پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو

کد محصول:p31

با تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو در ارسی همراه شما هستیم؛ پيانو در مقام معمار (هاي-تك) شروع به كار كرد و بعد ها به عنوان معمار ارگانيك شناخته شد و در نهايت به عنوان يك معمار مبتكر و خلاق در فنون و روش هاي ساختمان سازی به شهرت رسيد و هنوز هم بهترين نشان و افتخار كار هاي او تلاش و تحقيق مداوم برای يافتن افق های جديد معماري است كه از طريق روش های جديد فضا سازی و با تاكيد بر قدرت تفسير وباز انديشی در مورد نيازها وانتظارات انسان معاصرحاصل مي شود.

مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو، رنزو پیانو هميشه تلاش كرده روش ها و مفاهيم سنتی در مورد جهت و نحوه قرار گيري ساختمان را مورد باز انديشی قرار دهد و با استفاده از شرايط و قابليت های طبيعی اقليم و محيط اطراف ساختمان و هدايت ويژگی های مطلوب آن به داخل فضايی خوش آيند وسازگار باشرايط طبيعی را در داخل ساختمان خلق نمايد.

مجموعه فرهنگی ژان ماری تیجیبائو jean marie tjibaou در اقیانوس شمالی در شبه جزیره newcaledonia یک مستعمره فرانسه و پایتخت نومایا قرار گرفته است. این مجموعه برخواسته از توجه به گیاهان بومی و کلبه‌هایی که به وسیله مردم بومی کاناک ساخته شده بود، توسط معمار ایتالیایی رنزو پیانو در سال ۱۹۹۳ طراحی شده است و به عنوان تجلیل از فرهنگ مردم کاناک و از یاد بردن خاطره استعمار فرانسه ساخته شد.

ساخت مرکزی برای بیان فرهنگ کاناک تصمیمی بود که دولت فرانسه در طی کنفرانس صلح پس از شورش‌های سال ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ در کالدونیای جدید اتخاذ کرد. این مجموعه که سایت عظیمی را به خود اختصاص داده است به jeam marie tjibaou، رهبر سیاسی مردم کاناک که در جنگ برای استقلال داخلی نیو کالدونیا در سال ۱۹۸۹ کشته شد، اهدا شده است و به همین اسم نام‌گذاری شده است. در مسابقه‌ای بین المللی طرح آقای پیانو به عنوان طرح برگزیده انتخاب می‌شود.

ایده این بود که به جای ایجاد یک بازسازی تاریخی یا یک دهکده تکراری ساده با منعکس کردن فرهنگ بومی و سمبل‌های قدیمی که به هر حال هر کدام زمانی خیلی بیشتر زنده بودند به توسعه فرهنگ کاناک بپردازند و به تاریخ محیط و باورهای کاناک احترام بگذارند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 23
  • حجم فایل: 2مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو، مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو، رنزو پیانو، معماری مدرن، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری،مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو، دانلود پاورپوینت مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو، پاورپوینت مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو، پاورپوینت مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو، مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو، تحلیل و بررسی مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو اثر رنزو پیانو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا