پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی موزه هنر کیمبل لویی کان

کد محصول:p35

با تحلیل و بررسی موزه هنر کیمبل لویی کان در ارسی همراه شما هستیم؛ درسال1931 کی کیمبل بیزینس من وموسس شرکت یک شرکت صنایع غذایی به همراه همسرش ولما اولین اثر هنری که یک نقاشی بود را خریدند.این دو پنج سال بعد به همراه خواهر کی و شوهرش بنیاد هنری کیمبل را بنا نهادند. کلکسیون به سرعت وسعت یافت ودر سال 1948در کتابخانه عمومی شهر فورت ورث که تنها مکان موجود در شهر برای این گونه اتفاقات بود به نمایش گذاشته شد.از آن موقع  ایده داشتن یک فضای نمایشگاهی خوب زده شد.

در سال 1964 پس از مرگ کی کیمبل و بر حسب تمایلات او برای یک موزه شهرداری فورت ورث مکانی در پارک ویل راجر مموریال را به موزه اختصاص داد. که موزه مدرن فورت ورث و موزه آمون کارتر در آن قرار داشت .ریچارد اف براون یکی از موثرترین و بهترین مدیران موزه در امریکا ومدیر وقت موزه کانتی در لس آنجلس به عنوان مدیر این موزه انتخاب شد.و او لویی کان را به عنوان طراح این موزه انتخاب کرد.

موزه هنر کیمبل واقع در فورت ورث، تگزاس، که توسط لوئیس کان ساخته شد، تبدیل به مکه ای برای همه علاقه مندان به معماری مدرن شده است. تمرکز اصلی طراحی بر عنصر نور طبیعی است و از این مجرا فضاهای زیبایی را خلق می کند که کاملاً مناسب همان هنری است که در آن قرار دارد. شکل مشخص طاق های استوانه ای مدور موزه کیمبل با چراغهای باریک پلکسی گلاس سقفی حاشیه دار شده است، که باعث می شود نور طبیعی به درون فضاها نفوذ کند

این موزه از یک سری طاق‌های مدور بتونی متصل به یکدیگر تشکیل شده است که یک نور‌گیر سقفی شفاف در امتداد برآمدگی هر طاق قرار دارد. نور از طریق اتصالات نور طبیعی معلق که زیر نورگیر سقفی است بازگردانده و تسویه می‌شود. اتصالات شامل قابی است که صفحه‌ای فلزی به آن متصل شده و دارای حفره‌های ریز است که اجازه نفوذ مقداری نور را داده تا هر گونه کنتراست شدید ممکن بین قسمت‌های تحتانی اتصالات و اطراف آن را تحلیل کند.

فضای ورودی موزه کیمبل که در آن نحوه هرس درختان طوری است که برای انتقال دید از محیط بسیار روشن خارج به محیط داخل به صورت چتر هرس شده‌اند.

از قدیم نورپردازی موزه‌های هنری با شک و تردید فراوان همراه بود، زیرا اشعه ماوراء بنفش موجود در نور روز، به خصوص بر نقاشی‌ها، می‌تواند تأثیر مخرب داشته باشد. کان ملایم‌ترین سطح نور روز را برای روشنایی محیط در موزه کیمبل انتخاب کرد، با تصور اینکه تأثیر مخرب وجود نداشته باشد یا حداقل بسیار کم خواهد بود.

او انتظار داشت با نور روز، احتیاجات بیولوژیکی را تامین و احساس آرامش از طریق آگاهی به زمان و فراهم کردن حالت‌ها و احساس‌های بسیاری دیگر را فراهم می‌کند. این موزه از یک سری طاق‌های مدور بتنی متصل به یکدیگر به طول ۳۰ متر و به عرض ۷ متر با یک نورگیر سقفی شفاف در امتداد برآمدگی هر طاق ساخته شده است.

نور روز از طریق «اتصالات نور طبیعی معلق» «natural light fixture» که در زیر نورگیر سقفی قرار دارد بازگردانده و تصفیه می‌شود. اتصالات نور روز شامل قابی است که صفحه‌ای فلزی به آن متصل شده و دارای سوراخ‌های ریز است که اجازه نفوذ مقداری از نور روز را داده تا هر گونه کنتراست شدید ممکن بین قسمت تحتانی اتصالات و اطراف آن را تعدیل کند. تصاویر زیر بخش‌هایی از این موزه هنری را نشان می‌دهند.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی موزه هنر کیمبل لویی کان
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 32
  • حجم فایل: 2مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


موزه هنر کیمبل لویی کان، موزه، کیمبل، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت معماری، پروژه معماری، موزه هنر کیمبل، آثار لویی کان، موزه هنر کیمبل اثر لویی کان، پاورپوینت موزه هنر کیمبل لویی کان، پاورپوینت موزه، بررسی موزه هنر کیمبل لویی کان، دانلود پاورپوینت موزه هنر کیمبل لویی کان، دانلود پاورپوینت موزه هنر کیمبل، دانلود پاورپوینت لویی کان، موزه هنر کیمبل لویی کان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا