پاورپوینت نمونه موردیپاورپوینت تحلیلی و تئوری معماری

تحلیل و بررسی نقش آب در معماری

کد محصول:p6

موثرترين ويژگی در تحلیل و بررسی نقش آب در معماری، نشانه هاي شكل گراي آن است كه ملموس ترين و قابل درك ترين آن نيز مي باشد. ظهور آب در معماري به صور مختلف، تجسم كننده عقايد و آراء طراحان است. تاثير عظيم آب در معماري ايران به نحوي است كه حتي برخي بناهاي اصلي شهر و حتي شهرها در كنار آن شكل گرفته اند. وجود يك سرچشمه و منبع آب دليلي موجه براي ساختن تلقي مي شده است.

نقش آب در شکل گیری نخستین زیستگاه های انسانی پاسخی است به یک نیاز زیستی. اما وقتی فراتر از یک نیاز، خانه سازی و بنای مجموعه های مسکونی بار فرهنگی می گیرد، معماری پدید می آید و آب در زندگی انسان جایگاه هنری پیدا می کند و از خلاقیت هنرمندان و معماران مایه می گیرد.

در طراحی باغ، علاوه بر توجه به زیبایی و هویت مکانی اصل توجه به آبیاری قاعده کلی بوده، تا آنجا که ابعاد فضا با توجه به میزان دسترسی به آب طراحی می شده است.

در باغ ایرانی جهت رساندن آب به کل باغ آب قنات در جدول ها و جوی های منظم قرار گرفته با گذر از نهر اصلی به مثابه رگ و شریان اصلی باغ به نحوی به نهرها و جدول های فرعی جریان پیدا می کند. ترکیب های مختلف آب در باغ ایرانی مانند آب و آینه، آب و فواره، آب و چشمه، آب و جوشش، آب و حرکت، آب و رطوبت همگی نشانگر پیچیدگی سیستم آبرسانی در باغ ایرانی است.

کاریز یا قنات یا کهریز به راهی که در زیر زمین کنده شده تا آب از آن جریان یابد می‌گویند. کاریز کانالی است در عمق زمین برای ارتباط دادن رشته چاه هایی که از «مادرچاه» سرچشمه می‌گیردبه منظورهدایت آب به سطح زمین و مدیریّت آب برای کشاورزی و سایر مصارف. این کانال ممکن است تا رسیدن به سطح زمین هزارها متر به طول بیانجامد و سرانجام آب این کاریزها برای شرب و كشت و کار روی زمین می‌آیند که به این محل دهنه کاریز یا سر قنات می گویند.

چاه زمانی احداث می شود که در سطوح پایین زمین، آب های زیرزمینی در جریان باشد. از آنجایی که سطح جریان آن های پایین تر از سطح زمین است، آب آن نه بصورت فورانی قابل جریان در روی سطح زمین است و نه بصورت حرکت روان، پس باید آب آن را بالا کشید.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: تحلیل و بررسی نقش آب در معماری
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 73
  • حجم فایل: 14 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


تحلیل و بررسی نقش آب در معماری، نقش آب، معماری آب، نمونه موردی کاربرد آب، آب و معماری، فلسفه آب، طراحی سایت مجاور آب، باغ در آب، باغ ایرانی، فلسفه آب، باغ در آب، باغ ایرانی، نقش آب، نقش آب در معماری، تحلیل نمونه موردی، دانلود پاورپوینت، دانلود پاورپوینت نقش آب در معماری، تحلیل و بررسی نقش آب در معماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا