت روانی حاصل از این تماس به عنوان عنصری با ویژگیهای معنوی در طرحهایمان حضور داشته است.

ارزشهای حسی آب شامل رنگ، بافت، موسیقی، حرکت و سکون و انعکاس است.

آب با انعکاس آبی آسمان در دل خود آیینه ی تمام نمای هستی را به نمایش می گذارد، توانایی آب در برانگیختن ذهن و جلب توجه انسان آن را به یکی از مهمترین و چند سویه ترین ابزارهای طراحی محیط و منظر تبدیل کرده است.

آب در خود صفتی بیش از صفات قوت جسمانی دارد و به نقل از بورکهات نمودگار روح است، از حرکتش تاب و توان در سکون آن آرامش و در زلالی آن پاکی را میتوان یافت و چنین است که با افزودن آب به هر مکانی می توان بر غنای حسی آن افزود.

وجود آب در ورودی مساجد پیش خان مسجد یا در هشتی ورودی نمادی از تطهیر روح و ورود به دنیایی خالص و شفاف است نمونه بارز آن مسجد آن مسجد امام اصفهان می باشد که دو عنصر آب ورودی خود دارد.

در میانسرا و در وسط حیاط مرکزی اکثر مساجد استخر بزرگی پر از آب و گاهی جوی آب روان وجود دارد که تمثیل از بهشت قرآن مجید است. در کتیبه ای آمده است ((مساجد باغ های بهشتند)) آب در مرکز و کانون مسجد جای دارد و سمبل پاکی و خلوص معنوی درون یک مسلمان می باشد. معانی تمثیلی آب در معماری بیشمارند اما مهمترین جنبه معنوی آن دنیای دیگر است که خالص و پاک و شفاف بوده و جسم قادر به گذر از آن نیست.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی نقش آب در معماری مساجد
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 22
  • حجم فایل: 2مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


نقش آب در معماری مساجد، مسجد، نقش آب در معماری، معماری اسلامی، معماری آب، مساجد، معماری مساجد، مسجد جامع، مسجد جامع اصفهان، حضوخانه، حوض آب، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، دانلود پاورپوینت نقش آب در معماری مساجد، پاورپوینت نقش آب در معماری مساجد، پاورپوینت نمونه موردی، پاورپوینت نقش آب در معماری مسجد، معماری مسجد، نقش آب در معماری مساجد، معماری، معماری ایران، مسجد ایرانی، نقش آب در معماری مساجد، تحلیل و بررسی نقش آب در معماری مساجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا