پاورپوینت تحلیلی و تئوری معماریپاورپوینت نمونه موردی

معماری پارامتریک در دنیای مدرن 2020 تا معماری سنتی

کد محصول:p2

طراحی پارامتریک، موضوعی بیگانه با معماری نیست؛ در حقیقت از کهن ترین ساختمان ها همچون اهرام ثلاثه مصر گرفته تا بناهای معاصر، معماری همواره تحت تاثیر عوامل مختلف (پارامترها) مانند اقلیم، فناوری، کاربری، فرهنگ و … شکل گرفته است. بنابراین با توجه به تعریف امروزی از معماری پارامتریک یا دیجیتالی، باید گفت که سیستم های کامپیوتری طراحی پارامتریک را خلق نکرده و یا تعریف تازه ای از حرفه معماری ارائه نداده اند؛ بلکه این سیستم ها با خلق ابزارهایی ارزشمند ، معماران را قادر به طراحی بناهایی نوآورانه بر اساس شرایط کمی و کیفی (پارامترها) دقیق تری نسبت به گذشته نموده اند.

در علوم ریاضی و آمار، پارامتر مقداری کمی است که تعریف کننده ویژگی های مشخصی از یک سیستم یا یک تابع است و یا به عنوان عاملی جهت مرتبط کردن توابع و متغیر ها به وسیله یک متغیر مشترک به کار می رود، در مواردی که بیان یک ارتباط با معادلات مشکل است.

در تابع سهمی  2y=ax مقادیر x  و y بازه نا محدودی از اعداد می تواند باشد که نمودار تابع را تعریف می کند، اما مقدار a ثابت بوده و به ازای مقادیر مختلف شکل نمودار تغییر خواهد کرد. در حقیقت می توان اینگونه تفسیر کرد که پارامتر ، ثابتی است که به سیستم (معادله) اعمال شده و در ازای آن طیفی از نتایج مختلف (مقادیر مختلفی از X و Y) حاصل می گردد.

تمایل به بهره گیری از شیوه طراحی پارامتریک در کنفرانسی که در مرکز معماری شهر بوستون در سال 1964 برگزار شد ، در حرفه معماری راه پیدا کرد . در واقع با مطالعه کاربرد سیستم های کامپیوتری در صنایع هوافضا که به واسطه آن انواعی از سطوح پیچیده و تاب خورده محاسبه و طراحی و یا مسیرهای پروازی فوق پیچیده شبیه سازی می شد، جامعه معماری را به کاربرد این سیستم ها به منظور خلق اشکال پیچیده به کمک کامپیوتر متمایل کرد.

سرانجام در سالهای دهه 1980، پیشرفت های چشمگیری در عرصه طراحی پارامتریک و کاربرد آن در معماری نمایان شد . همچنین پیشرفت هایی نیز در زمینه های شبه علمی نظیر ریخت شناسی گیاهان و جانوران پدید آمد که منجر به ابتکاراتی در حرفه ساخت و ساز شد . چرا که طبیعت همواره از دیربازسیستم های پیچیده ای از فرم و ساختار را به طراحان و معماران در زمینه طراحی فرم های ساختمانی و الگوهای طراحی شهری الهام نموده است.

اما به علت پیچیدگی فرم های طبیعی و ارگانیک، اندازه گیری، محاسبه و طراحی این اشکال و یا شبیه سازی از الگوهای طبیعی با روش های سنتی، دشواری های فراوانی همراه را داشت.

در معماری سنتی ایران به نمونه هایی از طراحی پارامتریک (طراحی بر اساس پارامتر ثابت) بر می خوریم. یکی از این نمونه ها طراحی پل خواجو و پل سی و سه پل اصفهان است. سازه پل به عنوان پارامتر اصلی درنظر گرفته شده و عملکردهای مختلفی را بصورت همزمان فراهم می کند. معنا و فرم در طول تاریخ هنر و معماری اسلامی پیوندی تنگاتنگ داشته اند زیرا در جهان بینی اسلام اندیشۀ مبتنی بر توحید مبنای تولیدات هنر اسلامی قرار گرفته است.

این ارتباط در زیباترین بیان خود بی شک در معماری مساجد اسلامی و آیین عبادی نماز مطرح است. که خود به معرفت در شکل، راه می برد و این فرایند در ایجاد فضاهای معماری مسجد، نقوش به کاررفته، سلسله مراتب و… مؤثر خواهد بود. این دغدغه از نخستین مساجدی که در اسلام ساخته شده وجود داشته است؛ اما در مسیر تاریخ معماری و در فرایند تکامل، بیانی مطلوب و منطبق بر مفاهیم گرفته است.

3box

———————————————————————————

مشخصات محصول:

  • نام محصول: معماری پارامتریک در دنیای مدرن و سنتی
  • فرمت فایل: power point
  • تعداد صفحات: 59
  • حجم فایل: 8 مگابایت
قیمت قبل از تخفیف 120000 تومان

تحلیل و بررسی مجتمع تجاری تیراژه و ایرانیان


معماری پارامتریک در دنیای مدرن و سنتی، معماری پارامتریک، سنتی، مدرن، طراحی پارامتریک، سی و سه پل، سانتیاگو کالاتراوا، ریاضی و معماری، دانلود پاورپوینت معماری پارامتریک در دنیای مدرن و سنتی، دانلود پاورپوینت معماری، دانلود پاورپوینت، پاورپوینت معماری پارامتریک در دنیای مدرن و سنتی، پاورپوینت معماری پارامتریک، معماری پارامتریک، معماری پارامتریک در دنیای مدرن و سنتی، طراحی پارامتریک، معماری دیجیتالی، معماری پارامتریک، معماری پارامتریک در دنیای مدرن و سنتی، سبک معماری، خلاصه معماری پارامتریک، معماری پارامتریک در دنیای مدرن 2020 تا معماری سنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا